Toon posts:

Battlefield 4 fps rond de 40.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht om er bf4 om te spelen (en ook andere dingen te doen natuurlijk :P). Maar al sinds ik het spel heb gekocht heb ik last van slechte fps, meestal rond de 35 tot 55 als ik het op ultra zet. Maar het rare is, mijn fps blijft even slecht als ik de qualiteit op low zet.

Mijn specs zijn.

CPU: AMD FX-6300
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-31)
MB: ASRock 970 Extreme3 R2.0 (CPUSocket)
GC: MSI R9 270X Gaming
Storage: 111GB Crucial_ CT120M500SSD1 SATA Disk Device (SSD)
465GB Western Digital WDC WD50 00AAKS-00YGA0 SATA Disk Device (SATA)

Ik weet niet of dit zo goed is geformuleerd maar ik doe mijn best. :)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je zoal zelf gedaan? Ik heb er geen zin in om het wiel opnieuw uit te vinden voor je.
Daarnaast, neem [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic even door, wellicht staan daar tips en trucs. Een mooie standaard met dit soort topics is controleren of je van al je hardware in jouw PC de nieuwste versie van de drivers hebt geïnstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:22

BM

Moderator Spielerij
Heb je al eens gemonitored wat je CPU/GPU gebruik is, en wat eventueel de temperaturen zijn? Als 1 van beiden te warm word heb je nog wel eens kans dat ze langzamer gaan lopen, wat eventueel de slechte performance verklaard.

Verder verplaats ik je topic even naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Als je naar de benchmarks kijkt dan is 35 FPS normaal voor een 270X op Ultra settings
Het is de nieuwste generatie videokaart. Maar wel de budget versie.

Op Low zou je beter moeten scoren. Post eens een screenshot van je low settings?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gemonitored tijdens het spelen, en CPU gebruik is lang niet op zijn top, en is zelfs nog overclocked naar 4,2 ghz, dus hij zou het makkelijk moeten kunnen. Verder heb ik hem op de low preset van bf4 staan. Wa nog vergeten te zeggen dat problemen die ik heb alleen voorkomen in de multiplayer, in de singleplayer heb ik altijd 60+ fps op high.

Bedankt voor het reageren. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dan ook maar de videokaart overclocken als het te weinig fps is. Als je trouwens een beetje competetief speelt is het ook helemaal niet zo handig om hem op ultra te zetten dan raak je veel te afgeleid door alle graphics. Zelf speel ik veel beter op medium bijvoorbeeld als de draw distance maar op maximaal blijft zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Paar dingen die ik zo kan verzinnen.
1) Een aantal opties veranderen pas nadat je de game opnieuw opstart. Dus als je van ultra naar low wisselt dan staat de helft nog op Ultra tot je volgende restart.
2) Zijn er opties die niet veranderen als je van ultra naar low gaat? Ik kan het vanaf hier niet checken. Maar meestal zijn dingen als FSAA losse opties.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist gekeken en alle opties veranderen als je de preset van ultra naar low veranderd, het opnieuw opstarten heeft overigens niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:40
RocketKoen schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:24:
Paar dingen die ik zo kan verzinnen.
1) Een aantal opties veranderen pas nadat je de game opnieuw opstart. Dus als je van ultra naar low wisselt dan staat de helft nog op Ultra tot je volgende restart.
2) Zijn er opties die niet veranderen als je van ultra naar low gaat? Ik kan het vanaf hier niet checken. Maar meestal zijn dingen als FSAA losse opties.
Die opties veranderen dan gewoon mee. Low en ultra hebben alle settings in hun preset zitten die dan mee veranderen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:33

Nemesizz

Untouchable

Ik heb ook gemonitored tijdens het spelen, en CPU gebruik is lang niet op zijn top, en is zelfs nog overclocked naar 4,2 ghz, dus hij zou het makkelijk moeten kunnen.
Probeer het eens zonder overklok.

Die Asrock 970 Extreme 3, 4 en Pro 3 willen nog wel eens gaan throttelen als de VRM's te warm worden, en dat worden ze vaak snel bij een CPU die boven de 95W TDP uitkomt (en dat doet een FX6300 als je die overklokt, op stock niet).

offtopic:
nu zal ik wel weer voor de anti-asrock boeman uitgemaakt worden, maar is zat over te vinden over de goedkopere AMD borden, dus ook andere merken, die problemen hebben bij 6 en 8 core CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Je grafische kaart is heel snel, je processor niet echt.

Benchmark: http://static.techspot.co...o/586/bench/Gaming_02.png

Het enige dat je FPS gaat verhogen is de cpu load verlagen. Dit kan in Battlefield met een paar settings (bf3 had iets met mesh), en het versmallen van je beeld. Een 5:4 resolutie bijvoorbeeld en een lagere FOV.

Mocht je niet overtuigd zijn volg dan even deze workshop: Processor of de grafische kaart het traagst?. Binnen 10 minuten kun je dan zelf een conclusie trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 25-02-2014 16:28 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mantle it baby!

14.2 beta driver van AMD erop knallen, en even in de grafische opties DirectX omzetten naar Mantle, weer even afsluiten en opnieuw opstarten, enjoy! :o

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1