Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:13

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hey,

Ik heb via een vriend van me een collectiviteitsnummer voor de zorgverzekering bij CZ ontvangen. Ik zit nu zelf ook al bij CZ, met een bestaand collectief, echter is dit nieuwe collectief een stuk goedkoper, voor exact dezelfde verzekering.

Punt is alleen dat dat collectief via zijn werkgever is afgesloten, kan ik dan ook gebruik maken van datzelfde collectief, of krijgt die werkgever daar een signalering van? Want met een dergelijke signalering kunnen ze natuurlijk direct zien dat ik geen werknemer ben bij de betreffende organisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat kan inderdaad niet, als het om een werkgeverscollectief gaat moet je bij de werkgever in dienst gaan. Of je moet samen op hetzelfde woonadres in de GBA ingeschreven staan, dan mag je samen op een polis en kun je profiteren van de collectiviteit van iemand anders.

Het is vrij gebruikelijk dat de werkgever iedere maand een borderel ontvangt met de namen van de medewerkers die op de collectiviteit zijn ingeschreven. Ik denk dat je pech hebt. Of je moet nog even verder zoeken. Tegenwoordig zijn er heel veel collectiviteiten, ook via (sport)verenigingen e.d.,

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nog los van het feit dat je nu niet meer kan wisselen midden in het jaar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

En dat het natuurlijk niet echt de bedoeling is dat je kan meeliften op de collectieve korting waarbij jij geen deel uit maakt van dat collectief.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Hooglander1 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:26:
Nog los van het feit dat je nu niet meer kan wisselen midden in het jaar.
Daar zijn wel uitzonderingen op hoor, als je gaat verhuizen en de polishouder blijft wonen. Als je bij een andere werkgever gaat werken en zo zijn er nog wel meer. Verzekeraars zijn niet erg scheutig met deze informatie maar er zijn wel wegen om halverwege het jaar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:28:
En dat het natuurlijk niet echt de bedoeling is dat je kan meeliften op de collectieve korting waarbij jij geen deel uit maakt van dat collectief.
Behalve als jij op hetzelfde adres als het lid van de collectiviteit woont, dan mag het. Leuk voor studentenhuizen, in principe mag iedereen van dat huis (mits één adres in de GBA) op dezelfde polis ingeschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat ligt aan de voorwaarden, die zullen in het contract tussen de werkgever en de verzekeraar zijn afgesproken. Daarin is beschreven wie toegang heeft tot de verzekering tegen de collectiviteitsvoorwaarden. Het is dus niet gezegd dat anderen dan werknemers / medebewoners buiten het collectief (of daarbinnen) vallen. Als je de voorwaarden van CZ zo leest, dan geldt de korting voor iedereen die op dezelfde polis verzekerd wordt, ongeacht of je op hetzelfde adres woont. Dan zou die vriend je dus mee moeten verzekeren, dan vorm je samen een "gezin" zoals dat zo vaag genoemd wordt... overigens ben je al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Uit ervaring kan ik vertellen dat men dit doorgaans niet controleert en je gewoon een collectiviteitsnummer kunt invullen. Zodra je geaccepteerd word ben je binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Klopt. Enige punt is eventuele naheffing wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Precies, er kan ook na acceptatie nog een controle plaatsvinden. Ik zou niet adviseren voor deze route te kiezen.

Pagina: 1