Ik zit te twijfelen of ik nu nog een Iphone 4s moet kopen. Een iphone 4s kost los nu 350 euro en de 5s en 5c kosten veel meer. Nu zou ik graag naar apple overstappen maar twijfel of de 4s nog lang gesupport word. Ik stel niet heel veel eisen aan mijn telefoon. Als ik er maar wat games, whattsapp, facebook en twitter op kan doen en er ongeveer een anderhalf jaar mee kan doen. Zou ik dan beter voor de 4s of doorsparen en voor een 5 gaan?
Doorsparen voor een 5, of nog beter door sparen en wachten tot de 6 uitkomt, dan kost de 5S net zo veel als de 5(C) nu.
iPhone 4S krijgt nog iOS 8, maar je zal veel nieuwe functies missen en de snelste is het niet meer, het blijft leuk tot de update.
Dus door sparen voor de 5 of als het kan door sparen en wachten tot de 6 uit is en 5S halen, of als je genoeg hebt zelfs de 6 meteen halen, de 4S is het gewoon niet waard en zeker niet voor zo hoge prijs, de toestel is binnenkort al 3 jaar oud namelijk.
iPhone 4S krijgt nog iOS 8, maar je zal veel nieuwe functies missen en de snelste is het niet meer, het blijft leuk tot de update.
Dus door sparen voor de 5 of als het kan door sparen en wachten tot de 6 uit is en 5S halen, of als je genoeg hebt zelfs de 6 meteen halen, de 4S is het gewoon niet waard en zeker niet voor zo hoge prijs, de toestel is binnenkort al 3 jaar oud namelijk.
Ik zit met hetzelfde issue, ik wil als ik de 4s koop hem minimaal 2 jaar, liefst 3 op goede snelheid gebruiken gaat dit met ios8 of zou je dan beter op ios7 moeten blijven, is het nog rendabel. Want 650 euro is een boel geld, wat als je hem kwijtraakt of laat vallen..
Een iphone 5 kun je ook voor ~350 via V&A krijgen. Dan heb je een snellere gsm, langer ondersteuning en een groter en beter scherm. Een 4S nu nog kopen is in mijn ogen niet verstandig.
[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 23-02-2014 18:07 ]
39
Gewoon verzekeren kost niet zoveel.dennis_rsb schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:04:
Ik zit met hetzelfde issue, ik wil als ik de 4s koop hem minimaal 2 jaar, liefst 3 op goede snelheid gebruiken gaat dit met ios8 of zou je dan beter op ios7 moeten blijven, is het nog rendabel. Want 650 euro is een boel geld, wat als je hem kwijtraakt of laat vallen..
Dat terzijde, die iOS update wordt automatisch gedownload, dan ben je flink wat ruimte kwijt van de al magere 8gb, installeren doet hij niet automatisch maar wel downloaden.
En nee, hij wordt trager onder iOS8, het is nog de enige device op de iPad 2 na met 512mb ram, Apple focust zich op de nieuwere modellen.
Je zal er 1 hooguit 2, jaar plezier aan hebben.
Waarom koop je niet een een Lumia 520? Gezien je eisen zal deze smartphone waarschijnlijk goed bevallen en aangezien je toch op een nieuw eco-systeem wil overstappen is dit misschien wel een goede keus.
Dan kun je over een jaar nogmaals bekijken of je nog steeds naar een iPhone wil overstappen en houd je nu minimaal 200 euro in je zak. Of als je toch graag een wat luxer toestel wilt: De Blackberry Z10 in combinatie met de cashback (Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10) is voor dat geld ook zeer interessant.
Dan kun je over een jaar nogmaals bekijken of je nog steeds naar een iPhone wil overstappen en houd je nu minimaal 200 euro in je zak. Of als je toch graag een wat luxer toestel wilt: De Blackberry Z10 in combinatie met de cashback (Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10) is voor dat geld ook zeer interessant.
[ Voor 24% gewijzigd door Luit op 23-02-2014 18:32 ]
Je gaat hier wel hard door de bocht. Er is nog niets bekend over iOS8 en al zeker niets over de nieuwe functies. Als je de eerdere releases gaat volgen zou het logisch zijn dat de 4S iOS8 gaat draaien. Totdat dit bekend is gemaakt door Apple kan je dit niet met zekerheid zeggen, net als iets over de functies. Daarnaast kan je de update ook negeren en niet installeren mocht deze veel van je snelheid afnemen.Mizgala28 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:56:
Doorsparen voor een 5, of nog beter door sparen en wachten tot de 6 uitkomt, dan kost de 5S net zo veel als de 5(C) nu.
Als ik naar de wensen van de topicstarter kijk zou de iPhone 4S daar met iOS7 prima aan voldoen. Ik zou er echter zelf voor kiezen om geen nieuwe 4S te kopen maar een 2e hands iPhone 5.
Dat zou raar zijn als Apple ineens het anders doet dan tot nu toe, dat terzijde hoef je de update niet te installeren maar als de tweaker hier een nieuwe 4S wil gaan halen heeft die maar 8Gb geheugen waarvan 6.31Gb effectief, die update gaat wel zichzelf automatisch downloaden en dan is hij flink wat ruimte kwijt.hdtracer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:59:
[...]
Je gaat hier wel hard door de bocht. Er is nog niets bekend over iOS8 en al zeker niets of de nieuwe functies. Als je de eerdere releases gaat volgen zou het logisch zijn dat de 4S iOS8 gaat draaien. Totdat dit bekend is gemaakt door Apple kan je dit niet met zekerheid zeggen, net als iets over de functies. Daarnaast kan je de update ook negeren en niet installeren mocht deze veel van je snelheid afnemen.
Als ik naar de wensen van de topicstarter kijk zou de iPhone 4S daar met iOS7 prima aan voldoen. Ik zou er echter zelf voor kiezen om geen nieuwe 4S te kopen maar een 2e hands iPhone 5.
En dan is inderdaad een iPhone 5 een betere keuze, voor 400 euro heb je al 1 en dan wel met 16Gb gelukkig.
Een tweedehands 4s is nog goedkoper te krijgen. En je hoeft de nieuwe updates niet te installeren.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
461943
Je zou wel gek zijn om nu nog een 4s te kopen. Nu al niet meer het snelste en voor wat hij kan veel te duur. En zoals gezegd, met de update word het net een iPhone 4 op iOS 7: traag. Ik zou even doorsparen en wachten tot de 6 uitkomt, en dan de 5s kopen. Of zoals luit zegt: een Lumia. Zeer goede toestellen voor de prijs.
Of een Xiaomi Mi2s. Dan ben je voor 270 Euro klaar, het ding is sneller dan een iPhone 5, heeft dubbel de opslag en een batterij van 3100MAh waarmee ik vier dagen kan doen. Oh ja, er zitten ook nog goede oordoppen bij.
Of een Xiaomi Mi2s. Dan ben je voor 270 Euro klaar, het ding is sneller dan een iPhone 5, heeft dubbel de opslag en een batterij van 3100MAh waarmee ik vier dagen kan doen. Oh ja, er zitten ook nog goede oordoppen bij.
[ Voor 37% gewijzigd door 461943 op 24-02-2014 08:15 ]
Wellicht is een goede tweedehands 4s met 16gb een optie? Op internet zijn er hier ook zat van te vinden. Alsnog goedkoper dan een tweedehands 5. Ik ben zelf een beetje huiverig voor de bouwkwaliteit van de 5, deze lijkt sneller te beschadigen tov de 4s.
(Ik zit enigszins in dezelfde situatie als jij, heb nu een Nexus 5 maar vind deze net iets te groot en zit nu te denken over een iPhone... )
(Ik zit enigszins in dezelfde situatie als jij, heb nu een Nexus 5 maar vind deze net iets te groot en zit nu te denken over een iPhone... )
Gek zijn? Nu al niet meer de snelste? Als je zijn post goed had doorgelezen had je geweten wat zijn verwachtingen zijn en dat de 4S hier nog prima aan voldoet. IOS7 op een 4S draait prima. Hij geeft ook aan om te willen overstappen op Apple, dus grote kans dat hij van een Android toestel afkomt. Je kan dus nog vele Android voorbeelden opnoemen maar dat is niet waar de topicstarter naar opzoek is.461943 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:00:
Je zou wel gek zijn om nu nog een 4s te kopen. Nu al niet meer het snelste en voor wat hij kan veel te duur. En zoals gezegd, met de update word het net een iPhone 4 op iOS 7: traag. Ik zou even doorsparen en wachten tot de 6 uitkomt, en dan de 5s kopen. Of zoals luit zegt: een Lumia. Zeer goede toestellen voor de prijs.
Daarbij heb je bij geen van de genoemde toestellen een zelfde ervaring als bij een iPhone, en hier kan je heel veel over discusseren maar dat is niet relevant voor dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door hdtracer op 24-02-2014 12:34 ]
Met ^^ ( hdtracer )
Niks mis met de iphone 4s, zeker niet om kennis te maken met apple. Voor een eerste kennismaking is letten op je budget juist niet verkeerd.
Niks mis met de iphone 4s, zeker niet om kennis te maken met apple. Voor een eerste kennismaking is letten op je budget juist niet verkeerd.
Ik heb nu 2.5 jr de iphone 4s bevalt mij nog goed. Mijn ouders hebben de eiphone 5 en me vriendin de 5s nu zeg jij dat je wat games wilt speler nu zou ik daarvoor zeggen nieuwer is beter. Maar echter met ios 7 draaid de 4s nog goed, snelheid is voor een 3jr oude telefoon goed camera is goed ik zelf doe het zelfde met de telefoon als jij en mij bevalt hij nog meer dan prima, ik wacht nog een ronde met een nieuwe iphone tot de iphone 6 om hem zo maar tenoemem te nemen. Maar als ik zie dat je er 2jr mee wilt doen zou ik de 4s niet meer nemen en dan doorsparen voor de nieuwe en die kan dan makelijk 3 jaar mee bij als je hem nie te veel laat vallen enz
Suc 6 en ben benieuwd wat het geworden is
Suc 6 en ben benieuwd wat het geworden is
Sneller dan de iPhone 5, zeker alleen naar de specs gekeken en theoretische benchmarks?461943 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:00:
Het gaat ook juist om het gebruiksgemak en daar is, in mijn ogen, de iPhone 5 wel erg 'snel' in.
De TS zijn vraag is simpel. Hij wilt mogelijk overstappen en zijn gebruik is relatief simpel (wat games, whatsapp, FB), maar hij wilt er nog wel even mee vooruit kunnen (1,5 jaar)
Persoonlijk denk ik dat je met de 4S uiteindelijk wel tegen beperkingen aanloopt van software - hardware mismatch (iOS 7 draait bijv al niet meer op de 3GS en helaas al wat trager op de 4, maar nog prima op de 4S). Kans bestaat dat bij een volgende iOS de ondersteuning in theorie zou kunnen wegvallen.
Mocht je toch die 1,5-2 jaar met een telefoon willen doen. Zou ik kijken naar een mooie tweedehands iPhone 5 voor een prijs ~ 350,-.
Ik heb nu zo'n beetje naar de reacties gekeken die jullie hebben gegeven en de meeste zeggen wel dat het verstandiger zou zijn om dan een Iphone 5 tweedehands te kopen. Maar waar zou ik dan op moeten letten en kan je makkelijk een goede iphone 5 tweedehands kopen?
http://tweakers.net/product/318000/apple-iphone-5/aanbod/destroye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:45:
Ik heb nu zo'n beetje naar de reacties gekeken die jullie hebben gegeven en de meeste zeggen wel dat het verstandiger zou zijn om dan een Iphone 5 tweedehands te kopen. Maar waar zou ik dan op moeten letten en kan je makkelijk een goede iphone 5 tweedehands kopen?
Kijk of de verkoper een goede reputatie heeft (feedback) Ik koop zelf nooit van mensen zonder feedback. Dan ben je al een heel eind
Deze ziet er bijvoorbeeld goed uit:
V&A aangeboden: Apple iPhone 5 16GB Zwart
Zoals hdtracer boven mij zegt, op tweakers vraag&aanbod staan een paar interessante iPhones.destroye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:45:
Kijk naar de feedback en wees altijd verstandig.
Vraag informatie over de leeftijd (eventueel serienummer om garantie te checken op Apple site), eventuele reparaties, mankementen (snel leeglopende accu en lamme powerbutton zijn wel de meest voorkomende klachten bij de iPhone 5).
Maar wees altijd bedacht (mocht je marktplaats gaan afstruinen), immers: ''if it sounds to good to be true, it usually is!''
Succes!
Ik heb zelf een tweedehands 4S (16GB) gekocht voor € 230 hier op vraag en aanbod. iOS 7 draait werkelijk prima op een 4S, zeker als je wensen niet al te hoog zijn.
Natuurlijk ga je er geen 2-3 jaar mee doen, maar een jaar of anderhalf tot twee jaar gaat me wel lukken. Bovendien is er na anderhalf jaar vast wel iemand die hem voor ca. € 130 wil overnemen (kijk maar eens naar de huidige prijzen van een iPhone 4 of 3S.)
Ergo voor een netto investering van ca. € 100 kan je weer een jaar of anderhalf vooruit.
Natuurlijk ga je er geen 2-3 jaar mee doen, maar een jaar of anderhalf tot twee jaar gaat me wel lukken. Bovendien is er na anderhalf jaar vast wel iemand die hem voor ca. € 130 wil overnemen (kijk maar eens naar de huidige prijzen van een iPhone 4 of 3S.)
Ergo voor een netto investering van ca. € 100 kan je weer een jaar of anderhalf vooruit.
Is het eigenlijk nog mogelijk om een nieuwe Iphone 5 te kopen. Zie op sommige website heb nog wel staan alleen voor hele absurde bedragen.
Voor de prijs dat hij nog echt waard is, nee.destroye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:51:
Is het eigenlijk nog mogelijk om een nieuwe Iphone 5 te kopen. Zie op sommige website heb nog wel staan alleen voor hele absurde bedragen.
En op Tweakers heb je genoeg 2de hands iPhone 5, en bijna iedere iPhone gebruiker gaat er normaal mee om dus vaak zien ze als nieuw uit.
De iPhone 4S is ruim voldoende voor jouw eisen, het heeft een scherp beeld, een redelijke processor, een redelijke GPU en is handig in gebruik. Je zult er denk ik wel 2 jaar mee kunnen doen, daarna mis je echt functies. Maar Facebook en Twitter blijven altijd beschikbaar, maar de zware games over twee jaar houdt de iPhone 4S niet vol. Maar simpele spellen als Flappy Bird-varianten of Candy Crush kun je altijd spelen op een iPhone 4S. Maar ik zal doorsparen voor een iPhone 5S, die kan nog gemakkelijk 3,5 jaar aan. Of je kunt als je geduldig bent, wachten voor de iPhone 6, die zal hoogstwaarschijnlijk een 64-bits quad-core processor hebben.
- 12345dan
Absurd idee, zware games spelen op een telefoon 
Ik heb een 2 jaar oude iPhone 4S gekocht voor € 120.
Nieuwe accu erin gezet voor € 19,75 en het ding is als nieuw.
En traag? Te weinig functionaliteit?
Net 2 jaar geleden lagen er hele volksstammen te kamperen voor de iStores.
En men was in extase er een bemachtigd te hebben voor een belachelijk € bedrag.
Rare jongens die Apple owners.
Prima apparaat die 4S.

Prima apparaat die 4S.
Klopt, genoeg mensen die een over the top telefoon voor gaming kopen maar uiteindelijk Flappy Bird erop spelen en gaan facebooken.Wilvee schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:19:
Absurd idee, zware games spelen op een telefoon
Prima apparaat die 4S.
Dan is een 4S genoeg, maar dan nog is een 4S aan de leeftijd, 2 jaar hou je niet mee vol.
Lijkt me wat overdreven. Ik heb ookal 2,5 jaar de iPhone 4S, qua software ga je dat nog gemakkelijk 2,5 jaar volhouden. (Als je niet teveel versies gaat upgraden).
Het enige wat in al die tijd slecht kan worden is de accu, en die kan je voor ongeveer 40euro zelf gemakkelijk vervangen.
Ik heb er hier 2 in gebruik, en die gaan nog gemakkelijk 2 jaar mee.
Het enige wat in al die tijd slecht kan worden is de accu, en die kan je voor ongeveer 40euro zelf gemakkelijk vervangen.
Ik heb er hier 2 in gebruik, en die gaan nog gemakkelijk 2 jaar mee.
Als je niet upgrade dan gaat hij wel een tijd mee maar als je ziet hoeveel apps ineens iOS7 vereisen, als datvstraks met iOS8 ook zo is moet hij wel upgraden.
Verder zou hij hem moeten jailbreaken om te voorkomen dat de 4S die update naar 8 niet downloadt anders is hij flink wat ruimte voor niks kwijt.
Ohh en dit verhaald lijkt enorm veel op die van de iPhone 4 van vorig jaar, precies hetzelfde geval.
Dus mensen, kappen net die gouden bergen, zonder te updaten gaat hij wel een tijd mee maar uiteindelijk moet je updaten, en als wij het over 2 jaar hebben dan zijn wij bijna aan iOS 10 toe, nee hoor 1 jaar gaat de 4S zeker mee maar die 2de jaar zal zeker op software gebied minder zijn, ik bedoel er zijn mensen die nog een 3GS hebben en die klagen al dat het minder is omdat sommige apps iOS7 vereisen, dan heb je vaak wel een oudere versie maar alsnog.
2 jaar qua hardware? Zeker zelfs 3 is geen probleem.
2 jaar qua software? Vergeet het maar, 1 jaar en dan wordt het alleen maar minder.
En nogmaals, beloof hem geen gouden bergen.
Verder zou hij hem moeten jailbreaken om te voorkomen dat de 4S die update naar 8 niet downloadt anders is hij flink wat ruimte voor niks kwijt.
Ohh en dit verhaald lijkt enorm veel op die van de iPhone 4 van vorig jaar, precies hetzelfde geval.
Dus mensen, kappen net die gouden bergen, zonder te updaten gaat hij wel een tijd mee maar uiteindelijk moet je updaten, en als wij het over 2 jaar hebben dan zijn wij bijna aan iOS 10 toe, nee hoor 1 jaar gaat de 4S zeker mee maar die 2de jaar zal zeker op software gebied minder zijn, ik bedoel er zijn mensen die nog een 3GS hebben en die klagen al dat het minder is omdat sommige apps iOS7 vereisen, dan heb je vaak wel een oudere versie maar alsnog.
2 jaar qua hardware? Zeker zelfs 3 is geen probleem.
2 jaar qua software? Vergeet het maar, 1 jaar en dan wordt het alleen maar minder.
En nogmaals, beloof hem geen gouden bergen.
[ Voor 44% gewijzigd door Mizgala28 op 02-03-2014 10:52 ]
ik heb sinds dinsdag de Iphone 5s en wat een super apparaat, ja het is veel geld maar je hebt er veel langer plezier van als dat je nu nog een Iphone 4s koopt. De nieuwe iphone 5s heeft ook bijvoorbeeld een veel snellere 64 bit processor waardoor je moeiteloos er qua snelheid nog lang tegenaan kan. Ook heeft hij een groter scherm wat ik fijner vind. Het is natuurlijk wel een berg meer geld, maar ik vind de 4s nu nog aan de dure kant nieuw. Ik zou als ik jou was of een 4S tweedehands kopen, of als je het geld ervoor over hebt een nieuwe 5s. Ik heb hem voor 650 bij de dixons gehaald met 3 jaar garantie :)!
Gewoon glduldig door sparen voor een 5(S).
Zoals hierboven vermeld heb ik € 120 betaald voor een 2 jaar oude 4S in "mint condition".
Alleen de accu werd wat minder, dus die heb ik meteen voor € 19,75 vervangen.
Hoe kom je aan een mooie 4S voor € 120?
Zoek een kennis waarvan het lease contract binnenkort afloopt.
Meestal kun je bij contract verlenging + aanschaf iPhone 5S je oude 4S voor de restwaarde overkopen.
Maak met hem/haar zo'n afspraak, en je bent spekkoper!
Een 4S gaat echt bij "normaal" gebruik nog wel 2 jaar mee.
En daarna neem ik misschien van dezelfde kennis z'n 5S wel weer over.
Voor € 120
want ik kan waarschijnlijk echt wel zonder die paar apps onder iOS 8.1
Hoe kom je aan een mooie 4S voor € 120?
Zoek een kennis waarvan het lease contract binnenkort afloopt.
Meestal kun je bij contract verlenging + aanschaf iPhone 5S je oude 4S voor de restwaarde overkopen.
Maak met hem/haar zo'n afspraak, en je bent spekkoper!
Een 4S gaat echt bij "normaal" gebruik nog wel 2 jaar mee.
En daarna neem ik misschien van dezelfde kennis z'n 5S wel weer over.
Voor € 120
4s kun je prima kopen alleen mijn tip. ga niet elke keer mee met al die iOS upgrades want op een gegeven moment loop je ook tegen de technische beperkingen aan van de 4s. Het apparaat is gemaakt voor iOS6 (en misschien wel 5), als je het daar ook bij laat is het toestel prima te gebruiken en ook snel.
Mocht je toch met de rage mee willen gaan, dan zou ik nog even wat langer doorsparen en gaan voor een 2de hands 5s. met een beetje geluk je nog een prima toestel voor een mooi prijsje op de kop tikken.
Mocht je toch met de rage mee willen gaan, dan zou ik nog even wat langer doorsparen en gaan voor een 2de hands 5s. met een beetje geluk je nog een prima toestel voor een mooi prijsje op de kop tikken.
...
Slechte tip, Aangezien jezelf dat bloot stelt aan beveiligingsproblemen en dat je telefoon na diefstal doorverkocht kan worden.koentjuh1987 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:13:
4s kun je prima kopen alleen mijn tip. ga niet elke keer mee met al die iOS upgrades want op een gegeven moment loop je ook tegen de technische beperkingen aan van de 4s. Het apparaat is gemaakt voor iOS6 (en misschien wel 5), als je het daar ook bij laat is het toestel prima te gebruiken en ook snel.
"May our framerates be high and our temperatures low."
En sowieso is het een slechte tip, want als je nog even vooruit moet kunnen met je telefoon, moet je ook gewoon de te verwachte iOS upgrades meenemen. Als je al besluit deze niet te installeren, enerzijds vanwege de technische beperkingen, anderzijds wegens de mogelijke verlies in snelheid, lijkt het me dus niet verstandig om nu nog een 4S te kopen.
Er is een reden waarom ios7 niet met Iphone versies werkt voor de 4
In principe is het wel te doen. Op dit moment een 4S 32GB te koop staan van mijn vrouw.
Draait op de laatste ios van paar maandjes geleden en werkt gewoon snel.
Voor jouw eisen lijkt me een 4s gewoon voldoende. Je hoeft een update niet te installeren en nee, het is ook echt niet altijd nodig om te doen.
Het werkt overigens een stuk beter dan toendertijd de laatste update op de 3S.
Draait op de laatste ios van paar maandjes geleden en werkt gewoon snel.
Voor jouw eisen lijkt me een 4s gewoon voldoende. Je hoeft een update niet te installeren en nee, het is ook echt niet altijd nodig om te doen.
Het werkt overigens een stuk beter dan toendertijd de laatste update op de 3S.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 04-03-2014 10:00 ]
Het werkt, niet optimaal, maar het werkt.HyperTrophy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:52:
Er is een reden waarom ios7 niet met Iphone versies werkt voor de 4
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Die accu zul je zeker moeten vervangen.Wilvee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:37:
Zoals hierboven vermeld heb ik € 120 betaald voor een 2 jaar oude 4S in "mint condition".
Een Li-Ion is een goede batterij, kunt em gebruiken zoals je wilt, dus opladen wanneer nodig etc. Dus geen geheugen effect oid.
Het nadeel is alleen dat een Li-Ion batterij slechter wordt op het moment dat ie de fabriek verlaat en maar 3-5 jaar mee gaat.
Het werkt allemaal zodat jij als gebruiker gefrustreerd raakt door de traagheid en een nieuwe, betere iPhone koopt.
En dat doet IEDERE fabrikant.
De "levensduur" van een Li-Ion accu is sterk afhankelijk van een aantal omgevings- en gebruiksfactoren.rinkel schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:17:
[...]
Die accu zul je zeker moeten vervangen.
Een Li-Ion is een goede batterij, kunt em gebruiken zoals je wilt, dus opladen wanneer nodig etc. Dus geen geheugen effect oid.
Het nadeel is alleen dat een Li-Ion batterij slechter wordt op het moment dat ie de fabriek verlaat en maar 3-5 jaar mee gaat.
Zowel het ontlaad- als het laadproces veroorzaakt stress in de accu. Diep ontladen van Li-Ion is slecht, evenals langdurig aan de lading laten staan.
Elke accu "slijt".
Bij een Li-Ion accu begint die slijtage bij de "kick start" die hij bij het verlaten van de fabriek krijgt.
(Het ladertje dat je bij je telefoon krijgt, krijgt hem anders niet opgeladen)
Verder is een Lithium-Ion accu eigenlijk een knap gevaarlijk ding.
Dat is de reden dat er hoge eisen worden gesteld aan zowel de electronica in het accu pack als die in de lader.
Lithium is een zeer aggresief goedje dat hevig reageert met bijv. water. Bovendien geeft over-laden aanleiding tot de vorming lithium oxide in de cellen, hetgeen een onomkeerbare capaciteitsvermindering oplevert.
Btw, de energiedichtheid van een Li-Ion telefoon accu is enorm.
Bij beschadiging, kortsluiting, of falen van de regelelectronica, is de hitte ontwikkeling hoger dan bij de verbranding van benzine!

E.e.a. kan een van de redenen zijn dat sommige mobiele telefoon en tablet fabrikanten het openen van het apparaat bemoeilijken en het gebruik van niet originele accu's en laders sterk ontraden.
Take care!
Ten eerste wil ik iedereen bedanken die mij de afgelopen 2 weken geholpen heeft om een keuze te maken. Maar ik ben eruit en heb gekozen voor een iphone 5s. Dus nogmaals bedankt voor de vele reacties.
Wat is dit nu voor een advies? TS wil een iPhone kopen en dan kom jij met Chinees prulwerk aan, waarvan je ook nog claimt dat het sneller is dan een iPhone 5. Er is geen enkele Android telefoon die een vloeiendere gebruikservaring biedt dan een iPhone. Als mijn iPhone een batterij van 3100MAh had dan deed ik er een week mee.461943 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:00:
Ik ben sinds begin februari in bezit van een iPhone 4s. Ik moet zeggen dat ik er geen enkele spijt van heb. De telefoon vind ik snel zat, mij is nog geen hapering opgevallen. Toegegeven, ik kom van een traag WP7.5 toestel (htc radar), dus de snelheidswinst was aanzienlijk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de telefoon 2 jaar mee gaat. Of in ieder geval dat ie over 2 jaar nog prima functioneert voor bellen, appen en enkele websites.
Aan de andere kant, nieuw zou ik er echt geen €350 voor over hebben. Heb m zelf 'gratis' gekregen bij een abo van 22,50 per maand (directsales.vodafone.nl/veronica), met een voor mij voldoende bundel (240min,180sms,400mb). Voor dat geld was het de beste telefoon die ik kon krijgen (behalve misschien de S3, maar die vind ik te groot).
Aan de andere kant, nieuw zou ik er echt geen €350 voor over hebben. Heb m zelf 'gratis' gekregen bij een abo van 22,50 per maand (directsales.vodafone.nl/veronica), met een voor mij voldoende bundel (240min,180sms,400mb). Voor dat geld was het de beste telefoon die ik kon krijgen (behalve misschien de S3, maar die vind ik te groot).
Nexus 4 is even soepel als de iPhone 5S en de nexus 5 zelfs soepeler, maar de tweaker heeft al zelf voor de 5S gekozen.Aghanim schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:43:
[...]
Wat is dit nu voor een advies? TS wil een iPhone kopen en dan kom jij met Chinees prulwerk aan, waarvan je ook nog claimt dat het sneller is dan een iPhone 5. Er is geen enkele Android telefoon die een vloeiendere gebruikservaring biedt dan een iPhone. Als mijn iPhone een batterij van 3100MAh had dan deed ik er een week mee.
Mijn ervaring met 2 jaar de Desire HD en Galaxy Nexus, inclusief alle custom rom's die er maar voor beschikbaar waren, is toch echt dat iOS veel vloeiender draait. Ook zijn de iOS apps veel beter op de toestellen afgestemd. Dat is bij Android ook lastig om er veel leveranciers en toestellen zijn maar dat merk je imo wel. Het is niet voor niks dat de Android flagships dubbel zo zware technische specs bevatten dan een iPhone.
[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 09-03-2014 11:08 ]
Nee android toestellen hebben zwaardere specs omdat android zelf zwaarder is, en ja iOS apps zijn beter afgesteld voor iOS omdat er veel minder apparaten zijn die dat draaien, voor android heb je ook erg goed apps maar vaak van grotere namen.
En je noemt Galaxy Nexus, dat vis een vrij oud toestel en ik vergelijk meer recentere telefoons maar ik ga geen discussie starten, android en iOS zijn net als Windows en Mac OSX.
En je noemt Galaxy Nexus, dat vis een vrij oud toestel en ik vergelijk meer recentere telefoons maar ik ga geen discussie starten, android en iOS zijn net als Windows en Mac OSX.
4S gekocht voor familie lid en die kan idd nog prima meekomen.
Een 4 is echt een totaal ander verhaal, die heeft gewoon meer tijd nodig.
Power to the beat.
Veel meer, tot iOS7 uitkwam was ik erg tevreden met mijn iPhone 4 en alle andere iPhones maar vorig jaar had ik slechts 380 euro dus het was of een 4S, of de retetrage 4 houden of voor 300 euro een Nexus 4, soms moet je gewoon rigoureuze keuzes maken en android kan veel dingen die ik enorm miste bij iOS maar dat geldt ook andersom, iOS kan dingen die android niet kan of niet zo goed.ronaldm3 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:24:
4S gekocht voor familie lid en die kan idd nog prima meekomen.
Hoewel de iPhone 4s snel genoeg is (ik gebruik hem altijd) is het ondertussen al wel weer een oud toestel. De iPhone 5c groen 32 is verassend goedkoop te krijgen (zie pricewatch)
Hij is zeker oud. Maar toch heb er zojuist toch nog 1 geregeld voor mijn moeder. Mijn vriendin heeft een nieuw abbo en moest haar 4s opsturen. Deed ze dat niet, moest ze 143 euro betalen. Nou, dat is een prima bedrag voor een 16gb 4s, zeker gezien het feit dat mijn vriendin in juni 2013 nog een nieuwe gehad heeft (gesealed en wel) omdat ze haar oude had laten vallen. Met gesloten beurzen over naar mijn ma, die daarmee een prima deal maakt, mijns inziens 
Deze tip is volgens mij al eerder gegeven ook in dit topic, zoek dus iemand van wie het abbo afloopt
Deze tip is volgens mij al eerder gegeven ook in dit topic, zoek dus iemand van wie het abbo afloopt
461943
Veel butthurt fanboys hier? Anyway, ja die Xiaomi is wel degelijk sneller dan een iPhone 5. Heb hem namelijk zelf
Getest tegenover meerdere iPhone 5's en 5C's, en ja hij is gewoon wel sneller. Ook even vloeiend.
Vergeef het me hoor, dat ik TS een toestel met goede prijs/kwaliteit verhouding aanbied. Overigens is jouw almachtige iPhone ook een "Chinees prul." Man, half Europa is gemaakt in China.
@TS: een welgemeende veel plezier met je telefoon
Als. Maar dat kan je niet.Aghanim schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:43:
[...]
Wat is dit nu voor een advies? TS wil een iPhone kopen en dan kom jij met Chinees prulwerk aan, waarvan je ook nog claimt dat het sneller is dan een iPhone 5. Er is geen enkele Android telefoon die een vloeiendere gebruikservaring biedt dan een iPhone. Als mijn iPhone een batterij van 3100MAh had dan deed ik er een week mee.
Vergeef het me hoor, dat ik TS een toestel met goede prijs/kwaliteit verhouding aanbied. Overigens is jouw almachtige iPhone ook een "Chinees prul." Man, half Europa is gemaakt in China.
Nope, praktijktest gedaan. Die Xiaomi draait overigens MIUI, dat is in mijn ervaring net wat doordachter dan iOS. Maar, ieder zijn mening hekeanu_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:28:
[...]
Sneller dan de iPhone 5, zeker alleen naar de specs gekeken en theoretische benchmarks?
Het gaat ook juist om het gebruiksgemak en daar is, in mijn ogen, de iPhone 5 wel erg 'snel' in.
@TS: een welgemeende veel plezier met je telefoon
[ Voor 19% gewijzigd door 461943 op 14-03-2014 15:02 ]
Xiaomi is helemaal niet vloeiend, zelfs een S4 is vloeiender om maar over een Nexus te zwijgen.
En om maar over de baggere GPS ook te zwijgen.
Met de update naar 7.1 werkt ook een iPhone 4 weer prima...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
461943
Dat heb je in je kristallen bol gezien? Nog geen enkele mobiel gehad die vloeiender was dan deze. Heb ook een iPhone gehad overigens, voordat je begint te gillen dat iPhones vloeiender zijn.Mizgala28 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:21:
Xiaomi is helemaal niet vloeiend, zelfs een S4 is vloeiender om maar over een Nexus te zwijgen.
Overigens zitten er gewoon Snapdragons in, waar met de GPS helemaal niets mis mee is. Waar jij het over hebt is goedkope Chinese telefoons die een Mediatek chipset gebruiken en dan de antenne niet goed aansluiten. Dan word je GPS wel slecht ja.
In dat geval bied ik mijn excuses, ik dacht werkelijk dat je de goedkope MediaTek varianten bedoelde.461943 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:30:
[...]
Dat heb je in je kristallen bol gezien? Nog geen enkele mobiel gehad die vloeiender was dan deze. Heb ook een iPhone gehad overigens, voordat je begint te gillen dat iPhones vloeiender zijn.
Overigens zitten er gewoon Snapdragons in, waar met de GPS helemaal niets mis mee is. Waar jij het over hebt is goedkope Chinese telefoons die een Mediatek chipset gebruiken en dan de antenne niet goed aansluiten. Dan word je GPS wel slecht ja.
Maar in dat geval blijft een Nexus nog steeds het meest vloeiend, en eigenlijk geldt dat voor de meeste telefoons zonder al die troep skins, die vertragen de boel onnodig en voegen vaak niks toe.
461943
Excuses aanvaardMizgala28 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:39:
[...]
In dat geval bied ik mijn excuses, ik dacht werkelijk dat je de goedkope MediaTek varianten bedoelde.
Maar in dat geval blijft een Nexus nog steeds het meest vloeiend, en eigenlijk geldt dat voor de meeste telefoons zonder al die troep skins, die vertragen de boel onnodig en voegen vaak niks toe.
Ik weet niet welke het meest vloeiend is, heb nog nooit een Nexus gehad. Maar ik weet wel dat ik voor de prijs niets beters kan krijgen dan wat ik nu heb. Skins zijn over het algemeen kut inderdaad, maar MIUI vind ik een van de skins die wel echt heel veel goede dingen toevoegt. Touchwiz daarentegen...

[ Voor 7% gewijzigd door 461943 op 14-03-2014 15:47 ]
Ik heb een iPhone 4, die sinds kort een mankement aan z'n power knop heeft. Ik hou dus mijn ogen open naar een nieuwe. Ik zou persoonlijk weer voor een iPhone 4 of iphone4s gaan, maar ik ben dan ook een vreemde eend in de bijt.
waarom? Wel, ik heb ook nog 3 iPods gehad en een iPad. (4 opladers dus). Ook is mij auto, wekkerradio's, stereo in de living en nog een draagbare muzieksleker, alsook de stereo bij mijn ouders voorzien van een 30pins oplader, niet van een lightning connector. Ik hou het graag simpel, en nu kan ik echt overal bij gsm/iphone/ipad inpluggen om op te laden te gebruiken.
Een tweede reden is dat ik amper apps gebruik op mijn gsm en dit vooral gebruik om te telefoneren, maps, adresboek, notablok, agenda, internet, e-mail, foto's, filmpjes, shazam en sms/facetime. En die werken nu nog prima. Het nieuwste iOS is voor mij dan ook geen vereiste. Dus. Ik vind de IPhone 4/4s nog steeds geweldig, vooral voor de huidige prijzen en blijf nog een tijdje van de iPhone 5/5c/5s.
waarom? Wel, ik heb ook nog 3 iPods gehad en een iPad. (4 opladers dus). Ook is mij auto, wekkerradio's, stereo in de living en nog een draagbare muzieksleker, alsook de stereo bij mijn ouders voorzien van een 30pins oplader, niet van een lightning connector. Ik hou het graag simpel, en nu kan ik echt overal bij gsm/iphone/ipad inpluggen om op te laden te gebruiken.
Een tweede reden is dat ik amper apps gebruik op mijn gsm en dit vooral gebruik om te telefoneren, maps, adresboek, notablok, agenda, internet, e-mail, foto's, filmpjes, shazam en sms/facetime. En die werken nu nog prima. Het nieuwste iOS is voor mij dan ook geen vereiste. Dus. Ik vind de IPhone 4/4s nog steeds geweldig, vooral voor de huidige prijzen en blijf nog een tijdje van de iPhone 5/5c/5s.
Als ik jou was zou ik gewoon het internet gaan rondspeuren voor een goede 4s met een goede prijs. Vorige week heb ik een zo goed als nieuwe iPhone 4s wit van 32GB opgehaald inclusief accessoires voor €240,-. Dat is nog een prima prijs voor een anderhalf jaar oude iPhone!
Genoeg tweedehands verkrijgbaar, maar let wel heel goed op eventuele mankementen en dat ze hoe ouder ze zijn, ze nog wel eens problemen kunnen opleveren.
Genoeg tweedehands verkrijgbaar, maar let wel heel goed op eventuele mankementen en dat ze hoe ouder ze zijn, ze nog wel eens problemen kunnen opleveren.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Heeft Apple onlangs de marges op de IPhone 4s voor winkels vrijgegeven? Ik zie sinds begin deze maand allerlei aanbiedingen voor de 4s langskomen. Eerst een Vodafone abo van 28-26/mnd 1 jr met 4s 8gb bij gsmeasy en nu een Vodafone abo van 16 /mnd 1 jr + 49 € (4s 8gb) bij een 24 uurs actie (dag van 25/26 mrt 2014) van Typhone. Daar komen nog verzendkosten bij maar er wordt opeens flink gestunt met de 4s.
[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 25-03-2014 20:26 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
461943
Volgens mij wil Apple de 4s uitfaseren ( vervangen door de 5c, dan verkoopt dat ook nog een klein beetje) dus waarschijnlijk moeten ze van de voorraden af.CapTVK schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:25:
Heeft Apple onlangs de marges op de IPhone 4s voor winkels vrijgegeven? Ik zie sinds begin deze maand allerlei aanbiedingen voor de 4s langskomen. Eerst een Vodafone abo van 28-26/mnd 1 jr met 4s 8gb bij gsmeasy en nu een Vodafone abo van 16 /mnd 1 jr + 49 € (4s 8gb) bij een 24 uurs actie (dag van 25/26 mrt 2014) van Typhone. Daar komen nog verzendkosten bij maar er wordt opeens flink gestunt met de 4s.
Heb overigens zelf een iPhone 4s gekregen van mijn werkgever. En als je niet op prijs/kwaliteit verhouding hoeft te letten is het best een leuk dingetje, lekker handzaam.
Pagina: 1