Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Hoi,

Ik heb al een uur gegoogled maar kan nergens een concreet antwoord vinden. Ik heb mijn Nokia Lumia 610 verloren op een braderie vandaag. Mijn SIM kaartje is meteen geblokkeerd, maar op Find My Phone zie ik geen verdere updates van lokaties dat de telefoon geweest is. Ik heb op afstand wel de telefoon gelocked maar kreeg geen bevestiging ofzo. Ik heb ook geen lock-screen code ingesteld helaas.

Nou denk ik dat de "vinder" de telefoon een Hard Reset heeft gegeven. Werkt Find My Phone dan nog? Gaat dat via IMEI? Ik ga maandag aangifte doen, maar ik wil/hoop dat de vinder mijn telefoon niet misbruikt! Er staat namelijk vrij veel gevoelige informatie op.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waarom heb je je toestel niet gewoon gebeld toen je hem verloren bent? Nu is de kans niet meer zo groot dat je hem ooit terug vind. Doordat je je sim kaart hebt laten blokkeren kan je telefoon geen verbinding met internet meer maken via 3g. Als je een pincode hebt ingesteld kan degene die hem gevonden heeft er niets mee, hij kan je bestanden/foto's niet openen want deze zijn geencrypt met je pincode. Oh het is een WP7 toestel. Deze hadden nog geen bitlocker als het goed is... Ook kan hij de telefoon bijvoorbeeld niet verbinden met Wifi. Hij kan inderdaad wel de telefoon een hard reset geven en hem daarna gaan gebruiken/verkopen, maar daarbij worden je gegevens die erop stonden gewist. Find my Phone wordt dan uitgeschakeld. Maar hij hoeft omdat je geen code hebt ingesteld geen hard reset uit te voeren. Hij kan dit gewoon uitzetten bij instellingen. Daarna stopt hij er een andere sim kaart in en kan hij je telefoon (met alles wat erop staat) gewoon gaan gebruiken.

Verander in ieder geval alle wachtwoorden van de accounts die op het toestel zijn ingelogd.
Facebook/twitter/email/tweakers
bij whatsapp gaat dit niet totdat je je nieuwe sim kaart binnen hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Whatson op 23-02-2014 09:56 ]

• msnguy
Omdat ik pas uren daarna pas wist dat ik hem verloren was. Op een braderie ga je niet non-stop op je telefoon kijken natuurlijk.

Gelukkig stond er buiten mijn Microsoft account niet veel meer op. Passwords heb ik uiteraard al meteen veranderd. Balen dat Find My Phone dus zo slecht fraudegevoelig is. Ik hoopte dat dat gekoppeld zou zijn aan mijn IMEI nummer.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11 17:14

NSG

Je weet niks!

Het blokkeren van de SIM kaart is IMHO de grootste fout geweest. Volgens mij heeft de meerderheid tegenwoordig ook een ontgrendelingscode op hun telefoon, jij waarschijnlijk ook. Blokkeer je de SIM, dan raakt de telefoon de dataverbinding kwijt. Verbinding maken met een wifi netwerk kan de "vinder" ook niet zonder je telefoon te ontgrendelen. Zonder data- wifiverbinding kan jij de telefoon ook niet meer traceren.

Ik moet echt beter lezen, voor ik ergens op reageer.

[ Voor 7% gewijzigd door NSG op 23-02-2014 13:18 ]

• msnguy
Tja, ik dacht vooral aan de extra kosten die gemaakt zouden kunnen worden als ik hem niet blokkeerde. En ik had geen ontgrendelingscode (stom, op mijn HTC One X heb ik dat wel) ingesteld. Mijn vraag was dus ook meer of na een hard reset de koppeling met Find My Phone op het web ontbonden wordt. Dat is dus blijkbaar zo. Dan heb je natuurlijk vrij weinig aan zo'n functie.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 21:19
Alle toestellen zij het IOS of Android verliezen die functie na dat het toestel met een hard reset is gereset. Dus zo bijzonder is dat niet. Volgens mij is alleen de laatste generatie van IOS producten relatief goed beveiligd hier tegen. Maar zonder wachtwoord maakt het allemaal toch niks uit.

Beveiliging begint bij de eigenaar. Jammer van je telefoon

• msnguy
Doet de politie eigenlijk iets met het IMEI nummer wat je opgeeft bij de aangifte? Ik hoop via de aangifte alsnog mijn telefoon te kunnen vinden namelijk.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Als het goed is wordt er met find my phone om de zoveel tijd gekeken waar hij voor het laatst is geweest. (al moet je dit wel aan hebben gezet). Kan je dit niet terug vinden op de website? Daar krijg je met bing maps te zien waar je telefoon zich bevindt.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 24-02-2014 00:04 ]

• msnguy
Ik zie geen updates meer sinds gisteravond toen ik voor het laatst keek. Ik ga er vanuit dat de telefoon een hard reset heeft gekregen en zodoende de koppeling met Find My Phone is verdwenen. Ik hoopte dat hij via IMEI gekoppeld zou zijn, maar dat is blijkbaar niet zo? Ik heb zowel via Nokia als hier nog steeds geen duidelijk antwoord helaas.
Pagina: 1