De upgrade kit zal je niet veel opleveren. Ja problemen omdat je van ide van je harddisk en optische drive naar de SATA aansluitingen op je moederbord moet. Daar zijn wel speciale kabels en adapters voor maar dat schijnt niet altijd even goed te werken.
En vervolgens zit je nog steeds met een sterk verouderde videokaart die de spellen niet aankan.
Ik heb voor de grap es ff gekeken naar een lijstje van nieuwe componenten waarmee je in ieder geval dat zou kunnen wat je in je openingspost beschrijft.
Ik heb geprobeerd om in de buurt te blijven van die 280 euro van de upgrade kit omdat ik er van uit ga dat de reden dat je moet kiezen is dat je budget gebonden bent.
ff wat reviews gelezen en de voeding die je in je systeem hebt zitten werd toendertijd (2008) als een goeie beschouwd. Volgens mij kan ie nog wel mee mits het vermogen groot genoeg is (stond niet vermeld in je post).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G2020 Boxed | € 45,- | € 45,- |
1 | MSI H61M-P31/W8 | € 33,99 | € 33,99 |
1 | Club3D Radeon R9 270 royalQueen | € 149,98 | € 149,98 |
1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 13,62 | € 13,62 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 322,53 |
Veel goedkoper kon niet.
En nee het is geen i5 en ook geen 8Gb geheugen.
De videokaart is ook geen 280x of een 290 maar presteert prima en kan alle spellen eenvoudig aan.
Alleen niet alles op ultra.
En ondanks het feit dat de CPU de kaart heus wel wat zal bottlenecken zul je er heel wat huidige spellen mee kunnen draaien.
Ik heb expres voor een 1155 socket gekozen omdat je dan kunt upgraden naar sandy of ivy bridge.
Dit geeft 2e hands ook meer mogelijkheden.
Er staan nl heel wat i5's sandy/ivy voor schappelijke prijzen in vraag en aanbod.
Ik heb zelf een paar maanden geleden m'n i3 2120 geupgrade naar een i5 2400 voor 90 euro.
Functioneert prima.
Ik let er dan wel op dat ik het bij een tweaker aanschaf met veel positieve reviews.
Er staat bv nu al een i3 2100 voor 65 euro. Die zou je kunnen nemen ipv de Pentium.
Alles afhankelijk van je budget natuurlijk.
Gevolg van bovenstaande lijstje is dat je wel alles opnieuw zult moeten installeren op je nieuwe harde schijf...maar das eenmalig ff meer moeite.
Affijn lang verhaal...kon toch niet slapen..:-)
Mocht je nou helemaal niet het budget hebben voor bovenstaande of niet willen (kan ook natuurlijk :-) )
Dan zou je ook gewoon alleen de videokaart aan kunnen schaffen en die in je systeem kunnen prikken.
Dan spaar je vervolgens rustig verder voor de rest.
Je e8500 zal ook wel bottlenecken maar je zult toch wel een verbetering zien, zeker in spellen die niet perse een quadcore nodig hebben. Skyrim bijvoorbeeld.
In spellen als BF4 zal ie het natuurlijk wel zwaar krijgen.
heb nog een wat ouder reviewtje over een 7970 met een c2d e8500 gevonden :
http://www.ocaholic.ch/mo...ction/item.php?itemid=816
En op youtube staan ook nog wat filmpjes van core 2 duo's met een r9 280x...
Affijn..veel tekst maar misschien heb je er wat aan.