• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 13:14
Ik heb een probleem met mijn 5200 als ik de spanning uitschakel op de achterkant (met de schakelaar). Ik kwam achter dit probleem na een stroomuitval. Na de onderbreking starttte de humax op met de melding dat de harde schijf geformateerd moest worden. Ik vond dit allemaal nog niet zo vreemd omdat zo'n acute onderbreking voor geen enkel apparaat goed is. Ik kreeg dit formateren echter niet voor elkaar via het menu, want als ik die optie aanklik dan vraagt hij om een apparaat herstart en als ik dat netjes doe dan gebeurt er vervolgens helemaal niks....
Dus, na wat zoekwerk op het forum heb ik de hdd op mijn pc geformateerd met Gparted en weer gemonteerd. Nadat het apparaat weer was opgestart, werkte alles weer prima. Ik was alleen wel alle opnames kwijt :cry:
Echter, een week geleden moest ik wat veranderen met stekkerdozen en moest ik de Humax even afkoppelen. Ik heb hem eerst op standby gezet, waarbij het displaylicht rood geworden was en daarna heb ik de schakelaar achterop de Humax omgezet. Nadat ik de boel weer had aangesloten en de humax aanzette, bleek hij met dezelfde melding te komen als na de stroomuitval. Ik moest dus gewoon weer alles formatteren. Omdat ik toch alles open had liggen, heb ik dat nogmaals geprobeerd en opnieuw hetzelfde.
Doe ik nu iets verkeerd en mag je de humax niet zo uitschakelen? Ik bedoel, ik wacht netjes to hij in standby is voor ik de spanning eraf haal. In mijn beleving moet een apparaat toch uit te schakelen zijn zonder al deze problemen?