Vandaag wilde ik eens proberen om een Webclip op OSX te maken van jullie frontpage zodat ik heel makkelijk kan zien of er nog nieuws is, voor andere sites heb ik dit al in gebruik en het is erg handig.
Hiervoor kan je met Safari op OSX een Web clip maken welke gewoon de HTML inlaadt en (een deel van) de pagina toont.
Echter werkt dit niet zo op Tweakers.net; zodra je een webclip maakt, en je beweegt je muis in het dashboard opent er direct een link naar `ad.y.....com` (kon niet niet lezen) in Safari. Hiermee is niet alleen jullie eigen web clip zinloos, het zorgt ervoor dat ik bij geen enkele widget meer kan.
Uiteindelijk met veel gedoe via de CLI en een reboot later de widget weer kunnen verwijderen (dat kon ook niet meer via het dashboard). Toch zou ik graag de T.net widget kunnen gebruiken, het lijkt me nuttig.
Steps to reproduce:
1. Neem een Macbook met OSX Mavericks
2. Open safari en ga naar Tweakers.net
3. Maak een webclip via "File > Open in Dashboard"
4. Selecteer een item (Ik had de foto van de LG Mini 2 review)
5. Druk op add
6. Je krijgt nu een widget op je dashboard
7. Ga naar je dashboard en wiebel met je muis
8. Aanschouw the horror
Hiervoor kan je met Safari op OSX een Web clip maken welke gewoon de HTML inlaadt en (een deel van) de pagina toont.
Echter werkt dit niet zo op Tweakers.net; zodra je een webclip maakt, en je beweegt je muis in het dashboard opent er direct een link naar `ad.y.....com` (kon niet niet lezen) in Safari. Hiermee is niet alleen jullie eigen web clip zinloos, het zorgt ervoor dat ik bij geen enkele widget meer kan.
Uiteindelijk met veel gedoe via de CLI en een reboot later de widget weer kunnen verwijderen (dat kon ook niet meer via het dashboard). Toch zou ik graag de T.net widget kunnen gebruiken, het lijkt me nuttig.
Steps to reproduce:
1. Neem een Macbook met OSX Mavericks
2. Open safari en ga naar Tweakers.net
3. Maak een webclip via "File > Open in Dashboard"
4. Selecteer een item (Ik had de foto van de LG Mini 2 review)
5. Druk op add
6. Je krijgt nu een widget op je dashboard
7. Ga naar je dashboard en wiebel met je muis
8. Aanschouw the horror