Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 16:03
Dag tweakers,

Even een korte vraag omtrent de Apple garantie. Mijn macbook is 1,5 jaar oud, en volgens de Apple Store is het frame van de batterij om onverklaarbare reden helemaal doormidden gebroken. Volgens hun valt dit niet onder de garantie, want batterij heeft een verkorte garantieperiode. Maar het gaat hier toch om het Frame? Niet de (losse) batterij.

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Fabricagefout ?
Wat is de garantie voor de batterij van mijn MacBook?
Apple biedt één jaar garantie op mogelijke fabricagefouten van uw batterij vanaf de aankoopdatum.\

Bron : http://www.apple.com/nl/s...ervice/battery/index.html
En misschien kun je hier iets mee : http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

"Dekking voor gebreken afhankelijk van redelijke verwachtingen van consument2"

*knip* toch maar niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-02-2014 22:46 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
De enige reden waarom de batterij een verkorte garantieperiode zou hebben, lijkt mij (zoals ze aangeven) dat het een verbruiksartikel is.

Dat neemt niet weg, dat een frame van de batterij gewoon deugdelijk moet blijven. Het breken van het frame heeft m.i. weinig te maken met het feit dat de batterij een verbruiksartikel is. Het frame zou niet mogen breken, zo wel, dan zou het ondeugdelijk geproduceerd zijn.

Ik zou me beroepen op de ondeugdelijkheid van het artikel (Frame hoort nou eenmaal nooit te breken) en op die basis naar alle redelijkheid kosteloze vervanging dan wel herstel eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:03
Als aanvulling; is Apple wel je verkooppunt geweest?
Als Apple je winkel/webshop is geweest kan je inderdaad je recht halen bij Apple. (zover dat gaat ;w)
Maar als je het ergens anders gekocht hebt is Apple de fabrikant, en zij hebben geen verplichtingen met jouw m.b.t. garantie. Zij kunnen wel een fabrieksgarantie aanbieden, maar dat is service en geen plicht.
Je webshop/winkel heeft dat wel, en zou je Macbook moeten herstellen indien dat gerechtvaardigd is. (zie de posts van hier boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 16:03
Apple is inderdaad mijn verkooppunt geweest. Ik zal ze morgen tijdens mijn afspraak nog eens aanspreken op julie punten, alvast bedankt!