Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Plex] geen subtitels ban samsung bluray surround systeem

Pagina: 1
Acties:

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 01:58
Goedendag,

Ik zit met een heel raar probleem, ik heb dit probleem ook al voorgelegd bij plex zelf maar hun erkennen het probleem niet (kan komen dat ik geen ster ben in Engels).

Ik heb een synology nas servertje (de DS713+) met hierop plex media server geinstalleert. Nu is het probleem, heb ik leuke films (mkv met .srt sub file en film als mp4) dan beweerd mijn samsung bluray speler dat er geen subs bij zit. Echter is dit wel het geval, aangezien mijn iphone/ipad en laptop wel de subs ziet en gebruik. Ook als ik de film stream via de mediaserver van synology (DLNA) dan pakt hij wel de subs.

Ik heb al aangegeven bij plex dat dit misschien een bug is in de client van samsung, hierop verwezen ze mij steeds na de wiki van plex (of de howto) hoe je .srt i.c.m mp4 en mkv moet doen. Maar het rare is waarom speelt hij via dlna (of de client van IOS) het wel met subs af?

Iemand enig idee wat dit zal kunnen zijn??

m.v.g
joerie

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je hebt een probleem met Plex. Die verwijzen je naar de wiki voor een oplossing. Vervolgens roep je iets over dat het op client XX wel werkt...

Wat ik nu mis is: heb je de oplossing van de wiki ook toegepast?
Het gedrag van je andere client hoeft namelijk niet automatisch te betekenen dat alles ook 100% goed is. Ik herinner me bijvoorbeeld dat Winamp indertijd heel goed op basis van filename (missende) ID3-informatie kon faken/gokken. Dan leek het net of alle info in de track stond... totdat je een minder intelligente speler ging gebruiken.
Kortom... wat moet je doen, en heb je dat ook gedaan??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gaat het hier om embedded SRT files of om separate bestanden? Embedded ondertitels worden helaas niet ondersteunt in de Plex Samsung app. Verder kan je beter het Plex Samsung topic op de Plex site afspeuren (link).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Jboy1991
Zware unit, daar gaat het inderdaad om. Het rare is, als ik een avi film heb dat ik dan wel (via de groene knop op de afstandbediening) subtitels kan kiezen/aan en uit zetten/ verslomen of versnellen) etc.

en ik blijf erbij hoe het kan dat hij het wel doet via andere plexclients maar dat hij bij samsung het dan niet lukt.
Ik heb hun advies opgevolgd (.srt file zelfde naam als movie naam) etc niks werkt hierbij..

Hier is trouwens mijn plex topic
https://forums.plex.tv/index.php/topic/97207-mp4-srt-subs/

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De Plex Samsung client maakt gebruik van de interne API / Player / etc van de Samsung TV / Blu Ray speler. Deze is volgens de ontwikkelaar (ORCA) verre van optimaal. Hierdoor ben ik zelf weer teruggegaan naar de HT Plex App op een Mac Mini.

Zitten veel te veel bugs in de Plex Samsung app, ondersteunt geen embedded ondertitels, geen (DTS) HD audio pass through naar versterker, langzaam, problemen met veel MKV bestanden, etc, etc, etc...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Jboy1991
Dus met andere woorden, gewoon via DLNA (all share) van samsung de films afspelen is de beste optie
Pagina: 1