[Windows 8 Pro 64 bit] driverfout/BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb reeds mijn PC opnieuw geïnstalleerd (Windows 8 Pro 64 bit) en loop tegen een probleem aan.
Soms bij het opstarten gaan alle USB apparaten er even uit. Heb zonet een BSOD gekregen, maar daarna niet meer. Het is erg hinderlijk.

Mijn hardware:

I7 3770K
ASUS Geforce GTX 660 TI DC2-2DG5
ASUS P8Z77-M PRO (moederbord)
4x4 Corsair vengeance RAM DDR3 @1600MHz
DVD drive (simpel dingetje)
HAF XM voor de evt. USB poorten daarom zet ik hem erbij
Fans (doen er niet toe nu)
Cooler Master Silent Pro M2 720W
Scythe Mugen 3 PCGH
Samsung 830 series 128GB
Seagate ST1000DM003
Seagate ST2000DM001
Een Samsung HDD van 1.5TB

Alles is correct geïnstalleerd, heb het systeem al 1.5 jaar probleemloos draaiend.
Ik heb zelf met bluescreenview gekeken naar de dumpbestanden, en ik kom uit op:

Bug check string: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Caused by driver: ntoskrnl.exe
Caused by Adress: ntoskrnl.exe_5a440

Ik heb gekeken, en kan dat .exe niet runnen. Het zit in System32 dus ik kom er sowieso al liever niet aan. Misschien iemand met veel ervaring die weet wat ik moet doen?
PC opnieuw installeren is nou ook niet iets wat ik graag doe, alles is net terug geïnstalleerd en helemaal ingesteld, daar zit veel werk in en op dit moment kan ik dat niet doen.

Na wat zoeken op KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED blijkt het dat "wanneer een stuurprograemma probeert te sluiten satische streams voor USB 3.0 apparaten in Windows RT 8.1, 8.1 of server 2012 R2 (aldus de automatische vertaling van microsoft's site). Ik heb 8, dus misschien zijn ze dit vergeten in het lijstje te zetten.

Het heeft dus iets met USB (3.0) apparaten te maken denk ik. Een jaartje geleden in Windows 7 heb ik dit probleem ook gehad, alleen toen was het veel vaker. Het probleem is weggegaan na overstap op Windows 8. Het kan een foute driver zijn, maar ik weet niet welke dat zou moeten zijn. Heb netjes op de ASUS en NVIDIA site de bijbehorende driver(s) geïnstalleerd op de productpagina, en Windows 8 pro 64 bit aangeklikt.

Hier een dropbox linkje naar de 2 dumpjes.
https://www.dropbox.com/sh/0uhne66u93hq53s/z_0ctX04-B

Zou iemand me aub kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickster076
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb je recentelijk een wijziging in hardware gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde processor & een grafische kaart uit de ASUS Geforce GTX reeks
Een jaar geleden had ik hetzelfde probleem.
Het probleem stopte na het verwijderen van de Intels grafische driver (HD4000 drivers) voor de processor.
Je hebt deze driver niet nodig want je hebt een externe grafische kaart.

Mijn systeem freezde soms en faalde soms om te booten. (allen heel onregelmatig)
Ik dacht ook eerst aan USB apparaten maar het bleek een grafische driver te zijn, nooit begrepen waarom want uiteindelijk gebruik je de HD4000 drivers niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je die ASMedia USB3.0 controller ook uitzetten in de BIOS of apparaatbeheer?
https://www.asus.com/Motherboards/P8Z77M_PRO/#specifications

ASMedia® USB 3.0 controller : *6
2 x USB 3.0 port(s) (2 at back panel, blue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
@Nickster: Heb er een HDD ingedaan, maar die werkt prima. Hem verwijderen is het ook niet, ik sluit die HDD dus uit.

@ Techa, de HD drivers kan ik niet installeren want ik heb een 660TI erin, zonder video output in het moederbord kan hij niet eens geïnstalleerd worden.

@Wagenveld
Nee, die heb ik juist nodig lijkt me. Herinstallatie van alle drivers moest het denk ik oplossen, ik heb (tot nu toe) nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickster076
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb je al eens een systeem controle uitgevoerd? ( sfc /scannow ) of met hdtune een error scan uitvoeren voor andere aanwezige drives?

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ja, HDtune vond niets en sfc heeft wat dingen gewijzigd. Het probleem komt nu niet maar voor. Maar wat zeggen die dumpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Intel Chipset INF Utilility al gedraaid?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ten eerste: een beetje fatsoen en type gewoon in een zin in plaats van onbeschoft "wat" :(

Wat die "dumpjes" zeggen en wat Intel Chipset INF Utilility is, kun je zelf ook achterhalen via Google.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1