[Win7] WIndows rechten probleem mediastreamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een nieuwe server waar Windows 7 op draait. Bestanden die ik daarop download zijn voor al onze machines in huis correct te benaderen behalve voor onze mediastreamers ( Raspberry PI / XBMC en een Xtreamer ). De rechten op de directory zijn ingesteld op "everyone full control", en geen passwords.

Ik kan vanaf de Raspberry PI en de Xtreamer wel de benodigde bestanden zien maar ze niet openen.

Als ik met de hand op een file leesrechten toeken aan "Server\guest" dan kunnen de Raspberry en de Xtreamer de bestanden wel openen.

Op dit moment is mijn work-around op om de map zelf te gaan staan en de security permissions in bulk voor de hele set recursief aan te passen. Dat werkt maar dat moet volgens mij anders kunnen.

Iemand enig idee hoe ik of "server\guest" default kan toevoegen aan nieuw toegevoegde files in deze directory of hoe ik op een andere manier dit probleem kan oplossen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de hoofdmap (geen schijf/partitie delen, dat gaat nooit helemaal lekker) de rechten laten doorverwijzen naar de onderliggende submappen.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/GyfLR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Die rechten heb ik op die manier al uitgedeeld op de map zelf. Dat werkt niet. De files worden vanuit een map door Sickbeard gecopieerd. Ik heb nu geprobeerd om de juiste rechten uit te delen aan de map waaruit Sickbeard zo copieert. Misschien neemt hij vanuit die map de rechten op de file over wanneer die m copieert.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.