Beste Tweakers,
Ik heb een vervelende lag als ik in game zit.
vaak plop ik dan een meter of 2/3 terug door de lag.
Opstelling:
van de router naar me kamer een kabel die is aangesloten is aan een muur netwerk aansluiting.
vanuit daar een kabel naar me NETGEAR netwerk switch met een CAT6 kabel.
vanuit de switch een kabel naar mijn beide PC`s.
met speedtest haal ik netjes de 150mb DOWN en 10 UP.
in game heb ik vaak last van lag.
Nu heb ik geprobeerd om andere kabels aan te sluiten maar het mocht niet baten.
heel de router overhoop gehaald met instellingen aan te passen zoals me pc in de DMZ te zetten en DHCP IP reservering noem het maar op.. dit hielp ook niet.
als laatste maar stomste oplossing de switch ertussen uit gehaald en een kabel recht vanuit de muur op me kamer naar de pc getrokken ( CAT6) opeens de lag weg....
2 weken geleden de NETGEAR switch gehaald omdat ik dacht dat me oude overleden was maar was dus niet zo.....
heeft iemand een idee waarom hij via de switch niet goed werkt en rechtstreeks vanuit de muur aansluiting naar me pc wel?
alvast bedankt!
Ik heb een vervelende lag als ik in game zit.
vaak plop ik dan een meter of 2/3 terug door de lag.
Opstelling:
van de router naar me kamer een kabel die is aangesloten is aan een muur netwerk aansluiting.
vanuit daar een kabel naar me NETGEAR netwerk switch met een CAT6 kabel.
vanuit de switch een kabel naar mijn beide PC`s.
met speedtest haal ik netjes de 150mb DOWN en 10 UP.
in game heb ik vaak last van lag.
Nu heb ik geprobeerd om andere kabels aan te sluiten maar het mocht niet baten.
heel de router overhoop gehaald met instellingen aan te passen zoals me pc in de DMZ te zetten en DHCP IP reservering noem het maar op.. dit hielp ook niet.
als laatste maar stomste oplossing de switch ertussen uit gehaald en een kabel recht vanuit de muur op me kamer naar de pc getrokken ( CAT6) opeens de lag weg....
2 weken geleden de NETGEAR switch gehaald omdat ik dacht dat me oude overleden was maar was dus niet zo.....
heeft iemand een idee waarom hij via de switch niet goed werkt en rechtstreeks vanuit de muur aansluiting naar me pc wel?
alvast bedankt!