Ingame LAG via switch

Pagina: 1
Acties:

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een vervelende lag als ik in game zit.
vaak plop ik dan een meter of 2/3 terug door de lag.

Opstelling:
van de router naar me kamer een kabel die is aangesloten is aan een muur netwerk aansluiting.
vanuit daar een kabel naar me NETGEAR netwerk switch met een CAT6 kabel.
vanuit de switch een kabel naar mijn beide PC`s.

met speedtest haal ik netjes de 150mb DOWN en 10 UP.
in game heb ik vaak last van lag.

Nu heb ik geprobeerd om andere kabels aan te sluiten maar het mocht niet baten.
heel de router overhoop gehaald met instellingen aan te passen zoals me pc in de DMZ te zetten en DHCP IP reservering noem het maar op.. dit hielp ook niet.

als laatste maar stomste oplossing de switch ertussen uit gehaald en een kabel recht vanuit de muur op me kamer naar de pc getrokken ( CAT6) opeens de lag weg.... :(
2 weken geleden de NETGEAR switch gehaald omdat ik dacht dat me oude overleden was maar was dus niet zo.....

heeft iemand een idee waarom hij via de switch niet goed werkt en rechtstreeks vanuit de muur aansluiting naar me pc wel?

alvast bedankt!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:00
Heb je toevallig een Ubee modem?

• TheDream07
staat er iig niet op. hebben internet van UPC een modem van UPC (staat er op) en een cisco router (ook vanuit UPC gekregen).

[ Voor 11% gewijzigd door TheDream07 op 22-02-2014 19:45 ]

• Mmore
Ik had exact hetzelfde probleem (ook kabel) maar met een Ubee modem, waar het uiteindelijk aan bleek te liggen.

Heb je al geprobeerd om een paar minuten een ping test te doen?

start -> cmd -> ping www.upc.nl -n 300

Met bovenstaande command wordt er 300 keer een ping verzonden naar upc.nl. Als het goed is blijft de reactie tijd altijd op een vast aantal ms. Bij mij zag je er elke minuut één of twee pakkets ontzettend uitschieten, misschien is dat bij jou ook zo. Met bovenstaande test kan je dit dan ook aan je provider aantonen.

• TheDream07
aah kijk super, ga ik even proberen. zal de test resultaten later uploaden.

• TheDream07
ik krijg meteen request timed out.
command en website gecontrolleerd, alles klopt.

UPDATE: ping www.google.nl -n 300 krijg ik meteen reacties die varieren van 14 tot 20ms en zoals je ziet op de foto flinke ms spikes rond de 800.

wel de netwerk kabel aangesloten op de switch.

en als ik rechtstreeks een kabel vanuit de muur aansluiting naar mijn pc aansluit en ping dan komt hij niet hoger dan 17ms naar www.google.nl.

afbeelding: http://nl.tinypic.com/r/104j51h/8

[ Voor 125% gewijzigd door TheDream07 op 22-02-2014 20:08 ]

• Mmore
Daar kan je inderdaad niet normaal mee gamen. Ik zou contact opnemen met je provider voor verder onderzoek.

Waar mogelijk het probleem ontstaat is een DLNA Server (Plex Media Server, bijvoorbeeld) die om de zoveel tijd het hele netwerk plat legt. Dit gebeurt meestal als je meer als 1 media server hebt draaien. Als je er geen hebt draaien weet ik het ook niet, maar uit bovenstaande resultaat blijkt inderdaad dat je echt problemen hebt dus moet je provider gewoon even verder kijken met je :)

• TheDream07
ik neem sowieso contact op met mijn provider!
vanuit mijn kant iig genoeg geprobeerd.
en heb geen servers draaien.
ik heb zelf 2 computers en er zijn nog 3 laptops in gebruik in huis die bijna nooit aan staan.

dus eigenlijk ben ik hier de gene die de lijn leeg trekt :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

sjefkeh schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:18:
ik heb zelf 2 computers en er zijn nog 3 laptops in gebruik in huis die bijna nooit aan staan.
Hoe gaat het pingen vanaf andere systemen in huis? En je kan je provider wel bellen, maar deze zullen je vertellen dat het aan je opstelling in huis ligt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheDream07
beide computers heb ik af en toe een ping van meer dan 800 als ik via de netgear netwerk switch ben aan gesloten. als ik hem rechtstreeks vanuit de muur aansluiting een kabel trek naar me pc dan heb ik wel een constante verbinding. maar het zou niet mogen met een switch ik heb CAT6 kabels liggen en een 1000mbit switch. dus het gaat ergens fout. hij kan op en een of andere manier niet met de switch overweg.

vanwege dit probleem heb ik dus ook al een nieuwe switch gekocht zoals in eerder bericht beschreven maar het probleem blijft aanhouden.

[ Voor 14% gewijzigd door TheDream07 op 23-02-2014 13:27 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk type Netgear switch heb je? Misschien is het een MTU probleem?

Als je UPC router een MTU gebruikt die lager is dan je switch dan krijg je gigantisch fragmented packets en dus ook veel hogere latency. Geen idee of die Netgear een vaste MTU gebruikt maar het zou zomaar kunnen (wel raar voor een unmanaged switch om dat te doen overigens).

https://discord.com/invite/tweakers

• TheDream07

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
Zorg er wel ff voor dat voor de UPC gaat bellen je eerst even 1 PC (en geen andere apparaten bekabeld of via Wifi) direct op heet UPC Modem/router aansluit en dan ook nog even test. Dit om uit te sluiten dat het probleem intern zit, daarmee voorkom je discussie met UPC over waar het probleem zit.

• TheDream07
Ik heb op mijn werk nog even nagevraagd wat de opties kunnen zijn om dit probleem te verhelpen.

wat ik nog heb gehoord is:
van de netwerk adapter de instellingen wijzigen van de LINK SPEED & DUPLEX wijzigen naar 100 full / of 1000 full en daarmee weer te gaan testen als de switch er tussen licht.

daar naast is de max MTU waarde 1500 bij UPC dus dacht ik hem op de router in te stellen op 1500.

verder schijnt het ook problemen te verzorgen dat ik vanuit de router naar de muur patch aansltuiting een CAT5e heb liggen, en vanuit de muur naar de switch een CAT6. het schijnt dat dit ook problemen verzorgd.

hebben jullie nog aanvullende informatie? of ideeën die ik kan uitvoeren naast het hier bove staande? :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Dennism schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:44:
Zorg er wel ff voor dat voor de UPC gaat bellen je eerst even 1 PC (en geen andere apparaten bekabeld of via Wifi) direct op heet UPC Modem/router aansluit en dan ook nog even test. Dit om uit te sluiten dat het probleem intern zit, daarmee voorkom je discussie met UPC over waar het probleem zit.
^^ precies, zou ik idd eerst doen, anders wordt je meteen bij vraag 1 afgewipeld. >:)

• TheDream07
ik ben er achter gekomen dat mijn dell pc de bottelneck is.

ik heb het volgende gedaan:

beide computers weer aangesloten op de netwerk switch.
daarna ben ik gaan pingen naar google en kwam ik al snel weer rond de 900ms.
toen heb ik de onboard LAN aansluiting van de dell uitgezet en ben ik gaan pingen op mijn andere computer en heb netjes ms tussen de 12 en 15.

daarna heb ik de LAN aansluiting van mijn andere pc uitgezet en die van mijn dell weer aan.
en ja hoor,, ms van 900 en meer.

ook ingame getest door de dell LAN aansluiting uit te zetten en daarna een game op me andere pc gespeeld en GEEN lag ervaren.

Conclussie:
mijn dell computer heeft een probleem waardoor hij gaat vervelen in mijn netwerk.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Goed gevonden d:)b
Heb je de laatste drivers voor de LAN in de Dell computer geïnstalleerd?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sjefkeh schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:56:
Conclussie:
mijn dell computer heeft een probleem waardoor hij gaat vervelen in mijn netwerk.
Herinstallatie overwogen? Klinkt als een trojan oid die grote hoeveelheden data upload (of download) waardoor je latency omhoog schiet.

Eventueel een Linux LiveCD proberen ...

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 26-02-2014 14:37 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1