Op dit moment zijn er legio alternatieve currencies beschikbaar waardoor het steeds moeilijker wordt om de goede er uit te pikken. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de meningen wat een goede currency is of maakt.
Wat voor mij op dit moment voornamelijk opvalt is dat de populaire currencies:
Wat vinden jullie de kwaliteiten van een goede alt coin en hoe zien jullie die eigenschappen op lange(re) termijn en zien jullie ook bestaansrecht? En hoe zien jullie technieken zoals Ethereum hier een rol in spelen?
Wat voor mij op dit moment voornamelijk opvalt is dat de populaire currencies:
- Heel erg technisch gedreven zijn zoals VertCoin of DarkCoin. (Met als verschil tussen de 2 voorbeelden dat VertCoin meer naar de engine heeft gekeken terwijl DarkCoin meer naar de anonimiteit kijkt. (FedoraCoin, StableCoin en AnonCoin en nog een paar anderen doen ook zoiets overigens))
- Juist heel erg gericht zijn op een hype al of niet gekoppeld aan een bekendheid: DogeCoin, MaxCoin, coinye enz...
- Proberen zichzelf te profileren als een mensvriendelijke coin: WorldCoin, EarthCoin, NobleCoin, enz...
- de betrokkenheid van de developer,
- de pre-mine en hoe daar mee wordt omgegaan,
- de community
- en ook vooral de originaliteit en het gekozen algoritme.
Wat vinden jullie de kwaliteiten van een goede alt coin en hoe zien jullie die eigenschappen op lange(re) termijn en zien jullie ook bestaansrecht? En hoe zien jullie technieken zoals Ethereum hier een rol in spelen?