Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Sinds een weekje ofzo zendt Comedy Central in Nederland het spelprogramma @Midnight uit. Voor degene die niet weten wat het is, hier is de homepage.

In @Midnight heb je één presentator en drie deelnemers. De deelnemers krijgen wat dingen van het internet voorgeschoteld en moeten grappige antwoorden verzinnen of kiezen uit multiple-choice-antwoorden. Dat is eigenlijk de strekking van het programma. Niet meer en niet minder.

Nu is het niet zozeer mijn bedoeling om het programma te introduceren hier, maar meer om te kijken wat de mensen hier er van vinden. Zelf vind ik het namelijk echt een waardeloos programma en het past precies in het rijtje van andere waardeloze Comedy Central-exclusives. Zo was er Fat for Fun (al gesneuveld volgens mij), dat rare voetbalprogramma (ook vrij snel gesneuveld) en Don't Try This At Home (heeft het ook niet lang volgehouden).

Zelf vind ik het een typisch Amerikaans programma. Een presentator met een ego van hier tot Tokio, een hoop grappen op basis van seksuele zaken en een hele hoop nep gelach. Volgens mij zijn de 'spontane' reacties van de deelnemers bijna allemaal gescript, de puntentelling slaat helemaal nergens op (zeg iets leuks en je krijgt 100 punten) en het is gewoon allemaal heel erg leeg. Niks in dat programma heeft in mijn ogen toegevoegde waarde en de Amerikaanse humor doet me niks. En daarbij worden ook nog eens woorden als 'shit' gecensureerd met het welbekende piepje.

Hebben mensen hier @Midnight al gekeken en zo ja, wat vinden jullie er van?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 11:44
Ik heb het 1 aflevering geprobeerd, en vond er ook helemaal niets aan.
Net wat je zegt: te gemaakt/gescript allemaal.

Het enige wat comedy central gewoon goed doet zijn de roasts, daar kan ik om blijven lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
JeroenV_ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:44:
Ik heb het 1 aflevering geprobeerd, en vond er ook helemaal niets aan.
Net wat je zegt: te gemaakt/gescript allemaal.

Het enige wat comedy central gewoon goed doet zijn de roasts, daar kan ik om blijven lachen.
Die roasts zijn beter dan @Midnight maar vind ik alsnog niks aan. In de VS zijn andere zaken op het randje dan we hier gewend zijn. Daar is het nog 'grappig/op het randje' om het te hebben over homo's, seksuele zaken, negers en rassen. Hier is dat materiaal vaak lang niet zo op het randje en dus werkt die humor hier vaak niet zo goed als daar. Sowieso vind ik een programma waarin een paar B-sterren een of andere hoofdgast belachelijk maken een beetje raar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb het programma zelf nog niet gezien maar ik kan je al wel vast vertellen dat je met een paar dingen fout zit en het programma niet snapt.
Het is geen spelprogramma, het is een parodie, alleen bedoeld om grappig te zijn. De puntentelling slaat nergens op omdat het nergens op moet slaan, Chris roept zo nu en dan POINTS om aan te geven dat er wat gebeurt is en om het zooitje op de rit te houden, de punten zelf hebben helemaal 0,0 waarde.

Chris (de presentator) heeft ook verder geen ego van hier tot heb ik jou daar, hij is juist een erg verlegen persoon dat in publieke situaties juist erg luid wordt, dat heeft niets met zijn ego te maken :P

Het is een programma waar je vanaf het begin wel moet weten wat het is, anders zie je het gelijk, net als jij, als een waardeloze spelshow. Als je snapt waar het om draait moet het wel iets zijn wat in jouw straatje past qua humor, die kans zal redelijk klein zijn, het is een redelijk specifiek iets, één van de redenen waarom het om middernacht uitgezonden wordt.
Ze zijn begonnen met een pilot van twee weken, het beviel verder zo goed dat ze het hele jaar af mogen maken, dus blijkbaar is er wel genoeg animo voor.

Wellicht dat het je meer aanspreekt als je het gaat bekijken als parodie, en niet als spelshow met celebrities :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:59:
Ik heb het programma zelf nog niet gezien maar ik kan je al wel vast vertellen dat je met een paar dingen fout zit en het programma niet snapt.
Het is geen spelprogramma, het is een parodie, alleen bedoeld om grappig te zijn. De puntentelling slaat nergens op omdat het nergens op moet slaan, Chris roept zo nu en dan POINTS om aan te geven dat er wat gebeurt is en om het zooitje op de rit te houden, de punten zelf hebben helemaal 0,0 waarde.

Chris (de presentator) heeft ook verder geen ego van hier tot heb ik jou daar, hij is juist een erg verlegen persoon dat in publieke situaties juist erg luid wordt, dat heeft niets met zijn ego te maken :P

Het is een programma waar je vanaf het begin wel moet weten wat het is, anders zie je het gelijk, net als jij, als een waardeloze spelshow. Als je snapt waar het om draait moet het wel iets zijn wat in jouw straatje past qua humor, die kans zal redelijk klein zijn, het is een redelijk specifiek iets, één van de redenen waarom het om middernacht uitgezonden wordt.
Ze zijn begonnen met een pilot van twee weken, het beviel verder zo goed dat ze het hele jaar af mogen maken, dus blijkbaar is er wel genoeg animo voor.

Wellicht dat het je meer aanspreekt als je het gaat bekijken als parodie, en niet als spelshow met celebrities :)
Dus eigenlijk is het gewoon een stel comedians met gescripte teksten die inhaken op zaken die van het internet afkomstig zijn? Een beetje als Ridiculousness op MTV, maar dan wat minder overdreven en schreeuwerig en met punten die nergens op slaan? Verklaart direct waarom ik het niks aan vind :+ Overigens had ik al gelezen dat het in de VS wel succesvol is en dat ze inderdaad verder mogen gaan met afleveringen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

SomerenV schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:13:
[...]

Dus eigenlijk is het gewoon een stel comedians met gescripte teksten die inhaken op zaken die van het internet afkomstig zijn?
Jup, maar voor zover ik weet zijn (in ieder geval de meeste) antwoorden wel ter plekken verzonnen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Spike_wolf schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:31:
[...]

Jup, maar voor zover ik weet zijn (in ieder geval de meeste) antwoorden wel ter plekken verzonnen.
Het is wel overduidelijk dat er tussen de "vraag" en het antwoord (irritant) geknipt wordt.

Ik heb het nu 3x deels gekeken maar de "humor" is van overduidelijk Amerikaans niveau, wat mij betreft zit deze nog onder Tosh.o
/zeikmodus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
FotW schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:44:
[...]

Het is wel overduidelijk dat er tussen de "vraag" en het antwoord (irritant) geknipt wordt.

Ik heb het nu 3x deels gekeken maar de "humor" is van overduidelijk Amerikaans niveau, wat mij betreft zit deze nog onder Tosh.o
Tosh.o vind ik dan wel weer leuk. Natuurlijk ook wel veel gescript maar hij heeft tenminste zelfspot, iets dat vaak meer te zien is in Britse humor. En z'n net iets te lompe grapjes zo nu en dan kan ik wel waarderen :+ Daarbij weet je bij Tosh.o dat het allemaal nergens op slaan en hij neemt zichzelf totaal niet serieus, iets dat ik van @Midnight niet kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:50
FotW schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:44:
[...]

Ehm Tosh.0 vind ik juist geweldig, held! _O- itt @midnight, het is vooral die presentator die zichzelf geweldig grappig lijkt te vinden (moet dit de bedoeling zijn dan snap ik er eigenlijk niks meer van..) Maargoed, @midnight is wel van ongeveer het laagste niveau op CC, lager nog dan die roasts of dat Reno 911 gedoe
Tosh.0 vind ik wel de de (amerikaanse) grenzen opzoeken en er dan even vol overheen gaan, zoveel beter dan Ridiculousness wat wel weer die typisch amerikaanse (domme) humor is die je noemde.

Maargoed, humor kan ook best persoonlijk zijn en over smaak valt moeilijk te twisten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 24-02-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:59:
... de punten zelf hebben helemaal 0,0 waarde.

...
Hmm, waar kennen we dat van.. (En dat is tenminste wel een leuk programma :P)

The Roast is leuk (nouja niet alle eps), Tosh.O vind ik niks, maar dit is helemaal een ramp. Laat maar :w
Pagina: 1