Toon posts:

Oculus Rift 2 x 4k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het duurt niet meer zo heel erg lang voordat de Oculus Rift uitkomt. En nu wil ik vast de benodigde hardware aan gaan schaffen. Het schijnt dat ze hier 2 4K schermpjes voor gaan gebruiken en dat 120 fps hiervoor ideaal gaat zijn.
Ik moet alles nieuw kopen en ik heb echt geen idee wat ik voor al dit geweld nodig heb.

Mijn vraag is of het verstandig is om alles nu al aan te schaffen en zo ja wat? Of is het beter om te wachten totdat de OR uitkomt? Omdat er tegen die tijd misschien videokaarten uit zijn die specifiek gemaakt zijn om 4K beelden te renderen.

• jeroenjoao
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-04 16:47
kijk een even het DAA beleid door. kom dan terug.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenjoao op 21-02-2014 21:48 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Volgens mij ging Oculus Rift 2x 1080p op 60Hz worden.
2 x 4K 120 Hz zou veel te veel rekenkracht vragen. (dat haal je zelfs niet met 2 GTX 780 Ti kaarten in SLI)
Verder gaat het nog even duren voordat de consumentenversie er is hoor. Heb even geduld, dan krijg je betere hardware voor je geld. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Robbedem op 21-02-2014 22:43 ]

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-04 10:21
Er komen in de eerste Consumer Version geen 4K-schermen hoor, er gaan geruchten over 2560x1440 maar het kan net zo goed HD worden.

Ook heb je geen extreme hardware nodig, omdat er gebruik wordt gemaakt van scaling en vectoring (dat las ik ten minste, geen idee hoe de techniek in zijn werk gaat). Een videokaart die nu rond de 300 euro kost zou ruim voldoende moeten zijn om de OR aan te sturen.

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 13:34

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Op het OR dev forum denken ze:
halverwege / eind 2014 dev kit 2
begin 2015 consumenten versie
Ik gok dat de consumenten versie 1440p wordt. En dat 90fps mogelijk nodig zal zijn om motion blur te voorkomen.
Je kan iedere video kaart aansluiten op de OR, je kan namelijk alles laag zetten. Alleen hoe sneller hoe beter dus wil je crysis op ultra spelen dan moet je nog even wat GPU generaties afwachten.

Kijk ook YouTube: What VR Could, Should, and Almost Certainly Will Be within Two Years
Valve werkt redelijk nauw samen met OR.
En sony komt binnenkort ook met een VR bril.

[ Voor 22% gewijzigd door WillemAtHome op 26-02-2014 11:22 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.