Hallo Tweakers,
Dit is mijn eerste forum post dus vergeef het mij als ik iets verkeerds stel of het topic op een verkeerde plek post.
Het zit zo: ik heb een snelle computer maar die gebruik ik nu eigenlijk alleen maar voor internetten en af en toe gamen. Ik zou hem graag willen instellen als een webserver of iets anders waar veel vraag naar is.
Ik ben dus ook een webdesigner en een scripter en dacht dat het wel handig was als ik zelf bijvoorbeeld een hosting op kan zetten wat draait op mijn pc.
Specificatie's:
- Behuizing: Corsair Carbide 300R
- Moederbord: ASRock X79 Xtreme6
- CPU: Intel Core i7 3820 (Staat nu op 4,4 GHz.)
- CPU koeler: Corsair H100 watercooling.
- Geheugen: 32GB Kingston HyperX Kingston DDR3-1600 KHX1600C9D3K2 (8x4GB)
- SSD: Samsung SSD 128GB.
- HDD: 2TB WD 7200 RPM.
- Videokaart: Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC Dual-X 2GB GDDR5
Ik zit dus midden in mijn vakantie nu en het lijkt mij wel leuk om me ergens op te focussen.
Hebben jullie tips waar ik moet beginnen of wat leuker/handiger zou zijn?
Alvast super veel bedankt!
Dit is mijn eerste forum post dus vergeef het mij als ik iets verkeerds stel of het topic op een verkeerde plek post.
Het zit zo: ik heb een snelle computer maar die gebruik ik nu eigenlijk alleen maar voor internetten en af en toe gamen. Ik zou hem graag willen instellen als een webserver of iets anders waar veel vraag naar is.
Ik ben dus ook een webdesigner en een scripter en dacht dat het wel handig was als ik zelf bijvoorbeeld een hosting op kan zetten wat draait op mijn pc.
Specificatie's:
- Behuizing: Corsair Carbide 300R
- Moederbord: ASRock X79 Xtreme6
- CPU: Intel Core i7 3820 (Staat nu op 4,4 GHz.)
- CPU koeler: Corsair H100 watercooling.
- Geheugen: 32GB Kingston HyperX Kingston DDR3-1600 KHX1600C9D3K2 (8x4GB)
- SSD: Samsung SSD 128GB.
- HDD: 2TB WD 7200 RPM.
- Videokaart: Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC Dual-X 2GB GDDR5
Ik zit dus midden in mijn vakantie nu en het lijkt mij wel leuk om me ergens op te focussen.
Hebben jullie tips waar ik moet beginnen of wat leuker/handiger zou zijn?
Alvast super veel bedankt!