Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer optimaal benutten (server, hosting bv.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Dit is mijn eerste forum post dus vergeef het mij als ik iets verkeerds stel of het topic op een verkeerde plek post.

Het zit zo: ik heb een snelle computer maar die gebruik ik nu eigenlijk alleen maar voor internetten en af en toe gamen. Ik zou hem graag willen instellen als een webserver of iets anders waar veel vraag naar is.

Ik ben dus ook een webdesigner en een scripter en dacht dat het wel handig was als ik zelf bijvoorbeeld een hosting op kan zetten wat draait op mijn pc.

Specificatie's:
- Behuizing: Corsair Carbide 300R
- Moederbord: ASRock X79 Xtreme6
- CPU: Intel Core i7 3820 (Staat nu op 4,4 GHz.)
- CPU koeler: Corsair H100 watercooling.
- Geheugen: 32GB Kingston HyperX Kingston DDR3-1600 KHX1600C9D3K2 (8x4GB)
- SSD: Samsung SSD 128GB.
- HDD: 2TB WD 7200 RPM.
- Videokaart: Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC Dual-X 2GB GDDR5

Ik zit dus midden in mijn vakantie nu en het lijkt mij wel leuk om me ergens op te focussen.
Hebben jullie tips waar ik moet beginnen of wat leuker/handiger zou zijn?

Alvast super veel bedankt!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Voor webhosting zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar xampp, als je de computer ook nog regelmatig gebruikt tussendoor zou ik het wel alleen voor test doeleinden gebruiken want je pc moet 24 uur per dag aan staan wil je het gaan gebruiken om een echte site te gaan hosten.

Wil je een definitieve oplossing zou ik toch ergens hosting huren of een servertje neer zetten waar je niet aan werkt of gamed want dat kan namelijk de bereikbaarheid/snelheid van je website aantasten. Bovendien heb je een consumentenlijntje qua internet neem ik aan? Al je verkeer gaat dan namelijk daar heen mocht je een site willen hosten voor de buitenwereld. Wil je bijvoorbeeld downloaden dan tast dat ook de snelheid van je website aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 24-02-2014 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lawwie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:09:
Voor webhosting zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar xampp, als je de computer ook nog regelmatig gebruikt tussendoor zou ik het wel alleen voor test doeleinden gebruiken want je pc moet 24 uur per dag aan staan wil je het gaan gebruiken om een echte site te gaan hosten.

Wil je een definitieve oplossing zou ik toch ergens hosting huren of een servertje neer zetten waar je niet aan werkt of gamed want dat kan namelijk de bereikbaarheid/snelheid van je website aantasten. Bovendien heb je een consumentenlijntje qua internet neem ik aan? Al je verkeer gaat dan namelijk daar heen mocht je een site willen hosten voor de buitenwereld. Wil je bijvoorbeeld downloaden dan tast dat ook de snelheid van je website aan.
Bedankt voor je bericht maar nu heb ik eerder ook altijd gewerkt met xampp maar was het zo dat ik dus alleen de sites via localhost of de computer ip kon bekijken. Mensen die niet op mijn netwerk zaten konden niet op mijn site. Heeft dit te maken met ports forwarden etc?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Inderdaad.

Je router heeft aan de buitenzijde een ander IP adres dan je (lokale) PC. Wellicht heb je in je netwerk meerdere apparaten zoals een tablet, laptop etc. Deze hebben voor de buitenwereld allemaal hetzelfde IP-adres. In je lokale netwerk hebben deze een verschillend IP-adres.

Komt er op je router een web-verzoek binnen (poortje 80) dan moet je router wel weten waar hij dat heen moet 'routeren'. Dit is port-forwarding.

ALs je je PC inricht als webserver, moet je deze voor de zekerheid wel een vast IP-adres geven, anders wordt je port-forwarding een rommeltje.

Je zou bijvoorbeeld 192.168.1.1 in kunnen stellen als IP-adres van je router, en 192.168.1.2 voor je webserver. Als je dan DHCP instelt vanaf 192.168.1.100 komen automatische IP-adressen en vste IP-adressen niet in de knoei.

Het is voor een webserver wel handig als je van je provider een vast IP-adres krijgt.

Ow, en voordat je op je Windows 8 installatie allerlei toeters en bellen installeert, zou je ook kunnen overwegen met VMWare een kale installatie te draaien en daarin te spelen.
Je kan dan kijken of je een leuke Linux webserver kan opzetten. Wat wellicht een leuk idee is, is een Wiki-site te starten, plaats daar een mooie Search-engine overheen en je hebt een mooi projectje voor de donkere dagen voor de kerst carnaval.

[ Voor 19% gewijzigd door Witte op 24-02-2014 12:34 ]

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In Netwerken (i.c.m. de handleiding van jouw specifieke router) kan je verder vinden hoe en wat. Maar je wilt eerst zeker weten dat je server uptodate en goedbeveiligd is. Ik zou zeggen: ga eerst wat "spelen" in een virtuele machine en Linux. Pas als je zeker weet dat alles goed is ingericht en gehardened kan je het openstellen naar de buitenwereld.

Er is, behalve bij botnets :+, bij derden IMHO geen echte behoefte aan hosting op thuis-PC's. Het is erg goede om van te leren maar verwacht niet dat je hostingruimte kan verkopen o.i.d. Dan ben je namelijk IMHO te afhankelijk van die ene (overclockte) PC en die ene (consumenten?)internetverbinding.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:33:
In Netwerken (i.c.m. de handleiding van jouw specifieke router) kan je verder vinden hoe en wat. Maar je wilt eerst zeker weten dat je server uptodate en goedbeveiligd is. Ik zou zeggen: ga eerst wat "spelen" in een virtuele machine en Linux. Pas als je zeker weet dat alles goed is ingericht en gehardened kan je het openstellen naar de buitenwereld.

Er is, behalve bij botnets :+, bij derden IMHO geen echte behoefte aan hosting op thuis-PC's. Het is erg goede om van te leren maar verwacht niet dat je hostingruimte kan verkopen o.i.d. Dan ben je namelijk IMHO te afhankelijk van die ene (overclockte) PC en die ene (consumenten?)internetverbinding.
Top! bedankt, dat word dan leuk nieuwe dingen ontdekken.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Je kunt inderdaad beter kijken naar resellerhosting als je hosting wilt aanbieden. Er is inderdaad veel vraag naar, maar nog zeker zoveel aanbod. Ga alsjeblief geen hostingdiensten aanbieden vanaf je zolderkamer. Daar zijn er al genoeg van.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar van alles gaan inrichten om van te leren is zeker aan te raden! Ik zou stellen dat dat juist optimaal benutten is :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1