Menu bar altijd zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31

JJ93

Error 418

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het fijn als de menu bar altijd zichtbaar is bij de responsive site. Wanneer je eindelijk alle comments op een artikel hebt gelezen duurt het scrollen naar boven soms best lang als je de menu bar weer nodig hebt.

Met deze custom CSS lukt het aardig, behalve dat de menu bar verdwijnt wanneer je een side menu activeert. Geen idee hoe je dat precies kan verhelpen.. zal wel door al die divjes komen en de fixed position.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
@media (max-width: 767px),(max-device-width: 767px) and (orientation: portrait),(max-device-width: 499px) and (orientation: landscape) {

/** Forceer de menu bar */
  div#top {
    position: fixed;
    z-index: 9999 !important;
    width: 100%;
  }

/** Linker uitklap menu */
  div#leftSidebar.site-sidebar {
  }

/** Zoeken */
  div#search {

}

/** Berichten */
  div.popup.dmNotificationsPopup.notificationsPopup {
  }

/** Notificaties */
  div.popup.userNotificationsPopup.notificationsPopup {
  }

/** Rechter uitklap menu */
   div#rightSidebar.site-sidebar {
  }

}

Misschien een leuke optie voor bij de weergave opties: "menu balk altijd zichtbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 14:16
Zoek even op fixed navigatie op het forum. Dit is al vaker langs gekomen en het staat nog hoog op ons verlanglijstje, maar voor nu hebben we het bewust niet gedaan omdat er nog teveel complicaties zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
Ben het zeker met de TS eens, maar ik denk graag vanuit de oplossing. Home ergens rechts boven op je keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 14:16
HomePlayer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:53:
Ben het zeker met de TS eens, maar ik denk graag vanuit de oplossing. Home ergens rechts boven op je keyboard.
Op touch screens heb je die niet. ;)

Op iOS kun je nog bovenaan je scherm tappen, maar op andere platformen helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera Mobile laat een pijltje zien om snel naar boven/beneden te gaan zodra je een veeg over 't scherm geeft om te scrollen. Je kan de oplossing ook in de browser die je gebruikt zoeken ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31

JJ93

Error 418

Topicstarter
Het gaat inderdaad over m'n (Android) telefoon en ik gebruik Chrome als browser.

Die gestures van iOS zijn soms ook wel een nadeel omdat je dus geen swipes naar links/rechts kan implementeren voor de hidden menu's.

Wel een mooie functie in Opera Mobile inderdaad. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden met m'n custom CSS. Alles werkt gewoon, behalve dat je op de content moet klikken om de menu's weer te laten verdwijnen. Want de menubar zelf springt weer omhoog. Verder wel goed mee te werken.
Pagina: 1