B85 of H87 moederbord met 2x usb 3.0 headers?

Pagina: 1
Acties:

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:10
Hallo tweakers,

Zoals de titel al luidt weet iemand of er een moederbord is met 2 x usb 3.0 headers. Ik heb er zelf geen kunnen vinden vandaar dat ik het maar zo vraag. Of zijn er nog andere opties om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Oplossing: USB 3.0 hub?

Waarom heb je zo veel USB3 headers nodig?

• Nindoooo
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:56:
Oplossing: USB 3.0 hub?

Waarom heb je zo veel USB3 headers nodig?
Front panel & Extra Card reader met usb 3

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Nindoooo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Front panel & Extra Card reader met usb 3
Daarvoor wil de TS zeer waarschijnlijk extra headers... dan kan je een kaartlezer kopen met USB 3.0 erop, maar als je geen headers meer beschikbaar hebt op het moederbord dan heb je nog niets aan die USB poorten. ;)

Misschien een tip voor de TS... USB chips voor het moederbord behoren tot de duurdere chips waaruit een moederbord kan bestaan, bij de goedkopere moederborden zal je daarom vrijwel nooit extra headers aantreffen, zeker niet voor het nog relatief dure USB 3.0. Je zal meerdere headers daarom eerder aantreffen op de duurdere borden. Ik heb niet die directe kennis in huis, maar volgens mij is het zelfs zo dat je geen moederborden hebt met 2x USB3.0 header icm met die chipsets... of het moet een bijzonder model waar de fabrikant er een extra chip voor heeft geplaatst (zoals je wel eens met sata3 poorten ziet). Maar ik kan ze niet vinden iig... :)

Maar ik denk dat je niet heel specifiek moet zoeken naar een moederbord met het gewenste aantal headers... Het is denk ik beter dat je zoekt naar een moederbord die voldoet aan alle overige eisen en daar prik je dan een losse kaart bij... vrijwel zeker dat je dan een stukje goedkoper uit bent.

• Nindoooo
MicGlou schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:31:
[...]

Daarvoor wil de TS zeer waarschijnlijk extra headers... dan kan je een kaartlezer kopen met USB 3.0 erop, maar als je geen headers meer beschikbaar hebt op het moederbord dan heb je nog niets aan die USB poorten. ;)

Misschien een tip voor de TS... USB chips voor het moederbord behoren tot de duurdere chips waaruit een moederbord kan bestaan, bij de goedkopere moederborden zal je daarom vrijwel nooit extra headers aantreffen, zeker niet voor het nog relatief dure USB 3.0. Je zal meerdere headers daarom eerder aantreffen op de duurdere borden. Ik heb niet die directe kennis in huis, maar volgens mij is het zelfs zo dat je geen moederborden hebt met 2x USB3.0 header icm met die chipsets... of het moet een bijzonder model waar de fabrikant er een extra chip voor heeft geplaatst (zoals je wel eens met sata3 poorten ziet). Maar ik kan ze niet vinden iig... :)

Maar ik denk dat je niet heel specifiek moet zoeken naar een moederbord met het gewenste aantal headers... Het is denk ik beter dat je zoekt naar een moederbord die voldoet aan alle overige eisen en daar prik je dan een losse kaart bij... vrijwel zeker dat je dan een stukje goedkoper uit bent.
Okee dan zal t wel een goede oplossing zijn. Welke kaart zou ik dan moeten pakken ?

Verwijderd

Het makkelijkste lijkt me dat je gewoon een USB 3.0 poort van de achterkant gebruikt. Je moet dan wel een verloopkabel kopen. Een extra USB 3.0 controller kan ook maar kost ook al snel 20 euro.

Makkelijkste is toch die extra controller want de kabel die je nodig hebt is nergens in NL te vinden. Toch nog gevonden: http://mmcshop.nl/p/130443/akasa-ak-cbub12-30bk Ik weet alleen niet of het ook werkt als je maar 1x USB 3.0 achterop aansluit :). Er zit een PCI bracket bij om de kabels netjes in en uit de behuizing te laten lopen.
Akasa AK-CBUB12-30BK
Afbeeldingslocatie: http://www.akasa.com.tw/img/product/common/feature/00/AK-CBUB12-30BK_f00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.akasa.com.tw/img/product/common/content/00/AK-CBUB12-30BK_c01.jpg
Akasa AK-CBUB12-30BK cable adapter transforms two USB 3.0 Type A connector to an internal USB 3.0 motherboard connector.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 18:16 ]

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
B85 en H87 beschikken beide niet over meer dan één USB 3.0, dan zou je moeten kijken naar moederborden met Z87 chipset.

• MicGlou
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:51:
Het makkelijkste lijkt me dat je gewoon een USB 3.0 poort van de achterkant gebruikt. Je moet dan wel een verloopkabel kopen. Een extra USB 3.0 controller kan ook maar kost ook al snel 20 euro.

Makkelijkste is toch die extra controller want de kabel die je nodig hebt is nergens in NL te vinden. Toch nog gevonden: http://mmcshop.nl/p/130443/akasa-ak-cbub12-30bk Ik weet alleen niet of het ook werkt als je maar 1x USB 3.0 achterop aansluit :). Er zit een PCI bracket bij om de kabels netjes in en uit de behuizing te laten lopen. [...]
De TS wil extra poorten... op die methode komen er geen poorten bij, je verplaatst ze alleen. Als het dan op een dergelijke manier moet dan kan je het beste een hubje aanschaffen, daar bereik je wel het gewenste resultaat mee.

@TS... loop even naar de betere lokale computerboer en die zal vrijwel zeker voor weinig een insteekkaart kunnen leveren, of het voor je kunnen bestellen. Het maakt wat dat betreft eigenlijk weinig uit wat je koopt, de techniek is zo simpel dat je bijna niet kan spreken over goede of slechte kaarten.

Even snel rondgekeken, dit is een erg leuke controller, krijg je er zelfs extra sata3 poorten bij: http://www.alternate.nl/A...duct/143630/?tk=7&lk=9606

Met deze controller kan je eigenlijk niet meer tekort komen aan USB3 poorten: http://www.alternate.nl/D...uct/1084981/?tk=7&lk=9606

Maar deze controller is denk voor de TS het meest interessant: http://www.alternate.nl/D...duct/959407/?tk=7&lk=9606

Ik heb Alternate overigens gebruikt omdat ze goede voorbeelden hebben, niet vanwege de prijzen ;)

Maar goed, ik denk dat de TS wel weet wat de bedoeling is... een kleine zoektocht van zijn kant is ook wel op de plaats. Het vinden van een shop die controllers verkoopt mag geen probleem zijn toch?

Verwijderd

Die ASUS die je linkt past niet op alle moederborden. Eigenlijk past die alleen op moederborden die genoemd worden in de specs. http://www.asus.com/Motherboards/U3S6/#specifications Volgens mij wil TS verder geen extra poorten hij wil alleen een extra interne header en dat kan met de kabel die ik link.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 13:59 ]

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:55:
Die ASUS die je linkt past niet op alle moederborden. Eigenlijk past die alleen op moederborden die genoemd worden in de specs. http://www.asus.com/Motherboards/U3S6/#specifications Volgens mij wil TS verder geen extra poorten hij wil alleen een extra interne header en dat kan met de kabel die ik link.
Zou jij mij een link oid kunnen delen waaruit blijkt dat die Asus kaart alleen met bepaalde moederborden werkt? Uit jouw link naar Asus kan ik dat totaal niet opmaken... zolang er maar een compatible PCI-e slot aanwezig is. Het is wel zo dat wanneer je de kaart gebruikt in de geadviseerde moederborden en je gebruikt dan een specifieke lane, dan heb je extra bandbreedte tot je beschikking.

Ja je kan met die kabel 2 poorten omtoveren tot een header, maar ik vermoed juist dat het ook niet de bedoeling is van de TS om daarvoor juist weer poorten in te leveren... ;) Maar misschien moet de TS daar maar eens wat duidelijkheid over verschaffen.

Verwijderd

Er staat toch compatible models? Anders zou dat er niet staan.

• Nindoooo
MicGlou schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
[...]

Zou jij mij een link oid kunnen delen waaruit blijkt dat die Asus kaart alleen met bepaalde moederborden werkt? Uit jouw link naar Asus kan ik dat totaal niet opmaken... zolang er maar een compatible PCI-e slot aanwezig is. Het is wel zo dat wanneer je de kaart gebruikt in de geadviseerde moederborden en je gebruikt dan een specifieke lane, dan heb je extra bandbreedte tot je beschikking.

Ja je kan met die kabel 2 poorten omtoveren tot een header, maar ik vermoed juist dat het ook niet de bedoeling is van de TS om daarvoor juist weer poorten in te leveren... ;) Maar misschien moet de TS daar maar eens wat duidelijkheid over verschaffen.
Ja ik ben inderdaad niet opzoek naar extra USB 3.0 A maar naar een extra interne header

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Volgens mij is dit precies wat je zoekt

• Nindoooo
ykp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:40:
Volgens mij is dit precies wat je zoekt
Ja super bedankt!
Pagina: 1