Goede vervangende kaart of de moeite niet waard?

Pagina: 1
Acties:

• Liquid-Datore
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03-2021
Hallo lui!

Vandaag kwam een maat van mij langs en die vertelde mij dat hij een ASUS gt630 2gd3 videokaart over had die ik gratis mocht overnemen als ik hier wat aan had want hij was over. (was volgens hem uit 2013)

Nu zit er momenteel een Sapphire Radeon HD 6850 Toxic edition in mijn pc, deze kast is ook samengesteld een vriend van mij en mijn kennis op dit gebied is niet erg toereikend. (deze kaart is onderhand al weer een jaartje of 3 oud dacht ik zo!)

nu is de vraag of ik mijn pc kan upgraden door de Sapphire te vervangen door de ASUS kaart, ik wil hem natuurlijk blijven gebruiken voor gaming doeleinden.

Is dit een erg lastige vraag of kan iemand hier een simpel antwoord op geven?

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 09:38
Misschien kan je hem ernaast hangen voor PhysX berekeningen als je die mogelijkheid hebt. Weet niet of dat de moeite waard is maar als hij dedicated PhysX doet misschien wel?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
thomasv schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:40:
Misschien kan je hem ernaast hangen voor PhysX berekeningen als je die mogelijkheid hebt. Weet niet of dat de moeite waard is maar als hij dedicated PhysX doet misschien wel?
Niet de moeite en extra stroomverbruik waard voor die paar games met physx, tevens moet je met gehackte drivers kloten om het aan de praat te krijgen met een ati kaart er naast.

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 09:38
unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:46:
[...]

Niet de moeite en extra stroomverbruik waard voor die paar games met physx, tevens moet je met gehackte drivers kloten om het aan de praat te krijgen met een ati kaart er naast.
Ah nou daar is het antwoord al. Had zelf de aanname dat het wel kon door gewoon de nvidia drivers ernaast te draaien maar zoals ik al zei, "misschien". Maar dat is wel concreet genoeg om te zeggen, niet doen is beter.

• Liquid-Datore
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03-2021
Ok, dan is het wel duidelijk, hij mag zijn kaartje houden. :)
Bedankt voor de moeite!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je weet dat je reviews op kan zoeken met Google enzo? Die PhysX-optie was nog interessant, alleen heeft nVidia dit met opzet onmogelijk gemaakt met de laatste versies van de systeemsoftware. Daarnaast voegt het alsnog niet heel veel toe :)
Pagina: 1