Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TMG 2010]Services starten niet meer na gefaalde rollup inst

Pagina: 1
Acties:

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Xtremelead

powered by E-MU

Topicstarter
De installatie van SP2 rollup 4 voor TMG 2010 is mislukt op mijn TMG server (Server 2008 R2, als vm op Hyper-v 2012 host). Nu willen mijn services niet meer starten. Als ik bijvoorbeeld de TMG Control service wil starten, verschijnt Error 1068: The dependency service of group failed to start. Dit verschijnt bij het starten van alle TMG services, behalve de TMG Storage service; die start wel.

Het opnieuw installeren van de rollup lukt niet want er kan geen verbinding met de TMG server worden gemaakt. Het opnieuw installeren van SP2 lukt ook niet.

Er lijkt is vreemds aan de hand te zijn met mijn tcp/ip. Als ik 127.0.0.1 ping, krijg ik "General failure". Als ik het ipadres van de server zelf ping (in dit geval 192.168.100.254) krijg ik request timed out. Ieder ander adres geeft deze geeft ook request timed out. Dit geldt overigens voor alle subnetten die op deze server zijn geconfigureerd (DMZ, WAN), dus het ligt niet aan de nic, want met andere nics dus hetzelfde. Als ik localhost ping krijg ik antwoord ::1:, ip6 lijkt dus wel te werken, al is deze op geen enkele nic actief.

De commandos 'netsh int ip reset' en 'netsh winsock reset' hebben geen effect.

Het vreemdst vind ik nog dat ik wel een rdp sessie naar deze server kan opzetten, dus het netwerk werkt wel.

Ik heb nog geprobeerd TMG te deinstalleren en daarna opnieuw te installaren, maar door de tcp/ip problemen lukt dit niet: er verschijnt een ADAM error. Als ik nltest /sc_query:domein.local draai, krijg ik de mededeling ERROR_NO_LOGON_SERVERS.

Enig idee hoe ik tcp/ip weer aan de praat krijg, want ik denk dat als dat werkt, de TMG services ook weer zullen starten.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Ik zou geen risicos lopen en de bak opnieuw opbouwen met zulke fouten.
je kan nog proberen, na TMG deinstall een sfc /scannow te doen of de bak een sysprep te geven.
IPv6 op een TMG is overigens niet handig om aan te hebben staan gezien TMG geen IPv6 support.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Xtremelead