ZTE H220N poorten eerst open, nu dicht??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyErik
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10-2014
Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag heb ik van KPN een nieuw modem mogen ontvangen, de ZTE H220N.
Zaterdag alles geinstalleerd. Port Forwarding ingesteld voor mijn twee IP cams (poorten 82 en 83). Werkte prima.
De poorten stonden open (gecheckt met http://www.canyouseeme.org) en waren van buitenaf (extern) te benaderen.

Sinds gisteren opeens niet meer..
Port Forwarding staat nog altijd hetzelfde en dus goed ingesteld maar de poorten 82 en 83 zijn nu dicht. Ik krijg steeds een 'Connection timed out' melding via http://www.canyouseeme.org

Modem reset helpt niet.
Port forwarding opnieuw instellen ook niet.

Op mijn eigen netwerk zijn de camera's prima te benaderen via dezelfde poorten. Extern lukt het niet meer.
Zaterdag nog wel, sinds zondag niet meer.
Hoe kan het dat poorten die eerder nog open stonden nu ineens dicht zijn?

Als ik de poorten 82 en 83 nu extern probeer te benaderen krijg ik de reactie terug:

The following error was encountered:
Access Denied.
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Ik zal het antwoord dus van KPN moeten krijgen..

Waarom worden deze poorten nu geblockt? Zoals aangegeven werkte het zaterdag wél..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:05
Kan het zijn dat er nog een nieuwere firmware gepushed is, nadat je het modem ingesteld hebt? Dat lijkt me het waarschijnlijkste... kwestie van even opnieuw instellen denk ik.

Edit: lees nu dat opnieuw instellen niet werkt, wat ik vreemd vind. Maar dan zal t inderdaad bij KPN vandaan moeten komen.

[ Voor 26% gewijzigd door p.m. op 24-02-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyErik
Hoi p.m.,

Toen ik het modem zaterdag voor het eerst stroom gaf ging het 'Upgrade' ledje in het begin blauw branden. Dit duurde een tijdje. Toen dit uit ging en het modem volledig opgestart was ben ik begonnen met alles in te stellen.

Port Forwarding ingesteld en het werkte. De poorten 82 en 83 stonden open. Mijn IP camera's waren te benaderen, ook van buitenaf (extern).

Gisteren kwam ik erachter dat de camera's extern niet meer te benaderen waren.
Dus toen ik thuis kwam ben ik gaan kijken. Niets geks te ontdekken. Modem gewoon online. Port Forwarding nog steeds goed ingesteld (ook opnieuw geprobeerd). Het werkte niet. Modem reset. No solve. 'Upgrade' led is niet meer opnieuw gaan branden dus het lijkt me sterk dat er in de tussentijd een nieuwere firmware gepushed is. Thuis op mijn eigen netwerk werken de camera's prima via hetzelfde 'externe' adres op poorten 82 en 83. Extern lukt het niet meer. Het gekke, het HEEFT dus wel gewerkt zaterdag. Nu niet meer..
De poorten 82 en 83 zijn dicht en zijn van buitenaf niet meer te openen. http://www.canyouseeme.org geeft een 'Connection timed out'. Extern proberen te benaderen geeft:

The following error was encountered:
Access Denied.
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

KPN geeft per e-mail aan mij niet te kunnen helpen, ik wordt verwezen naar het KPN Forum. Daar ook al deze vraag uit staan maar dus nog altijd geen oplossing.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
Om wat voor camera's gaat het? Die kunnen ook een blokkade opwerpen a.d.v. IP-adres bijv.

Je poorten staan gewoon open gok ik, die melding komt van je eigen netwerk.
Zo niet kun je eenvoudig een externe poort 5082 forwarden naar je interne poort 82, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyErik
2x Tenvis JPT3815W

192.168.2.239:82
192.168.2.240:83

extern benaderen (xx.xx.xxx.xxx = mijn IP):

xx.xx.xxx.xxx:82
xx.xx.xxx.xxx:83

Poort 82 forward netjes naar 192.168.2.239
Poort 83 forward netjes naar 192.168.2.240

Zaterdag werkte dit (ook extern) en gaf http://www.canyouseeme.org/ aan dat deze poorten open waren.

Nu geeft hij steeds aan 'Connection timed out'

Poort 5082 geeft dit trouwens ook aan:

Error: I could not see your service on xx.xx.xxx.xxx on port (5082)
Reason: Connection timed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyErik
Probleem lijkt te zijn opgelost. En vermoedelijk heeft het al die tijd te maken gehad met het draadloze bereik. Ik heb sinds gisteren een Gembird 300 Mbps WiFi repeater in gebruik en het probleem lijkt te zijn opgelost. Nu zelfs op zolder (waar ook een IP cam staat) een prima draadloos signaal. Ook van buitenaf nu geen enkel probleem om de camera's te benaderen!
Pagina: 1