Hallo.
Wij willen het serverpark gaan uitbreiden met 2 ESX hosten die dedicated Terminal Server gaan draaien.
De huidige omgeving 3 X Dell
Servers worden op dit moment al aardig belast en hier zal binnenkort nog een ECD pakket op komen te draaien waardoor het voor de 7 Terminal servers waarschijnlijk te krap gaat worden. High availibility zal dan sowieso niet meer gaan werken.
Het moet aan de volgende wensen voldoen
Voor users tot 140 gebruikers (deze 140 zal waarschijnlijk nooit gehaald worden)
Standaard wordt er alleen gebruik gemaakt van Office, internet, impromptu (moet rapporten genereren wordt af en toe gebruikt door enkele users en anti virus)
Ik wil de volgende configuratie op gaan bouwen
Per Server
4 Terminal servers 6 GB geheugen (1 web applicatie is niet echt zuinig met geheugen gebruik mede door Java)
Ik zat aan de volgende configuratie te denken.
2 X
HP DL360 G8 : Intel E5-2620 6C 2.00GHz (standaard 8gb)
Extra proc DL360pR8 6C 2.00GHz 8GB
16 extra Geheugen
extra voeding
quad network card.
Sd kaart om van vmware te booten.
Storage wordt overigens aangestuurd via een Equallogic 4000 serie met 15K Schijven.
Software
VS5-ESSL-BUN-C
2 X Server 2012 Standaard (per server)
Zou dit afdoende zijn of te krap.
Ik hoor graag jullie feedback.
Wij willen het serverpark gaan uitbreiden met 2 ESX hosten die dedicated Terminal Server gaan draaien.
De huidige omgeving 3 X Dell
Het moet aan de volgende wensen voldoen
Voor users tot 140 gebruikers (deze 140 zal waarschijnlijk nooit gehaald worden)
Standaard wordt er alleen gebruik gemaakt van Office, internet, impromptu (moet rapporten genereren wordt af en toe gebruikt door enkele users en anti virus)
Ik wil de volgende configuratie op gaan bouwen
Per Server
4 Terminal servers 6 GB geheugen (1 web applicatie is niet echt zuinig met geheugen gebruik mede door Java)
Ik zat aan de volgende configuratie te denken.
2 X
HP DL360 G8 : Intel E5-2620 6C 2.00GHz (standaard 8gb)
Extra proc DL360pR8 6C 2.00GHz 8GB
16 extra Geheugen
extra voeding
quad network card.
Sd kaart om van vmware te booten.
Storage wordt overigens aangestuurd via een Equallogic 4000 serie met 15K Schijven.
Software
VS5-ESSL-BUN-C
2 X Server 2012 Standaard (per server)
Zou dit afdoende zijn of te krap.
Ik hoor graag jullie feedback.