Toon posts:

Nieuw moederbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
------------------

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:48 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als dat de voeding is die bij de E5200 is gebruikt al die jaren,dan is hij versleten.
Je kan ook kijken of je afstandsbusjes goed heb geplaatst,misschien heb je nu kortsluiting.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
------------

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:49 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Gewoon kijken of de gaten in je mobo overeenkomen met de afstands busjes. Bij Matx is er volgens mij een andere setup van busjes met name aan de onderkant van het mobo.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
----------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:53 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

Barrycade

Through the...

Maar dan wel met een andere voeding waarschijnlijk, want vonken uit je stekkerdoos betekend kortsluiting of een spanningspiek.

Verwijderd

Topicstarter
------------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:49 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik zou je voeding dan niet meer gebruiken als ik jou was. Als je het met nieuwe stoppen weer gaat proberen heb je kans dat of je voeding dood is, of dat je nieuwe setje naar de hardware hemel gaat (als ie dat al niet is).

Verwijderd

Topicstarter
--------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:53 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Je zou je voeding los kunnen proberen met je oude setje. Dan zou je kunnen uitsluiten of je voeding het nog goed doet. Maar dat is dan wel op eigen risico en zou ik zonder HDD doen, maar met bv een Linux CDtje of zo. Want als je voeding wel kaput is en je PC te veel spanning geeft is je data op de HDD tenminste veilig.

Verwijderd

Topicstarter
---------

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:50 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 13:05

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Gewoon rechtstreeks op een geaard stopcontact proberen zonder stekkerdoos dus.. Maar ik ben bang dat het al deels te laat is voor je hardware..

Verwijderd

Topicstarter
------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:52 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05
Dus, eh, samenvatten:
Nieuwe PC doet het niet,
Je rommelt wat met afstandbusjes,
Nieuwe PC doet het niet en trekt vonken uit het stopcontact?

Ik zou dan nog eens HEEL goed die afstandbusjes controleren, of ze inderdaad allemaal op exact de juiste plaatsen zitten (daar waar schroefgaten in het moederbord zitten) en vooral ook of er geen busjes zitten op plaatsen waar geen schroefgat zit.

Daarnaast is een minimale setuo wel goed om mee te beginnen: geen HD, geen optische drive, slechts 1 reep geheugen, even geen videokaart. Oh, en een nieuwe voeding, want de huidige lijkt mij niet (meer) betrouwbaar)

Verwijderd

Topicstarter
---------------

[ Voor 221% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
---------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:50 ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:17:
Ik zal nu alles checken, en ik heb geen andere voeding, even kijken of iemand in de buurt nog wat heeft liggen,

je hoort zo wel of ik heel me computer heb kapot gemaakt,
of slechts een beetje.

Edit:

Oke dus ik heb me monitor aangesloten op me moederbord (videokaart hou ik er nog even buiten)
En ik kan niet in Windows komen ik krijg de opties Opstartherstel(Aanbevolen) en Windows normaal opstarten.

Ik doe dus opstart herstel nou, werkt niet dus systeemherstel geprobeerd werkt ook niet, ze geven allebei een foutmelding en ik kan weer niks..
De kans is groot dat je WIndows opnieuw zult moeten installeren in verband met drivers en benodigdheden voor het nieuwe moederbord. Het gaat zelden goed als je gewoon de schijf van de ene setup naar de andere setup overzet.

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:18
Heb je al een nieuwe voeding?
Als je automaten er door slaan betekent dat er een te grote stroom doorheen gaat en als je aardlek eruit knalt dan heb je een lek stroom naar de "aarde". Ik zou persoonlijk de voeding niet meer durven gebruiken.

Verder zou ik zelf een sata schijf halen kost niet de wereld en je weet zeker dat ie werkt met je nieuwe moederbord. En inderdaad zoals al angegeven zou ik windows opnieuw installeren.

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Minimalistisch aangesloten deed die het wel maar toen je alles aansloot vonken. Denk je niet dat de voeding gewoon overbelast wordt als je alles aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
----------------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:50 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als je wel een HDD hebt aangesloten maar geen videokaart en hij draait stabiel dan zal het wel je voeding zijn ja.

Op zich is 500 Watt voldoende voor je set up, maar koop dan niet een hokkie-tokkie merk van 20 tientjes, want dan kom je weer in de problemen.

Edit: @ Hieronder, nog niet voldoende koffie gehad voordat ik postte... :o

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 25-02-2014 13:15 ]

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:18
20 tientjes!? Dure voeding!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:16:
[...]

Ja dat denk ik ook want ik draai hem nu met alleen me moederbord en harde schijf(geen videokaart)
en hij draait beter dan eerst.

Maar ik weet dus niet of ik een nieuwe Voeding moet kopen of een nieuwe harde schijf
en als ik een nieuwe voeding moet hebben

Hoeveel Watt is dan het beste?
als je nog met een ide schijf werkt uit het jaar 0 en dan ook een voeding heb ui datzelfde tijdperk, dan is het prio allebij te vervangen.. dat kan echt niet meer ;) Een Amerk voeding van zo'n 400w zou genoeg moeten zijn, neem een Seasonic van 450w en je bent klaar!

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 25-02-2014 12:36 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
------------

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 00:51 ]

• Scores
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
4 pin ATX connector van voeding naar moederboard gebruikt? Zit deze wel aan gebruikte voeding?

IDE schijf via SATA convertor als opstartschijf is niet echt aan te raden. Juiste BIOS instellingen zouden hier al oplossing kunnen geven. Wat deze zijn kan ik zo niet zeggen. Overweeg een SATA schijfje er in te zetten.
Geen nieuwe installatie van OS is niet echt aan te raden als je nieuwe hardware hebt.

Het gegeven dat er wel wordt opgestart in veilige modus kan betekenen dat er alleen een nieuwe installatie nodig is. Het lijkt echter meer een voedingsdingetje te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe voeding halen als eerst, en kijken of ie op me oude moederbord draait met alles erop en eraan.

En dan maar eens kijken hoe het zit met die harde schijf, denk dat ik toch een nieuwe moet kopen dan.
Pagina: 1