Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netflix sluit betaalde overeenkomst met kabelaar

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Misschien is 'traffic' gebruikt om voor wat afwisseling te zorgen, maar 'verkeer' is de gangbare term in het Nederlands, ik heb 'traffic' zelfs nog nooit in die context horen gebruiken.
Hoewel de details van de overeenkomst niet bekend zijn gemaakt, stelt Comcast wel dat Netflix-traffic geen voorrangsbehandeling krijgt op het netwerk.
nieuws: 'Netflix sluit betaalde peeringovereenkomst met Amerikaanse kabelaar'

Kan dit worden aangepast? 'Streaming' is een gangbare term, ook in het Nederlands, maar 'traffic' klinkt als een tang op een varken :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De afgelopen maanden is vooral de beschikbare gemiddelde streamsnelheid van Verizon achteruit gegaan. In Nederland is UPC hekkensluiter met gemiddeld 3,33Mbit/s, wat overigens nog altijd bijna twee keer sneller is dan de gemiddelde dsl-snelheid van 1,78Mbit/s van Verizon. Vergeleken met andere landen waar Netflix actief is, gaat Nederland wel aan kop met gemiddelde streamsnelheden.
De getallen in deze laatste alinea kloppen voor geen meter:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JQPAWE2.png

UPC is hekkensluiter met 2,90 Mbit/s. Het getal van 3.33 Mbit/s is het gemiddelde in Nederland. De zin in het artikel is onduidelijk.

De DSL-snelheid van Verizon (in de USA, niet in NL, is ook onduidelijk) is 0,97 Mbit/s. De gemiddelde snelheid in de USA is 1,78 Mbit/s.

UPC is dus driemaal zo snel als Verizon. Het gemiddelde in NL ligt tweemaal zo hoog als in de USA.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
ik heb de getallen aangepast. Dank voor de oplettendheid. Ik had kennelijk oude getallen uit een eerder artikel gecombineerd met nieuwe getallen. Dat kan natuurlijk niet :)