Nieuwe Videokaart in oude pc

Pagina: 1
Acties:

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-01 19:05
Hoi Allemaal,

Ik heb voor mezelf kort geleden een nieuwe pc gekocht en daar geniet ik nu erg van :D. Mijn oude pc (dell studio uit 2009) heb ik doorverkocht aan een kennis. Die gebruikt hem voor lichte werkzaamheden (hij handelt in valuta) Dus de pc zelf hoeft niet super veel te kunnen. Hij gebruikt er echter 2 beeldschermen op met de GT220 videokaart van nvidia. Op zich werkt alles naar wens ware het niet dat de kast veel lawaai maakt. Ik vermoed dat dit door de videokaart komt omdat ik geen last had van lawaai toen ik hem gebruikte met maar 1 scherm en zwaardere programma's. Ik zou hier dus een andere videokaart in willen zetten maar weet niet goed welke hier goed voor is. Het liefst dus een vrij goedkope kaart die niet veel lawaai maakt. Als iemand hier een idee voor heeft zou dat super tof zijn.

Verwijderd

Wat is het budget en is er een voorkeur tussen AMD of nVidia?

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

Investig8or

What goes up, could come down

Jaarsma schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:02:
Hoi Allemaal,

Ik heb voor mezelf kort geleden een nieuwe pc gekocht en daar geniet ik nu erg van :D. Mijn oude pc (dell studio uit 2009) heb ik doorverkocht aan een kennis. Die gebruikt hem voor lichte werkzaamheden (hij handelt in valuta) Dus de pc zelf hoeft niet super veel te kunnen. Hij gebruikt er echter 2 beeldschermen op met de GT220 videokaart van nvidia. Op zich werkt alles naar wens ware het niet dat de kast veel lawaai maakt. Ik vermoed dat dit door de videokaart komt omdat ik geen last had van lawaai toen ik hem gebruikte met maar 1 scherm en zwaardere programma's. Ik zou hier dus een andere videokaart in willen zetten maar weet niet goed welke hier goed voor is. Het liefst dus een vrij goedkope kaart die niet veel lawaai maakt. Als iemand hier een idee voor heeft zou dat super tof zijn.
Ik zou juist denken dat als het de videokaart was dat jijzelf last van lawaai zou hebben? Het gebruiken van twee schermen heeft niet zo'n enorme inpact op de videokaart bij licht gebruik.

Of bedoel je te schrijven dat je kennis juist zwaardere programma's gebruikt?

Idiocracy: it is real!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-01 19:05
Hij gebruikt lichtere programma's, hooguit email en valutahandel programma's waarbij wat 2d grafieken weergegeven worden. Ik dacht juist dat de geluidstoename ontstaat door fans die meer gaan blazen vanwege 2 schermen. (en ik dacht dat de videokaart daarbij meer belast wordt?)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

Bever!

3

Jaarsma schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:34:
Hij gebruikt lichtere programma's, hooguit email en valutahandel programma's waarbij wat 2d grafieken weergegeven worden. Ik dacht juist dat de geluidstoename ontstaat door fans die meer gaan blazen vanwege 2 schermen. (en ik dacht dat de videokaart daarbij meer belast wordt?)
Nee maak je geen zorgen. 2d stresst niet

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Als je omschrijving van zijn werk klopt, zal hij wat kritischer zijn op de geluidsproductie dan jij bent. Voor hem haal je een passieve videokaart, en investeert alsjeblieft niet in een snelle kaart. Daar heb je werkelijk niks aan in zo'n werkomgeving.

Neem in deze lijst de goedkoopste met de juiste aansluitingen (gebruik de filter links):

http://tweakers.net/categ...tHDJJgi6Ylerx2NDe07oo1Fo_

De eerste heeft alsnog actieve koeling, filter werkt niet helemaal goed.

Let er op dat er een casefan in de kast zit.

Mocht hij een nog stillere PC willen zou je een andere CPU koeler kunnen overwegen, er van uit gaande dat er nu de standaard uitvoering in zit.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:39

Nikeo

Jawelles

Je kunt hem beter even laten achterhalen waar het geluid vandaan komt. Processor, casefan of gpu. Gewoon elke fan even stoppen door je vinger op de as te zetten. (wel goed doen anders heb je een klap/snee op vingers) Die GPU zal de stress denk ik niet veroorzaken zo lang het 2d is. Je kan zelf even naar zijn belasting in taakbeheer kijken, desnoods met teamviewer.
Pagina: 1