Toon posts:

[iPad] Beter overzicht openstaande apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of iemand met hetzelfde probleem zit als mij en of iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb een Ipad 3 met de laatste IOS en ondervind het probleem dat wanneer ik wil switchen tussen verschillende applicaties die draaien of applicaties wil afsluiten dat dit ontzettend traag werkt. Niet door de snelheid van het apparaat, maar door de interface. Eerst moet 2 keer de fysieke home knop in worden gedrukt wat op zich geen probleem is, maar vervolgens moet je naar links en naar rechts swypen, wat behoorlijk wat tijd in beslag neemt als er meerdere applicaties open staan.

Bestaat er zoiets als een Mod waardoor ik alle draaiende apps in een soort van tegeltjes menu op één scherm weergegeven krijg?

Bedankt voor de hulp!
Groeten Impenetrables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
iOS is niet gemaakt dat de gebruiker telkens alle apps gaat afsluiten. Als je daar een knop voor wilt hebben moet je naar een Jailbreak.

Om te wisselen zonder de multitask bar kun je op de iPad ook gewoon met 4 vingers naar links or rechts vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FYI: dat zijn geen draaiende apps, maar de apps die je het laatst hebt geopend. Als je de home knop indrukt, of switcht van app wordt, wordt de vorige app 'gepauzeerd'* en de status bewaard. De volgende keer dat je de app weer opent wordt deze weer opgestart en de status ingeladen, waardoor het lijkt dat deze op de achtergrond hebben doorgedraaid. Wat je dus doet met het app overzicht, is die status weggooien, zodat de app weer vanaf nul opstart. Het is niet zo dat al deze apps op de achtergrond staan te draaien en je accu aan het leegslurpen zijn*.

*uitzondering daargelaten, als apps die zaken als push messages gebruiken, background refresh, of muziek afspelen zoals Spotify.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen3 bedankt! Waarschijnlijk wordt het nu al een klein beetje fijner werken, want van die 4 vingers wist ik niet. Nu zou het dus nog mooi zijn dat je alle apps die 'het laatst zijn geopend' in 1 overzicht worden weergegeven, anders moet alsnog veel geswyped worden tussen apps met 4 vingers. (op deze manier wordt dus het dubbel indrukken van de home knop voorkomen, maar moet nog steeds van app naar app worden geswyped) Daar zou ik dus volgens jouw eventueel naar een jailbreak voor moeten. Bedankt voor de tip!

Daedalus bedankt voor de reply! Dan voel ik me in het vervolg in ieder geval niet verplicht om wegens accuredenen alle apps volledig af te sluiten met een swype naar boven in het 'overzichtsmenu'.

Het enige wat nog overblijft is dat geswype in het menu dat bestaat uit onlangs geopende apps. Klopt het dat een jailbreak hier de enige oplossing voor bied?