Momenteel heb ik de Onkyo NR-609 als receiver en ervaar de laatste tijd wat problemen. Bij bepaalde DD5.1 audio streams geeft de receiver geen geluid. Stuur ik vervolgens een signaal dat wel zou moeten werken heb je nog steeds geen geluid. Dan moet ik de receiver uitzetten (soms de stekker eruit trekken) en weer aanzetten. Zelfde euvel bij SACD of andere streams in 192 KHz. In alle gevallen geeft de receiver geen geluid en moet ik de receiver uit en aanzetten wil ik weer geluid krijgen. Ook krijg ik soms geen beeld en geluid als ik mijn TV uitzet en weer aanzet. Voorheen had ik echter geen last van bovenstaande problemen. Over het algemeen heb ik hier ook geen last van.
Achteraf gezien ben ik ook niet heel tevreden met de power die uit de receiver komt, mijn vorige Harman Kardon AVR245 gaf in dat opzicht een "beter" geluid.
Nu ben ik dus aan het kijken naar een andere receiver, want soms zijn bovenstaande problemen hinderlijk. Mijn wensenlijstje is niet zo groot:
- Meer power tov de Onkyo NR-609, wil er wel op vooruit gaan
- Display waar ik de speakerconfiguratie op kan zien
- ARC (absolute must)
- minimaal 5 HDMI ingangen
- minimaal 7.1 (5.1 met Front Height als extra)
Na wat zoeken komen er een paar modellen naar boven:
- Harman Kardon AVR-365:
Helaas staat op het display de actieve speakerconfiguratie niet meer
- Marantz SR5007:
Een wel heel erg beperkt display
- Denon AVR-X3000:
zit eigenlijk alles op dat ik nodig heb
Van bovenstaande modellen spreekt de Denon AVR-X3000 mij het meeste aan. Echter weet ik niet of ik met deze aankoop er nu op vooruit of achteruit ga. Bij gebrek aan realistische RMS vermogen kijk ik naar andere punten. 7 * 105 W is onzin als het maximum opgenomen vermogen maar 610 W is.
- Introductieprijs: Denon: +- € 800, Onkyo: +- € 600
- Gewicht, zegt tot op zekere hoogte ook iets over het vermogen: Denon: 10,7 KG, Onkyo: 11,3 KG
- Max opgenomen vermogen: Denon: 600W, Onkyo: 610W
De Harman Kardon heeft een opgenomen vermogen van max 480W. Het gewicht ligt met 12,4 KG wat hoger. Kijkend naar geluidskwaliteit hebben mijn 2 vorige receivers de Harman Kardon AVR 145 en AVR 245 mij nooit in de steek gelaten, helaas ontbrak de nieuwste techniek HDMI.
Welke receiver levert per kanaal meer vermogen? Ga ik er met de Denon op vooruit wat betreft geluidskwaliteit? Of geeft mij de HK meer kwaliteit?
Mijn speakersetup:
Front, Rear en Front Height: KEF C55 (4Ohm)
Center: KEF Q6c (8 Ohm)
Subwoofer: BK XXLS400
Prijsrange waarbinnen ik nu zoek: € 500 - € 800
Kunnen jullie mij verder helpen in mijn keuze ?
Achteraf gezien ben ik ook niet heel tevreden met de power die uit de receiver komt, mijn vorige Harman Kardon AVR245 gaf in dat opzicht een "beter" geluid.
Nu ben ik dus aan het kijken naar een andere receiver, want soms zijn bovenstaande problemen hinderlijk. Mijn wensenlijstje is niet zo groot:
- Meer power tov de Onkyo NR-609, wil er wel op vooruit gaan
- Display waar ik de speakerconfiguratie op kan zien
- ARC (absolute must)
- minimaal 5 HDMI ingangen
- minimaal 7.1 (5.1 met Front Height als extra)
Na wat zoeken komen er een paar modellen naar boven:
- Harman Kardon AVR-365:
Helaas staat op het display de actieve speakerconfiguratie niet meer
- Marantz SR5007:
Een wel heel erg beperkt display
- Denon AVR-X3000:
zit eigenlijk alles op dat ik nodig heb
Van bovenstaande modellen spreekt de Denon AVR-X3000 mij het meeste aan. Echter weet ik niet of ik met deze aankoop er nu op vooruit of achteruit ga. Bij gebrek aan realistische RMS vermogen kijk ik naar andere punten. 7 * 105 W is onzin als het maximum opgenomen vermogen maar 610 W is.
- Introductieprijs: Denon: +- € 800, Onkyo: +- € 600
- Gewicht, zegt tot op zekere hoogte ook iets over het vermogen: Denon: 10,7 KG, Onkyo: 11,3 KG
- Max opgenomen vermogen: Denon: 600W, Onkyo: 610W
De Harman Kardon heeft een opgenomen vermogen van max 480W. Het gewicht ligt met 12,4 KG wat hoger. Kijkend naar geluidskwaliteit hebben mijn 2 vorige receivers de Harman Kardon AVR 145 en AVR 245 mij nooit in de steek gelaten, helaas ontbrak de nieuwste techniek HDMI.
Welke receiver levert per kanaal meer vermogen? Ga ik er met de Denon op vooruit wat betreft geluidskwaliteit? Of geeft mij de HK meer kwaliteit?
Mijn speakersetup:
Front, Rear en Front Height: KEF C55 (4Ohm)
Center: KEF Q6c (8 Ohm)
Subwoofer: BK XXLS400
Prijsrange waarbinnen ik nu zoek: € 500 - € 800
Kunnen jullie mij verder helpen in mijn keuze ?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.