Hostname lijkt naar verkeerde IP door te sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik zit met een heel vreemd probleem waarover ik me even stevig achter mijn oren aan het krabben ben. Ikzelf wou vorige week eens het aanbod bekijken van cursussen in Woerden en kwam bij het Klooster Woerden uit.

Echter de site lijkt niet te werken, maar wel bij anderen....

Als ik naar www.kloosterwoerden.nl ga, dan wordt ik doorgestuurd naar de URL http://website.kloosterwoerden.nl. Dit is bij iedereen zo. Echter vanaf mijn VDSL-aansluiting kom ik steevast op een placeholderpage uit van XS4ALL met de tekst: "Deze domeinnaam is gereserveerd. De website is echter nog niet, of niet op de juiste manier, geactiveerd.", maar met een ander IP zoals die van mijn 3G-verbinding op mijn telefoon zie ik op die URL gewoon hun normale website.

Maar nu komt het merkwaardigste nadat ik wat research heb gedaan met een traceroute:
Als ikzelf een traceroute doe naar: website.kloosterwoerden.nl kom ik uit op IP: 62.148.184.214, een hosting bij Denit, en als ik naar die URL surf kom ik uit op een XS4ALL placeholder, welke vast-en-zeker niet bij Denit zal staan, want als ik naar 62.148.184.214 ga, dankrijg ik een Plesk default page.

Hoe is het mogelijk dat het bereiken van een hostname in de browser bij XS4ALL uit komt, in plaats van dat het daar aangekoppelde IP dan bij Denit uitkomt?

Dit speelt al tijden, maanden zelfs, en het ligt niet aan mijn PC, maar het speelt in mijn hele netwerk thuis. En ik heb een Fritzbox zonder noemenswaardige filterinstellingen ofzo. Is dit nou een merkwardig clientside probleem, of iets bij de hostingpartij?

Ik vind het maar vreemd?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je kunt altijd google DNS gebruiken, weet je zeker dat het klopt.

https://developers.google.com/speed/public-dns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het eerste domein (bij XS4ALL) stuurt een 302 met redirect naar het tweede domein (bij Denit). Om een of andere reden doet je computer op je VDSL-aansluiting niets met die redirect.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik begin eraan te twijfelen dat het aan IPv6 ligt wat ik in ieder geval heb.
Dan komen met een traceroute zowel www.kloosterwoerden.nl en http://website.kloosterwoerden.nl uit op: 2001:888:0:18::117:80.

Dat verklaart waarom ik steeds dan die vervelende placeholder krijg. Maar waarom wordt http://website.kloosterwoerden.nl met IPv6 naar XS4ALL gelinkt, en blijkbaar via IPv4 (niet getest hier) netjes naar hun juiste hostingprovider Denit?

Waar ligt die configuratiefout? Ik gok bij de DNS bij XS4ALL bij het domein website.kloosterwoerden.nl, dat bij 'website.kloosterwoerden.nl' daar een foutieve AAAA-record heeft die naar xs4all verwijst i.p.v. Denit?

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 24-02-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:09
In de DNS van de domeinnaam. Ligt dus niet aan jou ;)
Schijnbaar hebben ze een keer een AAAA record toegevoegd en zijn ze daarna van hostingprovider veranderd zonder dat record te verwijderen. Daarom gaat het nu mis bij jou.

code:
1
2
3
4
5
;; QUESTION SECTION:
;website.kloosterwoerden.nl.    IN      AAAA

;; ANSWER SECTION:
website.kloosterwoerden.nl. 21599 IN    AAAA    2001:888:0:18::117:80

code:
1
2
3
4
5
;; QUESTION SECTION:
;website.kloosterwoerden.nl.    IN      A

;; ANSWER SECTION:
website.kloosterwoerden.nl. 21523 IN    A       62.148.184.214

Mensen met IPv4 worden naar 62.148.184.214 verwezen, mensen met IPv6 naar 2001:888:0:18::117:80.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 24-02-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dus als Denit geen IPv6 heeft, doen zij/XS4ALL het beste eraan toe om dat hele AAAA-record te verwijderen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:09
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dan koppel ik dat even terug met hun, en zijn we er ook weer over uit, en kan ik even op mijn gemak hun cursus-aanbod even bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Ze moeten dat zelf regelen. Sowieso is hun DNS slecht geconfigureerd. Er is geen record voor het domein zonder subdomein (example.com) enkel voor het 'www' subdomein (www.example.com)

En het ontbreken van SPF records is vragen om problemen met e-mail bezorging
Toch niet aan het kijken voor een cursus DNS beheer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb ze even gemaild met de verlossende tip :)
Dat ze in de DNS geen hostname zonder www hebben staan viel me ook al op. Dat ga ik ook nog wel even doorgeven, net als die SPF.

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 24-02-2014 12:44 ]

Pagina: 1