Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25
Op dit moment zijn er legio alternatieve currencies beschikbaar waardoor het steeds moeilijker wordt om de goede er uit te pikken. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de meningen wat een goede currency is of maakt.

Wat voor mij op dit moment voornamelijk opvalt is dat de populaire currencies:
  • Heel erg technisch gedreven zijn zoals VertCoin of DarkCoin. (Met als verschil tussen de 2 voorbeelden dat VertCoin meer naar de engine heeft gekeken terwijl DarkCoin meer naar de anonimiteit kijkt. (FedoraCoin, StableCoin en AnonCoin en nog een paar anderen doen ook zoiets overigens))
  • Juist heel erg gericht zijn op een hype al of niet gekoppeld aan een bekendheid: DogeCoin, MaxCoin, coinye enz...
  • Proberen zichzelf te profileren als een mensvriendelijke coin: WorldCoin, EarthCoin, NobleCoin, enz...
Wat ik op dit moment zie is dat een coin op dit moment beoordeeld op
  • de betrokkenheid van de developer,
  • de pre-mine en hoe daar mee wordt omgegaan,
  • de community
  • en ook vooral de originaliteit en het gekozen algoritme.
Nu is mijn vraag hoe jullie die eigenschappen op lange termijn zien en waarom bijvoorbeeld NobleCoin, die het wat slecht doet qua originaliteit maar verder goed scoort op alle andere punten, zover achterblijft terwijl DogeCoin het juist weer zo goed doet op dit moment.
Wat vinden jullie de kwaliteiten van een goede alt coin en hoe zien jullie die eigenschappen op lange(re) termijn en zien jullie ook bestaansrecht? En hoe zien jullie technieken zoals Ethereum hier een rol in spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

Rannasha

Does not compute.

Coins gericht op een hype kunnen tijdelijk behoorlijk populair worden, maar de term 'hype' zegt het al, die populariteit is vaak tijdelijk. Voor succes op de lange termijn moeten er goede redenen zijn waarom een coin beter is dan zijn concurrenten, in dit geval Bitcoin als voornaamste concurrent. Bij 99% van de coins ontbreken dergelijke redenen.

Een coin moet ook niet slechts een incrementele verbetering zijn, maar moet echt een flinke stap vooruit zijn. De reden hiervoor is het netwerk effect. De bruikbaarheid van een coin neemt meer dan proportioneel toe met het aantal gebruikers. Want hoe meer gebruikers er zijn, hoe meer mogelijke uitwisselingspartners iedereen heeft, waardoor het aantal mogelijke connecties kwadratisch toeneemt met het aantal gebruikers. In meer praktische termen: Een coin waar al redelijk wat bedrijven en gebruikers aan mee doen zal makkelijker nieuwe gebruikers trekken (want er zijn meer bedrijven die mee doen) en makkelijker nieuwe bedrijven trekken (want er zijn al veel gebruikers).

Vrijwel alle alt-coins zijn een kloon van Bitcoin (vaak een 2e of 3e graads kloon, waar Litecoin dikwijls als er nog als tussenstap tussen zit), waarbij enkel de makkelijke dingen zijn aangepast:
- Block reward en de mate waarin deze daalt. Dit bepaalt indirect het totale aantal coins.
- Block target, oftewel de doel-tijd tussen blocks.
- Snelheid waarmee de difficulty wordt aangepast.

Waarom zijn dit de dingen waarop de meeste coins zich onderscheiden? Simpelweg omdat de meeste alt-coin-developers niet heel veel kaas gegeten hebben van de diepere eigenschappen van een cryptocurrency. Het is relatief eenvoudig voor iemand met een beetje C++ kennis om een crypto-source te forken, een paar variabelen aan te passen en een nieuwe coin te compilen. Het is dusdanig eenvoudig dat er geautomatiseerde scripts zijn die een custom-made alt-coin genereren.

Het resultaat is dat voor al deze kloon-coins geen enkele goede reden bestaat om de ene boven de andere te kiezen, gezien ze qua basisfunctionaliteit allemaal hetzelfde zijn. En als de functionaliteiten hetzelfde zijn, waarom zou je dan voor iets anders kiezen dan de breedst geaccepteerde en gebruikte coin?

Er bestaat zeker ruimte voor concurrentie. Sterker nog, ik zou het gek vinden als Bitcoin, de eerste in z'n soort, uiteindelijk de crypto-currency blijkt te zijn die de race wint. Maar eventuele concurrentie moet wel wezenlijk anders zijn, want een kloon-coin maakt op lange termijn geen schijn van kans (wat niet wil zeggen dat er geen geld mee verdient kan worden of dat zo'n coin niet een tijdje erg populair kan zijn).

Een initiatief als Ethereum is velen malen interessanter en kansrijker dan een DogeCoin, MaxCoin, WorldCoin, enz...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:54:
Een initiatief als Ethereum is velen malen interessanter en kansrijker dan een DogeCoin, MaxCoin, WorldCoin, enz...
http://www.reddit.com/r/Ethereum 1282 readers
http://www.reddit.com/r/dogecoin 66408 rich shibes

Ik denk maar zo: Video 2000 vs VHS. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid gebruikers en de community die iets gebruikt, niet om de technologische innovatie. Daarnaast heeft een doge ook als voordeel dat je het over 10 doge kan hebben, ipv 10 mBTC.. Het aantal transacties met Doge ligt nu ook het hoogst van alle coins, ook al zijn dit veelal funtransacties (tipping). Zodanig hoog, dat de LTC-code niet zomaar meer gebruikt kan worden (hier ging het onlangs mis).

Mooie uitleg over money gebaseerd op een meme op 1:30:
[YouTube: http://youtu.be/E-W1weeK2UA?t=1m30s]

M.a.w.: het gaat om community, community en community. Ik zie niemand met Ethereum een jamaicaans bobsleeteam naar de OS sturen.. ;)

Een goede innovatie zou bijvoorbeeld een coin zijn die bruikbaar is door een grotere community. Bijvoorbeeld door opa en oma, wat de huidige coins overduidelijk niet zijn, al is het maar omdat de wallets zo leeggeroofd kunnen worden.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

Rannasha

Does not compute.

pedorus schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:54:
[...]

Ik denk maar zo: Video 2000 vs VHS. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid gebruikers en de community die iets gebruikt, niet om de technologische innovatie. Daarnaast heeft een doge ook als voordeel dat je het over 10 doge kan hebben, ipv 10 mBTC.. Het aantal transacties met Doge ligt nu ook het hoogst van alle coins, ook al zijn dit veelal funtransacties (tipping). Zodanig hoog, dat de LTC-code niet zomaar meer gebruikt kan worden (hier ging het onlangs mis).

Mooie uitleg over money gebaseerd op een meme op 1:30:
[video]

M.a.w.: het gaat om community, community en community. Ik zie niemand met Ethereum een jamaicaans bobsleeteam naar de OS sturen.. ;)

Een goede innovatie zou bijvoorbeeld een coin zijn die bruikbaar is door een grotere community. Bijvoorbeeld door opa en oma, wat de huidige coins overduidelijk niet zijn, al is het maar omdat de wallets zo leeggeroofd kunnen worden.
Ik zeg niet dat een coin die leeft op een hype niet populair kan zijn, maar hypes en memes zijn nooit erg langdurig. Er was een tijd dat je je bij iedere link die je aanklikte moest afvragen of je zou worden toegezongen door een zanger die je nooit op zou geven en je nooit zou teleurstellen, maar de rickroll-hype is nu allang weer voorbij.

Dat Doge momenteel erg populair is, is niet te ontkennen. Maar hoe zit dat over 3 jaar? Over 10 jaar? Gaan er dan mensen serieus investeren in technologie die gebaseerd is op een hondje en slecht Engels?

Daarnaast blijft het probleem dat de meeste alt-coin developers simpelweg het systeem niet zo goed snappen als de Bitcoin (en Litecoin) developers. Dat is ook niet nodig om een dergelijke kloon te maken. Maar ik zie de DogeCoin developer nog niet zo snel het transaction malleability probleem aanpakken (waar overigens alle op Bitcoin/Litecoin gebaseerd altcoins vatbaar voor zijn).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 24 februari 2014 @ 07:45:
maar de rickroll-hype is nu allang weer voorbij.
Douweegbertje in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5"
Dat Doge momenteel erg populair is, is niet te ontkennen. Maar hoe zit dat over 3 jaar? Over 10 jaar? Gaan er dan mensen serieus investeren in technologie die gebaseerd is op een hondje en slecht Engels?
Als de coin in gebruik is gebleven wel. Maar niemand kan vertellen wat bitcoin of een van de andere alts op die termijn doet.
Daarnaast blijft het probleem dat de meeste alt-coin developers simpelweg het systeem niet zo goed snappen als de Bitcoin (en Litecoin) developers. Dat is ook niet nodig om een dergelijke kloon te maken. Maar ik zie de DogeCoin developer nog niet zo snel het transaction malleability probleem aanpakken (waar overigens alle op Bitcoin/Litecoin gebaseerd altcoins vatbaar voor zijn).
Snappen de bitcoin developers dit wel dan? :p Het probleem is bekend sinds 2011, maar recentelijk crashte de reference client er nog op. De patch bestaat vooralsnog uit het niet uitgeven van unconfirmed change: https://github.com/bitcoin/bitcoin/pull/3651/files
Echter, in geval van een orphaned block waaruit je de outputs haalt, kan die nog steeds vastlopen als het uiteindelijke block andere outputs bevat.

Overigens bestaat deze fix inderdaad nog niet in doge: https://github.com/dogeco...master-1.5/src/wallet.cpp In litecoin is dit bestand de afgelopen 3 maanden überhaupt al niet veranderd: https://github.com/liteco...master-0.8/src/wallet.cpp

Opnieuw: dit is een technisch probleem, dat zich wel zal oplossen. Het is zeer eenvoudig om de uiteindelijke fix in bitcoin te porten naar altcoin x. Het gaat erom of er een community is om dit te doen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Rannasha schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:54:
Ethereum is zeker interessanter, maar het is nog geen werkende software. Er zijn alpha versies en de code staat nog in de kinderschoenen. Dat gaat nog wel een paar maanden duren voordat het wat robuuster wordt en misschien nog wel een half jaar tot een jaar voordat men een genesis block aandurft. En dan wanneer het netwerk in productie gebruikt gaat worden zullen de aanvallen pas echt beginnen. Verwacht tot zeker tweede helft van 2014 dat Ethereum niet in productie gaat en het moet zich nog echt bewijzen. Tot die tijd zul je het moeten doen met Bitcoin etc.

Daarnaast is Ethereum ook niet gericht om een valuta te maken in de echte wereld, maar puur op het decentraliseren van contracten. Dat sommigen van die contracten eventuele functionerende altcoins zullen zijn, moet ook nog maar blijken.
pedorus schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:54:
[...]

Vergeet niet dat een technologie en bijbehorende community draait op de kwaliteit van de mensen die het onderhouden. Je ziet dat het meerendeel van talent richt op Bitcoin en alvast voorzichtig uitkijkt naar Ethereum. Enkele getalenteerde mensen beginnen voorzichzelf en komen met een ontzettend knap systeem Mastercoin/Counterparty/Nxt - maar het grootste deel van de copycats zoals Dogecoin hebben gewoon een paar snelle hackers erachter zitten die moeite zullen hebben om het te onderhouden, tenzij ze geluk hebben en mensen die veel te verliezen hebben hun tijd en aandacht eraan gaan besteden in plaats van alles verkopen.
De trend is voorbij.... http://www.google.com/trends/explore#q=rickroll
Bitcoin en Dogecoin daarintegen.... http://www.google.com/trends/explore#q=bitcoin%2C%20dogecoin
Als de coin in gebruik is gebleven wel. Maar niemand kan vertellen wat bitcoin of een van de andere alts op die termijn doet.
Snappen de bitcoin developers dit wel dan? :p
Zij zijn wel degene die de standaard zetten. Als Dogecoin het op een alternatieve manier wil oplossen krijgen ze het nog moeilijk. Het is een feit dat vrijwel alle cryptocurrencies staan of vallen met het succes van Bitcoin... Bitcoin is de toegangspoort voor alle anderen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25
Dus als ik het goed begrijp verwachten jullie dat een handvol munten waarbij de technologische kennis voor het onderhoud straks de boventoon gaan voeren mits de community deze munten als zodanig oppikken.
Maar hoe zien jullie de integratie van die munten dan? Ik heb namelijk voor mezelf met de gedachten zitten spelen zoals:
Een mixed bag of coins: oftewel een mix van munten waarbij de individuele munten in waarde kunnen stijgen of dalen maar het totaal redelijk stabiel blijft. De vraag waar ik dan op blijf hangen is welke munten zouden daar voor geschikt zijn. Over een x periode hebben een aantal munten een gelijksoortige status als bitcoin (1:1 inwisselbaar met FIAT bijvoorbeeld) maar maakt deze "techniek" de unieke waarde van een munt ondergeschikt.
Of
Een exchange die een service aanbiedt om munt A aan te leveren en direct uit te betalen in munt B. Hierdoor is het bezit van een bepaalde munt minder interessant geworden omdat je iedereen direct kunt betalen. Het is alleen wel op een aantal factoren gebaseerd die moeten blijven zoals het kopen en verkopen van munten op een exchange en rekening houden met de capaciteit van een exchange.

De reden waarom ik moeite heb om te bepalen wat een gezonde toekomst heeft, heeft te maken met de mogelijkheid van een overall solution waarbij deze oplossing een munt tot op zekere hoogte triviaal maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 08:24
1Kb schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:57:
Of
Een exchange die een service aanbiedt om munt A aan te leveren en direct uit te betalen in munt B. Hierdoor is het bezit van een bepaalde munt minder interessant geworden omdat je iedereen direct kunt betalen. Het is alleen wel op een aantal factoren gebaseerd die moeten blijven zoals het kopen en verkopen van munten op een exchange en rekening houden met de capaciteit van een exchange.
Ripple lijkt op wat jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denk ook aan de mogelijkheid dat er meerdere coins naast elkaar gaan bestaan, met ieder hun eigen nut.

Voorbeeld: Doge als manier om iets te liken, soort kleingeld. Bitcoin als er grote bedragen veilig over gemaakt moeten worden en als geldopslag. NXT als exchange om al je munten mee om te wisselen in de asset exchange zodat je geen obscure exhange hoeft te vertrouwen, NXTcoins als je heel veel transacties tegelijk wilt regelen. Ethereum om via bijzondere contracten iets vast te leggen. Zerocoin als je volledig anoniem geld wilt verschuiven, wat best wat langer mag duren.

Enige wat ik denk dat zeker is op de lange termijn, is dat Fiat zoals wij dit kennen gaat verdwijnen. Of dat 1, 10 of 100 jaar duurt, dat weet ik niet. Zal wel een flinke machtstrijd om worden gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:19
Puur gekeken naar wat de meeste mensen willen op gebied van coins is anonimiteit, steeds meer coins proberen op dat gebied iets te betekenen.
Het is duidelijk dat Bitcoin niet ingehaald gaat worden op de lange termijn..

Maar er is 1 coin op dit moment sinds kort uit dat werkt aan een tech genaamd: navajo ( zoek google ) die volledige anonimiteit zou moeten geven.

Coin naam: NavajoCoin, sinds release ( op het moment dat de tech nog niet toegepast is in oa de wallet ) zat deze coin binnen 1 week in de top 50 van coinmarketcap.com.
Momenteel is de grote dev die dit mogelijk gaat maken bijna 1 week ziek ( schijnt een ernstige chronische ziekte te hebben ) waardoor de coin een aantal plekken gezakt is.

Ik verwacht deze week of volgende week wallet versie 2 (navajo tech geïntegreerd) + de website online, dit zou betekenen dat het in een razend tempo naar de top 5/10 gaat.

De coin is geen snel loper ( snel promotie snel dit snel dat, puur op basis van behoeftes is de prijs snel omhoog ) oftewel een dood loper.
Maar gekeken op lange termijn ( op dit moment gaat alles redelijk traag, maar gezien de geschiedenis van de dev komt alles er in perfecte staat ).

Hier meer info:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=679791.new#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Beetje late reactie, maar wat?
Ik denk maar zo: Video 2000 vs VHS. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid gebruikers en de community die iets gebruikt, niet om de technologische innovatie.
En daarom gaat Bitcoin naar mijn mening winnen en niet Dogecoin. De mensen op Reddit zijn het hier mee eens.
Daarnaast heeft een doge ook als voordeel dat je het over 10 doge kan hebben, ipv 10 mBTC
Vandaar dat je de term "Bits" steeds populairder ziet worden. 1000 Bits = 1 mBTC = 0.001 BTC. Geef het beestje een andere naam en Dogecoin heeft in dit opzichte ineens geen voordeel meer.
Omdat Ethereum nog geen gerealiseerd product is. Dat neemt niet weg dat de potentie vele malen groter is dan Dogecoin.
Gelukkig worden er honderden miljoenen in de Bitcoin infrastructuur geinvesteerd die dit soort problemen oplossen. Neem de Xapo Vault die je Bitcoins verzekerd of de Coinapult Locks die het volatiliteits probleem probeert weg te nemen.
Pagina: 1