Web clip in OSX Dashboard triggert redirect naar ad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Vandaag wilde ik eens proberen om een Webclip op OSX te maken van jullie frontpage zodat ik heel makkelijk kan zien of er nog nieuws is, voor andere sites heb ik dit al in gebruik en het is erg handig.

Hiervoor kan je met Safari op OSX een Web clip maken welke gewoon de HTML inlaadt en (een deel van) de pagina toont.

Echter werkt dit niet zo op Tweakers.net; zodra je een webclip maakt, en je beweegt je muis in het dashboard opent er direct een link naar `ad.y.....com` (kon niet niet lezen) in Safari. Hiermee is niet alleen jullie eigen web clip zinloos, het zorgt ervoor dat ik bij geen enkele widget meer kan.

Uiteindelijk met veel gedoe via de CLI en een reboot later de widget weer kunnen verwijderen (dat kon ook niet meer via het dashboard). Toch zou ik graag de T.net widget kunnen gebruiken, het lijkt me nuttig.

Steps to reproduce:
1. Neem een Macbook met OSX Mavericks
2. Open safari en ga naar Tweakers.net
3. Maak een webclip via "File > Open in Dashboard"
4. Selecteer een item (Ik had de foto van de LG Mini 2 review)
5. Druk op add
6. Je krijgt nu een widget op je dashboard
7. Ga naar je dashboard en wiebel met je muis
8. Aanschouw the horror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

Not sure of we dit ueberhaupt willen/kunnen ondersteunen dus even een tikje naar Mooie Features

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
Het ziet er zo uit voor bijvoorbeeld nu.nl waar het prima werkt (en ik het heel handig vind om af en toe even naar toe te swipen. Een link opent gewoon in Safari (dat is default gedrag). Het ene wat er niet goed gaat op Tweakers.net is dus dat er een ad-actie wordt geactiveerd bij een mouse event.

Afbeeldingslocatie: http://tmp.rogierslag.nl.s3.amazonaws.com/webclip.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Hip, dit kende ik nog helemaal niet :P

Het werkt hier overigens wel gewoon?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S9YOtRci8yaiS55z4aKpsCL4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
Misschien een verkeerde advertentie welke geladen werd en wat triggerde? Ik kan het inmiddels ook niet meer reproduceren nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Ik werd gister, en vandaag nog steeds, doorgestuurd naar:

http://ad.360yield.com/uu...WKnd.abrtHxW.oL7R5hltw==/?

Overigens, heb ik Chrome als default browser ingesteld. Wellicht dat dat iets verstoort met het afvangen van een redirect ofzo.

Het verstoort de werking van het dashboard, want zodra je er naar toe gaat word je teruggegooid naar een browser. Wifi uit zetten en de widget verwijderen is dan nog de enige oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaalaamaazoo op 26-02-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Hier werkt het nog steeds zoals gebruikelijk. Is het niet domweg een bug in de functionaliteit van Webclip zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Tja, je zou het als een feature kunnen zien. Als je op een link (zoals een artikel) klikt moet deze geopend worden in een browser, maar deze advertentie link wordt dus niet daadwerkelijk aangeklikt. Waarschijnlijk wordt er op een hele lelijke manier geredirect door die ad?
Pagina: 1