Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 13:24
Beste Forumleden,

Momenteel heb ik een internet abbonement bij xs4all, deze is rechtstreeks vanuit "de grond" via het volgende kastje, op de router aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z3nhw1.jpg

Nu vertelde de monteur van xs4all, als ik een kabel wou trekken, dat ik de kabel die momenteel in de router zit op het volgende kastje in de meterkast moet aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2zyh62q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/k1dqgi.jpg

Hoe sluit ik nu de kabel, die ik naar boven wil trekken op dit kastje aan?

Alvast hartelijk bedankt.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afstrippen zodat het koper van de aderen een halve centimeter zichtbaar is en onder de klemmen vastschroeven met een (p2) schroevendraaier.

Die 2 aders die nu naar je modem gaan moet je naar boven verlengen. (en daar heb je niet perse dat kastje voor nodig. hoe moeilijk kan het zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 22-02-2014 16:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
fish schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:13:
Afstrippen zodat het koper van de aderen een halve centimeter zichtbaar is en onder de klemmen vastschroeven met een (p2) schroevendraaier.

Die 2 aders die nu naar je modem gaan moet je naar boven verlengen. (en daar heb je niet perse dat kastje voor nodig. hoe moeilijk kan het zijn.
Dat kastje heeft 1 aansluiting, ik neem aan dat ik daar eerst de kabel in doe die nu in de router zit?
De kabel die naar boven gaat, waar sluit ik deze op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 23:53
Op vrijgekomen RJ11 poort op modem?

Waarom wil je eigenlijk modem verplaatsen? Volgens mij veel handiger om cat5e te trekken en aan te sluiten op de router/modem.

[ Voor 65% gewijzigd door Jim423 op 22-02-2014 19:06 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wouterh93 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Dat kastje heeft 1 aansluiting, ik neem aan dat ik daar eerst de kabel in doe die nu in de router zit?
De kabel die naar boven gaat, waar sluit ik deze op aan?
..... speechless ....
Maar serieus als je dit soort dingen al niet snapt zou ik het even een medebewoner vragen (gezien de warboel aan kabels uit de isra gok ik dat je die hebt)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
Jim423 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:05:

Waarom wil je eigenlijk modem verplaatsen? Volgens mij veel handiger om cat5e te trekken en aan te sluiten op de router/modem.
Hier had ik inderdaad nog niet eens aan gedacht, dit ga ik zeker doen.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jim423 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:05:

Omdat er ook een dect centrale inzit, -> beter bereik ?
een een pots aansluiting -> scheelt je evt weer een draad

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:17
Jeetje zeg, dit is weer een prachtig voorbeeld van de arrogantie van sommige tweakers.
Sommige tweakers hier voelen zich zo verheven boven de rest dat het gewoon treurig is.
Ik snap dat dit voor de meeste mensen een simpel klusje is, maar als iemand hier een vraag stelt vind ik het altijd zo triest te zien hoe sommige personen reageren. Geef gewoon antwoord in plaats van alles zo hooghartig te laten klinken.

Om de dude maar even te quoten:
You're not wrong, you're just an asshole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zinloos1 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:59:
Jeetje zeg, dit is weer een prachtig voorbeeld van de arrogantie van sommige tweakers.
Sommige tweakers hier voelen zich zo verheven boven de rest dat het gewoon treurig is.
Ik snap dat dit voor de meeste mensen een simpel klusje is, maar als iemand hier een vraag stelt vind ik het altijd zo triest te zien hoe sommige personen reageren. Geef gewoon antwoord in plaats van alles zo hooghartig te laten klinken.

Om de dude maar even te quoten:
You're not wrong, you're just an asshole.
Verheven ?

Ik geef gewoon argumenten waarom je het niet zou doen. (en daarmee dus ook de voordelen van het verlengen) Wat ben jij voor overgevoelig en onnodig beledigend figuur? Spoor je wel ? zielepoot..

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 23-02-2014 18:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:17
fish schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:09:
[...]

Verheven ?

Ik geef gewoon argumenten waarom je het niet zou doen. Wat ben jij voor overgevoelig en onnodig beledigend figuur? Spoor je wel ? zielepoot..
Oh hou toch op.
Net alsof het nodig is om dit soort dingen toe te voegen aan je post:
Het irriteert mij gewoon mateloos wat voor toon sommige tweakers hier aan slaan om niks.
En het gaat echt niet alleen om jou, maar over een hoop tweakers die het blijkbaar nodig vinden om overal in hun post door te laten klinken dat er een domme vraag wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fijn maak een topic met al je ergernissen, maar ga mij niet vervelen. doei ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:29
Je hebt helemaal gelijk Zinloos1. Het ergste van alles is dat hij het zelf niet doorheeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 12:58
Waar het allemaal op neerkomt (en dit is ff offtopic), en ook al eens besproken in een ander topic

Hier op tweakers word van men verwacht dat ze eerst ZELF onderzoek verrichten voordat men hier een vraag stelt.

Echter gebeurt het steeds vaker dat men een vraag stelt die al 100den keren gesteld is, en ook beantwoord word.... Daar kan ik me weleens aan irriteren, bloed simpele dingen die voorbij komen op het forum, waar je vaak uit de OP kunt halen dat men geen vooronderzoek heeft verricht.

Als je zo'n isra puntje niet aan kan sluiten, haal er dan een pro bij, of bel je buurman, of bel je provider....
Hoort ook bij vooronderzoek

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1