[php] Includen: De ene keer wel, de andere keer niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Ik ben bezig met een facebookintegratie voor een website. Nu loop ik tegen een vreemd probleem aan:

Vanuit /admin/facebook.php werkt alles (verbinding maken en tokens ophalen.)
Hiervandaan doe ik:
require './classes/facebook/facebook.php';
require './classes/facebook/config.php';

Maar als ik in /admin/article.php de zelfde require's doe, loop ik tegen problemen aan:
PHP Notice: Undefined variable: fb_config in /home/***/public_html/admin/article.php
PHP Fatal error: Uncaught OAuthException: Invalid OAuth access token signature

Op de ene manier werkt het includen bij het ene bestand wel en bij de andere niet (maar ik krijg dan weer geen error van de require functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ga je na waar de $fb_config variabele een waarde zou moeten hebben en waarom dat in het ene geval wel zo is en in het andere geval niet. De foutmelding lijkt mij behoorlijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
aangezien de config uit twee bestanden uit dezelfde directory wordt geincluded op dezelfde manier en de inhoud van het bestand simpelweg een array is, lijkt het me sterk dat bij de ene file de variabele niet is geset en bij de andere wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
                $fb_config = array(

'appId' => '2374****',
                    'secret' => '6***********5c7',
                    'cookie' => 1,
                    'page_id' => '4*********02523',
                    'token' => 'CAADX************7'
                );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Roep je toevallig de facebook class aan binnen in een functie? Dan zit $fb_config namelijk niet in de scope van die functie en is ie onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Cartman! schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:28:
Roep je toevallig de facebook class aan binnen in een functie? Dan zit $fb_config namelijk niet in de scope van die functie en is ie onbekend.
Inderdaad, ik heb nu de includes binnen de functie gehaald, en het werkt als een trein (zonder blaadjes op de rails)!