GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Vrij simpel, zij hebben die naam gekocht, en gaan 'm nu proberen te verkopen. Er is waarschijnlijk niet eens een derde partij, zij proberen jou gewoon voor (veel) geld een .com te verkopen die zij eerder hebben geregistreerd.
Als ze echter zo snugger zijn om hem niet daadwerkelijk te registreren (En hij dus nog beschikbaar is) dan kun je natuurlijk voor een paar euro zelf gewoon die registratie doen
Als ze echter zo snugger zijn om hem niet daadwerkelijk te registreren (En hij dus nog beschikbaar is) dan kun je natuurlijk voor een paar euro zelf gewoon die registratie doen
Gewoon zelf apart het domeinnaam aanvragen, buiten de partij om.
Als je aan die partij zelf aangeeft dat je het domein wil hebben, vragen ze je daar het veelvoudige voor.
Als je aan die partij zelf aangeeft dat je het domein wil hebben, vragen ze je daar het veelvoudige voor.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Ik heb een soortgelijk verhaal wel eens gehoord bij een klant van ons. Ja, sommige registars bellen je inderdaad.
Als je zelf ziet dat het vrij is proberen ze je gewoon via hun een dure domeinnaam aan te smeren. Mocht je interesse hebben in de .com, registreer hem dan zelf snel ergens anders.
heb daarom altijd een op 1 cijfer afwijkend tel nr ingevoerd want die whois dingen zijn altijd public.
Dacht het al. De eerste gesprek ging bijna niet door de ruis aan zijn kant en de 2e gesprek na terugbellen (door hen) was erg zacht juist. Weet wel hun telefoonnummer nu 
.com hebben wij geen interesse in. Wij hebben een kleine camping op nl gericht. Dus dan nog eerder .eu
.com hebben wij geen interesse in. Wij hebben een kleine camping op nl gericht. Dus dan nog eerder .eu
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Mij is ongeveer hetzelfde overkomen, maar dan met een .eu domein. Tijdens het gesprek met hen heb ik de domeinnaam zelf laten registreren door mijn eigen internetboer, nooit weer iets gehoord van die vage gasten.
Scam.
lol @ nickname TS
lol @ nickname TS
Let op dat je daarmee de AV van de SIDN overtreed met in theorie niet zo'n fijne gevolgen. Praktisch iets anders, maar voor een belangrijk domein zou ik het toch maar niet riskeren.sambalbaj schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:37:
heb daarom altijd een op 1 cijfer afwijkend tel nr ingevoerd want die whois dingen zijn altijd public.
daarom op 1 cijfer afwijkend, als er wat mee is dan kan je het makkelijk op een typo gooien (moeten zij maar moedwil aantonen) ipv een geheel verzonnen nr.
Maar het nummer van een prepaidkaartje wat stof ligt te happen in een lade wil ik ook nog wel eens gebruiken.
Maar het nummer van een prepaidkaartje wat stof ligt te happen in een lade wil ik ook nog wel eens gebruiken.
Ach ja, weer een oplichting manier om rekening mee te houden. Zo fijn tegenwoordig.......
We worden ook bijna wekelijks gebeld door beveiligingsbedrijven over wat en hoe voor een beveiliging wij hebben. En dan willen ze telefonisch een consult doen waar wij de beveiliging beschrijven zodat ze verbeteringen kunnen geven
Maar ik ga eens overleggen hier om in elk geval .eu vast te gaan leggen. Dan zijn we in de toekomst van dit gezeik af
We worden ook bijna wekelijks gebeld door beveiligingsbedrijven over wat en hoe voor een beveiliging wij hebben. En dan willen ze telefonisch een consult doen waar wij de beveiliging beschrijven zodat ze verbeteringen kunnen geven

Maar ik ga eens overleggen hier om in elk geval .eu vast te gaan leggen. Dan zijn we in de toekomst van dit gezeik af
Niet bij SIDN.sambalbaj schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:37:
want die whois dingen zijn altijd public.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Voor een camping lijkt het me handiger om dan meerdere talen de ondersteunen, maar enkel via één gLTD. (.nl in dit geval) .eu heeft ook niet dermate veel waarde en bekendheid.wontcachme schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:45:
Pagina: 1