Creatieve oplossing gezocht PC op TV

Pagina: 1
Acties:

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2025
Dag Tweakers,

Ik ben recentelijk verhuist. In mijn vorige huis had ik de PC in de slaapkamer, een gat in de muur naar de woonkamer met daardoorheen een USB verlengkabel en een HDMI kabel naar de TV. Ik woon nu wat anders en mijn PC staat boven op een slaapkamer en de TV beneden. De enige kabel die van boven naar beneden loopt is een LAN kabel. Ik wil graag mijn PC weer aansluiten op de TV beneden en daar ook een USB ingang hebben waar ik mijn xbox controllers op aan kan sluiten. Ik heb al wat rond gekeken maar volgens mijn zijn mijn eisen niet echt haalbaar. Draadloze HDMI is erg duur en gaat volgens mij ook niet werken als ik wil gamen of een HD film wil kijken op de TV mbt. de kwaliteit. Daar komt ook nog bij dat ik dan geen USB aansluiting heb beneden en de controllers dus niet kan gebruiken. Heeft iemand een creatieve oplossing voor dit probleem? Ik dacht misschien kan ik met mijn laptop via de LAN kabel het beeld van mijn PC streamen en dat met de HDMI poort in de laptop doorsluizen naar de TV en dan nog op een of andere manier de input van de controllers die dan in de USB van de laptop zitten weer doorgeven aan de PC. Bestaat zoiets? Misschien een andere oplossing? Of onmogelijk? Ik hoor het graag.

Groeten,
Jan

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 18:51
Volgens mij zou je er zijn met een KVM over IP maar die zijn nogal prijzig als je beeld, geluid en USB wilt hebben.

http://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/producten/

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• janntempel
The-Priest-NL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:05:
Volgens mij zou je er zijn met een KVM over IP maar die zijn nogal prijzig als je beeld, geluid en USB wilt hebben.

http://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/producten/
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken, ik denk niet dat dit een optie is KVM die over IP werken beginnen als ik het goed heb begrepen bij 300 euro. Maar kan ik niet van mijn laptop een soort KVM maken?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon je laptop via remote desktop (of vergelijkbare tools) verbinden met je PC.

Ik weet alleen niet of dat helemaal lekker gaat werken met games, maar het valt te proberen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

SambalBij

We're all MAD here

Heb je die LAN kabel waar je het al over hebt nodig voor je netwerk, of is die kabel beschikbaar? Of kun je die kabel vrij maken door bijv. je PC via wireless aan internet en je netwerk te hangen?

Er zijn redelijk goed werkende HDMI over UTP extenders verkrijgbaar, waarmee je ook via USB de PC kunt bedienen. Kosten ook niet niks, maar stuk beter betaalbaar dan KVM over IP...

Vraag me overigens af of je daar wat aan hebt voor gamen.. Er zal altijd wat meer lag zitten tussen de USB inputs en de beelduitvoer dan bij rechtstreeks aangesloten devices.

[ Voor 18% gewijzigd door SambalBij op 23-02-2014 16:55 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

meest handige oplossing lijkt me een streaming mediaspelertje (tussen de 75 en 100 euro wel nieuw te koop) aan te schaffen, dan kan je films vanaf je pc afspelen.

• janntempel
Bedankt voor jullie reacties, ik ga eerst eens een poging wagen via remote desktop waar Orion het over had. Zo'n UTP extender zit toch al snel op 100 euro voor hdmi en usb.

Mocht iemand deze thread later nog tegenkomen, hier staat uitgelegd hoe je kunt gamen via remote desktop http://www.reddit.com/r/S...c_steam_game_with_remote/ ik laat nog wel weten of het werkt of niet
Pagina: 1