Ik heb een probleem. Tijdens het gamen heb ik over het algemeen te maken met een lag. Dit is vrij vervelend. Met name met een spel als Fifa heb ik hier erg veel last van. Als ik via mijn PS3 een verbindingscheck doe, geeft hij ook heel erg wisselende gegevens weer. Bijv. soms is mijn downloadsnelheid 10.5 Mbps maar soms ook 2.5. De Upload snelheid is vaak wel stabiel en hangt tussen de 1.5 en de 2 Mbps. Soms geeft hij echter ook helemaal niks aan en gaat het al mis bij het ophalen van een NAT-type of het ophalen van het UPnP. Ik heb hier ook al met Ziggo over gebeld maar die konden niks vreemds constateren tijdens tests op afstand.
Wellicht een aantal belangrijke zaken om te weten":
1. Mijn PS3 is via Wifi verbonden met mijn ziggo Modem. (Gemiddelde signaal sterkte 72%) Dit mag echter geen probleem zijn. Dit ging immers in mijn vorige huis ook zeer goed.
2. Ik maak gebruik van een Wifi range Extender. (Heb hier echter alleen mijn overige apparaten op aangesloten. Heb alleen de PS3 direct verbonden met het ziggo modem. Dit omdat ik eerder had te kampen met IP conflicten)
3. Mijn Coaxkabel komt aan de zijkant van mijn huis binnen. Deze heb ik via een kabel van ca. 10 meter omgeleid naar mijn meterkast. Mijn TV Signaal is echter wel altijd goed. Mijn Digitale receiver doet er echter wel altijd lang over om op te starten. (ca. 1 minuut)
4. Ik heb Ziggo Digitale TV + Internet Basis.
5. Er zijn veel buren die ook gebruik maken van ziggo in mijn straat.
Wat kan de oorzaak zijn?? Hoe los ik dit op??
Bedankt alvast!
Wellicht een aantal belangrijke zaken om te weten":
1. Mijn PS3 is via Wifi verbonden met mijn ziggo Modem. (Gemiddelde signaal sterkte 72%) Dit mag echter geen probleem zijn. Dit ging immers in mijn vorige huis ook zeer goed.
2. Ik maak gebruik van een Wifi range Extender. (Heb hier echter alleen mijn overige apparaten op aangesloten. Heb alleen de PS3 direct verbonden met het ziggo modem. Dit omdat ik eerder had te kampen met IP conflicten)
3. Mijn Coaxkabel komt aan de zijkant van mijn huis binnen. Deze heb ik via een kabel van ca. 10 meter omgeleid naar mijn meterkast. Mijn TV Signaal is echter wel altijd goed. Mijn Digitale receiver doet er echter wel altijd lang over om op te starten. (ca. 1 minuut)
4. Ik heb Ziggo Digitale TV + Internet Basis.
5. Er zijn veel buren die ook gebruik maken van ziggo in mijn straat.
Wat kan de oorzaak zijn?? Hoe los ik dit op??
Bedankt alvast!