Toon posts:

WD MyBook Live niet meer benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers leden,

Mocht mijn topic in verkeerde forum staan, mijn excuses.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem wat ik op moment onder vindt met mijn WD MyBook Live. Zit behoorlijk met mijn handen in mijn haar. Sinds half jaar maak ik gebruik van een WD MyBook Live om mijn foto's op te slaan. Vorige week is wegens verbouwing de stroom er af geweest sindsdien is mijn MyBook niet meer te benaderen.

Netwerkschijf zat op: 192.168.2.10, als ik nu kijk in controlpanel staat de schijf op 192.168.2.1. Echter kan ik hem niet benaderen via netwerklocatie toevoegen of via verkenner benaderen. Kan wel normaal naar de mybook pingen.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen, staan hoop belangrijke foto's voor mij op.

Groet Niels

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Probeer het eens in een browser. Ik denk dat zal blijken dat het (192.168.2.1) je router is, en niet je nas. Maar mogelijk kan je router wel vertellen welk IP de nas heeft gekregen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Stel je netwerkschijf weer op 192.168.2.10, want waarschijnlijk overlapt deze met je router.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken, in mijn router(experia box kpn). Deze zit op 192.169.2.254. Hier in staat vermeld het volgende: ip=192.168.2.1 mac=00-90-A9-37-85-9B name=MyBookLive.

In de instellingen van mijn NAS kan ik aangeven welk ip-adres ik schijf wil geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.nbfotografie.nl/fotos_diversen/Untitled-1.jpg

Zet ik deze op statisch krijg ik onderstaande.
Afbeeldingslocatie: http://www.nbfotografie.nl/fotos_diversen/Untitled-2.jpg.

Mogelijk dat ik hier ip adres kan wijzigen of moet ik dit in mijn router doen?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Het lijkt erop alsof je IP range overlapt met je statische adressen. Bij devices zoals een NAS, een router of een serder is er de voorkeur voor statische IP adressen. Daarnaast geef je andere devices (clients, laptop, desktop, telefoon, tablets ...) een dynamisch IP adres, wat geregeld wordt door de router.

Dat je je NAS nu op een statisch adres gezet hebt, is goed, maar ik gok dat deze nu het zelfde is al je router. Zet je NAS dus op 192.168.2.10. En kan je de settings van je router ook even posten?