Ik ben bezig met een multi-tentant website in VS2013. Ik maak gebruik van een masterpage om de header en footer op iedere pagina in te laden, hier zit tevens de default login form van asp in. Ik gebruik verder de asp web site administration tool om gebruikers en rollen te definiëren. Nu kan ik via de (home) index.aspx inloggen en kom netjes op de beveiligde pagina. Ik heb echter 2 problemen:
Het login-form staat op elke pagina (in de header), dus niet alleen op index.aspx. Hoe kan ik dit dynamisch in de web.config plaatsen zodat van elke pagina ingelogd kan worden.
Verder is het belangrijk dat iedere user inlogt en naar zijn aparte pagina gestuurd wordt. Kort gezegd: ik wil dat gebruiker A naar pagina X wordt gelinkt als deze is ingelogd, gebruiker B naar Y enz.
Dit is (deels) mijn web.config file:
<authentication mode="Forms">
<forms loginUrl="index.aspx" defaultUrl="/userA/default.aspx"/>
</authentication>
loginUrl is dus de pagina waar men kan inloggen, dit moet niet alleen vanaf index.aspx kunnen maar van iedere willekeurige pagina.
defaultUrl is de pagina waar de ingelogde gebruiker naartoe gelinkt wordt, dit moet dus voor iedere user anders zijn.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Het login-form staat op elke pagina (in de header), dus niet alleen op index.aspx. Hoe kan ik dit dynamisch in de web.config plaatsen zodat van elke pagina ingelogd kan worden.
Verder is het belangrijk dat iedere user inlogt en naar zijn aparte pagina gestuurd wordt. Kort gezegd: ik wil dat gebruiker A naar pagina X wordt gelinkt als deze is ingelogd, gebruiker B naar Y enz.
Dit is (deels) mijn web.config file:
<authentication mode="Forms">
<forms loginUrl="index.aspx" defaultUrl="/userA/default.aspx"/>
</authentication>
loginUrl is dus de pagina waar men kan inloggen, dit moet niet alleen vanaf index.aspx kunnen maar van iedere willekeurige pagina.
defaultUrl is de pagina waar de ingelogde gebruiker naartoe gelinkt wordt, dit moet dus voor iedere user anders zijn.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.