Toon posts:

ide en scsi kabels rounden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn ide en mijn scsi kabels gaan rouden, maar krijg ik dan geen prestatie verlies, of is dat een fabeltje?? En waar doe ik dat het beste mee??

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik denk dat dat een fabeltje is
maar sommige mensen beweren van wel
maar het zal dan maar heeeeel iets schelen

een beginnetje maken met een stanley mes
en dan verder uit elkaar trekken met je nagels

Verwijderd

Topicstarter
wat voor spul moet ik gebruiken om ze in te doen?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-08 22:02
Waarom zou je een prestatie verlies krijgen?

Je veranderd de kabels zelf tog niet? Je veranderdt alleen hoe alle draadjes bij elkaar zijn gevoegd.

edit: Laat ik ook ff antwoord geven op je andere vraag.
Ik d8 dat het Spiral Wrap heette.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
kan je het niet met tape doen, of is dat slecht??

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-08 22:02
Jep kan ook met tape, zelfde als bij het prestatie verlies. Je veranderdt nix aan de draadjes zelf, alleen aan hoe ze bij een gebonden zijn

There is no magic.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verdeeld over de kabel draadjes bij elkaar binden met kleine zwarte/blauwe/witte/grijze enz..enz... elastiekjes is ook mooi. (en cheapass)

Verwijderd

wel eens van een magnetisch veld gehoord dan??!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 19:30 schreef SiCnEsSs het volgende:
wel eens van een magnetisch veld gehoord dan??!!
ja, maar wat bedoel je precies??

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ATA33 kabels kan je makkelijk rounden, als er dan ook verlies zou zijn dan zou dat miniem zijn, voor ATA66/100/duurdere scsi kabels weet ik het niet precies of er (veel) verlies optreedt, ik heb zelf gerounde ata100 kabels gemaakt maar nog niet getest, ik heb ze wel van de oc-shop voor me hd's. Voor die (hele) dure scsi kabels zou ik niet beginnen, omdat het veels te veel geld kost als je ze verneukt (tenzij je teveel geld hebt natuurlijk ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus wel verlies! hoeveel procent ongeveer?

Verwijderd

Dat verlies zal al minimaal zijn en hoge snelheden zoals 66mb/s of 100mb/s zal je toch al vrijwel nooit halen met ide.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook 3 scsi (160) schijven. Ik het verlies daar dan veel groter?

Verwijderd

Ik heb ze zelf geround en ik heb geen dataverlies. Aan mn ata100 kabel heb ik nog niet gezeten dat word een te veel gepriegel :D

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb mijn IDE-kabels twee weken geleden geround maar nog niets gemerkt qua snelheidsverlies.

Wel heb ik gemerkt dat mijn case-temp 3 graden lager is omdat de lucht veel beter circuleerd.

Als ik jouw was zou ik die IDE-kabels gewoon rounden immers, niet geschoten is altijd mis.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het maar eens proberen binnen kort

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 19:34 schreef god0631 het volgende:

[..]

ja, maar wat bedoel je precies??
je wikkelt de kabels op, net als in een transformator, dus je krijgt verlies, een transformator maakt hier ook gebruik van

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als door een draad stroom loopt, oefend dit een magnetische kracht uit. Als dit vervolgens weer interfereerd met een ander veld, kan je een soort spoel idee krijgen. De ene stroom stoort dan op de andere. En dan krijg je dus fouten. Daarom heb je vanaf ata66 ook een 80 aderige kabel. Dan heb je om elke normale ader een loze liggen. (Is dan geloof ik gewoon aarde neem ik aan) Als je dan die volgorde gaat verkloten, loop je de kans dat er snelheid verloren gaat.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 20:12 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

je wikkelt de kabels op, net als in een transformator, dus je krijgt verlies, een transformator maakt hier ook gebruik van
Je wikkelt de draden niet, je doet ze gewoon bijelkaar i.p.v. naast elkaar. Aangezien je ze niet in de lengte richinf om een as heen draait krijg je ook geen spoel-electro_magnetisch veld. Wel krijg je elektro-magnetisch veld dat als een koker om de draden heen zit, echter de voltages zijn erg laag, en de stroomsterkte is ook erg laag, dus dat levert een heel zwak magnetisch veld op niet echt iets om je zorgen over te maken. Ik ga ze trouwens ze ook rounden, maar ik ga niet snijden. Ik heb gezien dat de kabels erg gemakkelijk te vouwen zijn, en dan ga ik ze gewoon intape-en. Niet zo zeer voor de airflow, als wel voor een makkelijker te gebruiken kabel.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op vrijdag 08 juni 2001 21:25 schreef Def_P het volgende:
Als door een draad stroom loopt, oefend dit een magnetische kracht uit. Als dit vervolgens weer interfereerd met een ander veld, kan je een soort spoel idee krijgen. De ene stroom stoort dan op de andere. En dan krijg je dus fouten. Daarom heb je vanaf ata66 ook een 80 aderige kabel. Dan heb je om elke normale ader een loze liggen. (Is dan geloof ik gewoon aarde neem ik aan) Als je dan die volgorde gaat verkloten, loop je de kans dat er snelheid verloren gaat.
Wat je verteld is absoluut waar .. alleen met dat verlies valt het denk ik wel mee.
Ik heb al heel wat grote servers aan de binnenkant bekeken en dan zie je dat Compaq gewoon zijn SCSI cable geround heeft .. om een betere airflow in de kast te krijgen, en klinkt misschien verkeerd in de oren van sommige mensjes maar ik geloof er heilig in dat als compaq zoiets doet dat ze het goed getest hebben anders zouden ze het niet gebruiken in hun servers !

Kortom ROUNDEN die hap :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Probeer het gewoon, wat kost een ide kabeltje nou?

Verwijderd

ik heb ook alles gerouned, behalve m`n ata100 kabel (moet ik nog ff tijd voor nemen), maar m`n scsi kabel is heel netjes rond, en ik brand op 12x en geen problemen.

Ik heb alles in van dat kabel-wrap gedaan, is gewoon heel makkelijk en ziet er heel netjes uit.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 22:06 schreef tva_goku het volgende:
ik heb ook alles gerouned, behalve m`n ata100 kabel (moet ik nog ff tijd voor nemen), maar m`n scsi kabel is heel netjes rond, en ik brand op 12x en geen problemen.

Ik heb alles in van dat kabel-wrap gedaan, is gewoon heel makkelijk en ziet er heel netjes uit.
Ik geloof ook niet dat het heel erg zou zijn. Maar op 12 speed branden vind ik daar geen bewijs voor. Dan gebruik je nog maar een heeel klein beetje van de datarate die er mogelijk is.

En dat compaq het zo heeft, kan zijn dat hun die kabels in een goede(lees: zeer moeilijke, geordende) manier hebben geround. Waarschijnlijk liggen alle aders dan ook weer op de goede manier naast elkaar, zoals ook in een normale kabel, alleen dan rond. Als je zelf een kabel round komen de aders willekeurig naast elkaar te liggen. Tenzei je het heel nouwkeurug doet, maar denk niet dat het zo makkelijk zal gaan.

En ik denk dat zeker als je het hebt over scsi 160, dat het dan wel redelijk uitmaakt. Als het 1% is is het toch weer 16 mb/s. En naast de burst rates, denk ik dat vooral de acces time er last van ondervind.

Maar alles bijelkaar opgeteld, is toch (als je het geld hebt om een misser te kunnen begaan) een goede airflow wel belangrijker als die paar mbtjes meer per sec, of die milliseconde acces time.

Maar als je toch genoeg geld hebt, kan je beter kant-en-klaar kopen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

t maakt echt geen ene bal out of je ze round of niet, of dat je ze met lijm, plakband of tie-raps aan elkaar maakt. bij geenenkele kabel voorzover ik weet. heb zelf gerounde scsi, udma33, udma66, en floppy kabels. geen probleem gehad.
je kan trouwens hetbeste de udma66 en 100 kabels in groepjes van 4 draadjes snijden dat is steviger en round evengoed.
Pagina: 1