Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webshop en gebruiker vs. winkelwagen

Pagina: 1
Acties:

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Topicstarter
Voor een klant hebben we een webshop gebouwd in WordPress. Het is bedoeld voor een enkele klant (een bedrijf met meerdere vestigingen).
Het inloggen op de webshop gebeurt automatisch vanuit een ERP-systeem.
Het probleem nu is dat de winkelwagen gekoppeld is aan de WordPress-gebruiker, en dat iedereen met dezelfde login dus de winkelwagen deelt. Dit is niet handig. Eerst was de insteek om dan meerdere logins te gebruiken, maar de beheerder van het ERP-systeem ziet daar nu vanaf.

De vraag is dus naar een nieuw systeem waarbij de winkelwagen niet gekoppeld is aan de ingelogde gebruiker, maar aan de browsersessie.
Ik sta open voor ieder systeem, of het WordPress, Joomla, Magento of iets anders is. Bij voorkeur een PHP-systeem, vanwege eenvoudiger hosting.

Ikzelf heb wel ervaring met programmeren en websites, maar nog niet veel met webshops. Ik weet ook niet hoe ik hierop moet zoeken in Google, het lijkt me niet echt een feature die veel geadverteerd wordt.
Zijn er mensen die wat systemen aan kunnen raden?

Verdere eisen zijn niet zo groot. Het afrekenen gebeurt via een zogenaamde OCI-koppeling, wat niets anders is dan een lijst producten die via HTTP POST naar een ERP-systeem gestuurd wordt.
Het template van het afzonderlijke product heeft wel een vereiste opmaak, maar dat is vast mogelijk in ieder systeem (hoop ik :) ).

https://timelord.nl

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Weet je zeker dat je dit niet ergens in de settings kunt omzetten? Het lijkt me raar dat dit niet kan. In Magento kan het sowieso wel aan / uitgezet worden om de winkelwagen wel / niet te onthouden als iemand is ingelogd.

Maar omdat je alles al gebouwd hebt lijkt het me makkelijker om het in WordPress gewoon aan te passen / coden. Heb je al gegoogled op jouw probleem er is vast wel iemand die het al eerder gehad heeft en opgelost heeft.

• mpol

mpol

root@localhost

Topicstarter
De winkelwagen kan in WordPress/WP-e-Commerce wel verwijderd worden. Maar dat lost niets op als 2 mensen tegelijk ingelogd zijn.
Ik heb wel gekeken in de code van WP-e-Commerce, maar ik zie niet gelijk hoe dat aangepast kan worden. Ik heb het idee dat het niet simpel is om de winkelweagen niet aan de gebruiker, maar aan een browser te hangen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Het lijkt me vreemd dat daar geen instelling voor te vinden is. Al vraag ik me af waarom er (blijkbaar) meerdere gebruikers, gebruik maken van één account. Dat zou toch op meerdere onderdelen voor problemen moeten zorgen?

Mocht je Wordpress willen blijven gebruiken, kijk dan eens naar WooCommerce of Shopp.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Normaliter wil je dat dezelfde gebruiker juist wel z'n eigen boodschappenwagentje terugvindt, dus het lijkt me sterk dat dit ondersteund wordt. Waarom heeft iedereen in het ERP-systeem dezelfde logingegevens?

• mpol

mpol

root@localhost

Topicstarter
Ik neem aan dat elke gebruiker een andere login heeft op het ERP-systeem, maar in het ERP-systeem wordt eenvoudig een link gezet waarin het wachtwoord al staat.
Ik was in e veronderstelling dat elke gebruiker ook een andere link voorgeschoteld krijgt, maar dat schijnt moeilijker te zijn dan gedacht.

Maar ik krijg nu de indruk dat de meeste webshop-systemen gewoon een korte sessie-tijd van de winkelwagen instellen hiervoor. Ik zal navragen hoe hun andere leveranciers dat doen.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:52
Het probleem dat je hebt is dat je een nieuw request vanuit het ERP systeem naar de webshop moet kunnen herkennen. Omdat dit waarschijnlijk altijd dezelfde URL is vanuit dezelfde aanroep zul je niet snel een webshop systeem kunnen vinden dat daar een onderscheid mee kan maken.

Wat je zou kunnen overwegen is om een unieke parameter aan de ERP url toe te voegen, bijvoorbeeld een timestamp en daaraan een nieuwe sessie koppelen in de webshop. Het winkelmandje moet je dan sessie based maken ipv user based. Dan zou dit misschien kunnen werken.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Misschien heb je iets aan een oplossing als deze: http://wordpress.org/plugins/simple-ldap-login/ Zal aan het gebruikte systeem liggen en dergelijke, maar er zijn wel alternatieve manieren om in te loggen in Wordpress.

• mpol

mpol

root@localhost

Topicstarter
Ldap lijkt me geen optie, omdat we geen toegang hebben tot het ERP-systeem.

Ik ben er intussen wel uit hoe het kan. Op zich is de winkelwagen van WP-e-Commerce niet nodig, en kunnen we ook een javascript-winkelwagen maken. Dit kan opgeslagen worden in een cookie. Dit is wel te implementeren.
Ik ben me er bewust van dat er geen prijzen in javascript berekend mogen worden. In dit geval is het een enkele inkopende partij, waarbij er nog handmatig gecontroleerd wordt wat er gekocht word. De inkopende en verkopende partij controleren dit beide. Het wordt geen bol.com :).

WooCommerce is een alternatief voor WP-e-Commerce, maar heeft ook een winkelwagen die in de webshop beheert wordt. Dus in dit geval geen oplossing.
Wat ik begrepen heb wordt door andere betrokken webshops een maatwerk-oplossing gebruikt. Dat is voor onze klant echter geen optie.

Pagina: 1