Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen stabiele internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Tijdens het gamen heb ik over het algemeen te maken met een lag. Dit is vrij vervelend. Met name met een spel als Fifa heb ik hier erg veel last van. Als ik via mijn PS3 een verbindingscheck doe, geeft hij ook heel erg wisselende gegevens weer. Bijv. soms is mijn downloadsnelheid 10.5 Mbps maar soms ook 2.5. De Upload snelheid is vaak wel stabiel en hangt tussen de 1.5 en de 2 Mbps. Soms geeft hij echter ook helemaal niks aan en gaat het al mis bij het ophalen van een NAT-type of het ophalen van het UPnP. Ik heb hier ook al met Ziggo over gebeld maar die konden niks vreemds constateren tijdens tests op afstand.

Wellicht een aantal belangrijke zaken om te weten":

1. Mijn PS3 is via Wifi verbonden met mijn ziggo Modem. (Gemiddelde signaal sterkte 72%) Dit mag echter geen probleem zijn. Dit ging immers in mijn vorige huis ook zeer goed.

2. Ik maak gebruik van een Wifi range Extender. (Heb hier echter alleen mijn overige apparaten op aangesloten. Heb alleen de PS3 direct verbonden met het ziggo modem. Dit omdat ik eerder had te kampen met IP conflicten)

3. Mijn Coaxkabel komt aan de zijkant van mijn huis binnen. Deze heb ik via een kabel van ca. 10 meter omgeleid naar mijn meterkast. Mijn TV Signaal is echter wel altijd goed. Mijn Digitale receiver doet er echter wel altijd lang over om op te starten. (ca. 1 minuut)

4. Ik heb Ziggo Digitale TV + Internet Basis.

5. Er zijn veel buren die ook gebruik maken van ziggo in mijn straat.

Wat kan de oorzaak zijn?? Hoe los ik dit op??

Bedankt alvast!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik hoop dat je niet internet basis hebt, dit is een Kbit verbinding welke je gratis bij een telefonieabonnement krijgt :p maar ik neem aan van niet, gezien je >10Mbit haalt op speedtests.

Probeer sowieso eens met kabel, Wi-Fi kan nogal veel problemen ervaren, en zo sluit je eigenlijk uit of het de verbinding of het Wi-Fi gedeelte is.

De omleiding van je coax is niet slim, Ziggo kan namelijk een verlegging van de groene kabel doen zodat deze binnen komt in de meterkast. Dit is geheel gratis, en moeten 2 monteurs voor komen wss :) Zolang het echter werkt op dit moment zou ik het zo laten

Begin dus eigenlijk maar eens met bekabeld testen. Mocht dit niet helpen kunnen we verder kijken voor je!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
aerowyn88 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:27:
Ik hoop dat je niet internet basis hebt, dit is een Kbit verbinding welke je gratis bij een telefonieabonnement krijgt :p maar ik neem aan van niet, gezien je >10Mbit haalt op speedtests.
Zie punt 4 van zijn post! Says enough. Daarnaast is de Basis variant een 20Mbit verbinding.
aerowyn88 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:27:
Probeer sowieso eens met kabel, Wi-Fi kan nogal veel problemen ervaren, en zo sluit je eigenlijk uit of het de verbinding of het Wi-Fi gedeelte is.
Dit zou ik ook zeker testen. Hiermee weet je gelijk of de verbinding stabiel blijft of niet. Blijft het stabiel, dan ligt het aan je WIFI, zo niet, ligt het mogelijk aan je router/modem.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

(jarig!)
Gamen op wifi is mij altijd afgeraden. Per definitie en om een reden, kwam ik later zelf ook achter.

Daarnaast: Ik heb die modem van Ziggo ook en gebruikte daar ook de wifi van. Niet om te gamen, maar wel op smartphone, laptop & tablet. Ik was er snel klaar mee. Erg instabiel. Met een fatsoenlijke router heb ik nergens last van. In mijn geval een populaire TP-Link, maar ik durf te stellen dat iedere Wifi router van een A-merk beter is dan het spul dat onze grote providers leveren.

Maar voor jou om het uit te sluiten: probeer het eens met een lange kabel, desnoods dwars door je huis, het gaat er om dat je wifi als probleem uit wilt sluiten. :)

Dividend for Starters

Verwijderd

Wanneer doet het probleem zich? (overdag/avond)

Ik heb zelf ook Ziggo Basis (20/1) net als veel van mijn buren, maar vooral 's avonds wil de verbinding nog wel eens haperen als ik online wil gamen. Overdag is het meestal goed te doen, zelfs op wi-fi. Ook het gebruik van meerdere apparaten op 1 draadloze verbinding bevordert het geheel niet.

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Wylana schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Zie punt 4 van zijn post! Says enough. Daarnaast is de Basis variant een 20Mbit verbinding.

[...]
Dit zou ik ook zeker testen. Hiermee weet je gelijk of de verbinding stabiel blijft of niet. Blijft het stabiel, dan ligt het aan je WIFI, zo niet, ligt het mogelijk aan je router/modem.
Punt vier beschrijft een basisverbinding, dat is standaard zonder een internetpakket. Hij bedoelt Alles-in-1-Basis, dat is inderdaad het pakket wat hij beschrijft }:O

In elk geval ben ik wel benieuwd naar de bevindingen via een bekabelde verbinding!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topic verplaatst naar: Categorie: Internet & Netwerken

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Allereerst, kabel deel je met de buurt, dus als de buurt druk is, heb jij (ook) langzaam internet. Daarnaast, probeer het eens met een bekabelde verbinding en niet via WiFi. Storing op je WiFi kanaal - hetzij door aparatuur in je huis, of door AP's van de buren - zijn hierbij uitgesloten.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:22:
1. Mijn PS3 is via Wifi verbonden met mijn ziggo Modem. (Gemiddelde signaal sterkte 72%) Dit mag echter geen probleem zijn. Dit ging immers in mijn vorige huis ook zeer goed.
Dan is je hele test waardeloos. Begin eerst eens met alle bekabeld te controleren. Een signaal sterkte van 72% zegt niets. Dat kun je ook hebben met een doorvoersnelheid van 1 kbps. Je conclusie dat het in je vorige huis ook werkte klopt niet. Je hebt nu een ander huis, met mogelijk meer staal of andere obstakels voor draadloze signalen. Verder andere positionering van de antennes, stoorzenders van buitenaf (DECT, babyfoon, andere meuk) en mogelijk interferentie met de buren.
2. Ik maak gebruik van een Wifi range Extender. (Heb hier echter alleen mijn overige apparaten op aangesloten. Heb alleen de PS3 direct verbonden met het ziggo modem. Dit omdat ik eerder had te kampen met IP conflicten)
IP conflicten duiden erop dat er iets niet goed staat in je netwerk. Range extenders / repeaters zijn rommel. Doorzoek dit subforum op 'repeater' en trek je conclusie. Hoe heb je je netwerk ingesteld? DHCP ranges, vaste ip-adressen? Maak eens een -complete- tekening of overzichtstabel.
3. Mijn Coaxkabel komt aan de zijkant van mijn huis binnen. Deze heb ik via een kabel van ca. 10 meter omgeleid naar mijn meterkast. Mijn TV Signaal is echter wel altijd goed. Mijn Digitale receiver doet er echter wel altijd lang over om op te starten. (ca. 1 minuut)
Ze raden niet voor niets aan dat je je modem bij het AOP moet plaatsen. Een kabel van 10 meter zou goed kunnen gaan, mits goede kabel. Wat voor kabel heb je gebruikt? Keurmerk? Type? Netjes aangesloten of met ducttape? Dit maakt allemaal uit. Wat voor signaalwaardes krijg je in je modem? Wat gebeurt er als je je modem direct aansluit op het AOP? Nog andere apparatuur die je niet verteld hebt?

Samengevat:
Sluit alles bedraad aan. Wat gebeurt er dan? (Speedtests graag via UPC/Ziggo/KPN sites doen)
Eventueel je modem direct op het AOP.

Daarna gaan we verder naar het hoofdstuk WiFi :9

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
En nu maar hopen dat TS hier wat mee doet... veel tips langsgekomen sinds het weekend. :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:29:
Topic verplaatst naar: Categorie: Internet & Netwerken
Jolke schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:57:
En nu maar hopen dat TS hier wat mee doet... veel tips langsgekomen sinds het weekend. :)
Die is z'n topic kwijt ;)
Pagina: 1