• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Heeft iemand ervaring met de modellen YN-468 II en YN-565ex van Yongnuo voor Nikon?

De 468 is blijkbaar een verbeterde versie van de eerste 468, maar verder lijkt het erop dat de (nieuwere) 565ex qua specificaties veel meer te bieden heeft. Toch zijn beide flitsers voor min of meer dezelfde prijs te koop bij Amazon. De 468 II voor 79 euro en de 565 voor 84 euro.

Mis ik hier iets? Ik probeer voor mezelf te verklaren waarom de twee flitsers elkaar per prijs nauwelijks ontlopen. Alleen het lagere gewicht en iets kleinere grootte van de 468 lijkt nu voor deze flitser te spreken, qua kracht en mogelijkheden eerder voor de 565ex.

Moet ik de 468 II links laten liggen? Of wantrouwig zijn over de 565 die blijkbaar behoorlijk in prijs gezakt is.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 22:29
Als de 565 voor die prijs te krijgen is, dan zeker voor dat model gaan. Al was het maar om de draadloze mogelijkheden.

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:29

j4y

Ik heb een 565ex gehad voor Canon, functioneerde prima. Na 1.5 jaar wel kapot gegaan (dus zorg altijd voor backup :p ), maar mijn canon 580 die ik daarna kocht is ook al een keer naar reparatie geweest. Bouwkwaliteit was goed, output voor zover ik weet ook, meting ging niet goed, op ETTL moest ik -2/3 flitsen, wat gelijk stond aan +0 op de canon 580.

Denk dat de reden is dat er nu ook de 568ex is, dat daarom de prijs van de 565 zakt ?

• Ardiendo
Heb de 565 besteld :-)

• Ardiendo
Zie zonet dat ze bij de winkel via Amazon uitverkocht zijn. Net op tijd bij geweest dus. 8)

Via een andere zaak die via Amazon handelt kost ie 119 euro ipv 84. Een zaak die van een batch goedkoop af wilde neem ik aan. Zal verder wel kloppen; altijd goed zaken gedaan met Amazon. Wellicht via eBay ook voor zo'n gunstige prijs kunnen krijgen; daar zag ik naderhand namelijk de 468 II voor een milder prijsje. Maar maakt allemaal niet uit, het ding is besteld en ben benieuwd wat het me gaat brengen. Nu vooral geduld uitoefenen vanwege de levertijd :-P