Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNwolfMode
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo.

Ik had een week of twee geleden een post aangemaakt in de Componenten Aankoopadvies subforum, en daar kwam aan het licht dat er een belabberde voeding in mijn huidige pc zit, namelijk de MS-Tech MS-N750-VAL.

Nou is mijn vraag of de voeding de performance van mijn pc kan verslechteren, omdat hij niet genoeg stroom doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

Als je gaat overklocken kan het je systeem nadelig beïnvloeden, omdat de voltages dan nog wel eens willen gaan schommelen. En sowieso is een voeding ala ms-tech een risico voor de levensduur van je hardware.

Maar wat betreft stock performance, nee.
Bij het doorsturen van te weinig of teveel stroom zal je pc eerder crashen.

[ Voor 13% gewijzigd door koudepinda op 23-02-2014 17:12 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55
Gewoon voeding vervangen. Bespaart je een hoop ellende.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Performance zal een voeding niet beinvloeden, maar de voeding kan wel voor een instabiel systeem zorgen als er te weinig stroom wordt geleverd. Gevolg is dat je pc crashed, reboot e.d.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou altijd voor een degelijk/goed merk voeding kiezen, ipv cheapies zoals Sweex, Trust, MS-Tech ed.

Stabiliteit bij zulke voedingen kunnen over mid-lange termijne slecht zijn, en de betrouwbaarheid van je PC holt achteruit.
Bovendien wil je ook niet dat je moederbord, videokaart of zelfs harde schijf meeneemt als de voeding spontaan overlijdt. De voeding moet gewoon "rock solid" zijn.

Bovendien zie ik dat die voeding 30 euro kost en 750W zou moeten leveren. Ik zou daar zeker niet op vertrouwen en voor de veiligheid dat nummer door 2 of 3 doen. Zo'n voeding wordt net zoals sommige audio apparatuur op de markt gezet: 350W peak output power, met "slechts" 25W continu. Dan lijkt 350W heel wat, maar het zegt niets over wat je echt er betrouwbaar uit kan halen.
Dus als je 2 mid-range videokaarten + i7 + 4 HDD's gaat draaien, zal deze voeding het zeker weten niet lang uithouden/trekken (Waarbij een A-merk voeding dat misschien wel zou kunnen doen).

Wat betreft performance zal het niets uitmaken. Je systeem produceert evenveel FPS als een ander systeem met een A-merk voeding. Maar je kan wel de ellende besparen met PC's die spontaan uitvalt, reboot, niet wilt altijd (?) opstarten (koud of warm), of andere gekke artifacts krijgt.

[ Voor 28% gewijzigd door Hans1990 op 23-02-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNwolfMode
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07-2024
Bedankt voor alle reacties. Nadat ik erachter kwam dat mijn voeding zo slecht was ben ik wat rond gaan kijken, en kwam ik uit op de XFX Pro 550W voeding. Is deze voeding voldoende en van goede kwaliteit, dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

iNwolfMode schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:17:
Bedankt voor alle reacties. Nadat ik erachter kwam dat mijn voeding zo slecht was ben ik wat rond gaan kijken, en kwam ik uit op de XFX Pro 550W voeding. Is deze voeding voldoende en van goede kwaliteit, dat jullie weten?
Tsja voor de meeste pc's is dat meer dan voldoende, maar niemand weet hier wat je hardware configuratie is. Dus ook niet hoeveel vermogen je systeem nodig zou kunnen hebben.
Ik heb nu zelf een 500 watt voeding in een pc met 6 hardeschijfen een core2duo E8500 en een 4870X2, om een indicatie te geven.

Wat betreft de kwaliteit van de voeding, dat is gewoon prima.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Seasonic, nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die XFX is een Seasonic....

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1