Nieuwe kaart: Geforce GTX760 of 770

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Goedenavond,

Begin deze week kwam het in mijn op om mijn videokaart te update (Geforce 8800GTS 640MB).

Zo'n 6 a 7 jaar geleden was dit een topkaartje en tot de dag van vandaag presteerd hij nog aardig voor zijn leeftijd. Ik kon namelijk zelfs Titanfall beta aardig spelen met wel de settings op low/medium.

Ik game niet meer dagelijks maar de laatste tijd vind ik het toch wel weer leuk om te doen. Ik zou het weer leuk vinden als ik voor een aantal jaar de games op high/ultra kan spelen.

Dus ik kwam uit op de Geforce 760 of de 770 alleen is de 770 iets duurder en komt dat tot zijn recht voor dat geld? Of zeggen jullie misschien dat ik beter voor een totale andere kaart moet gaan?

Het liefst betaal ik natuurlijk zo min mogelijk maar ik zou wel weer een aantal jaren met de kaart willen kunnen doen.

Ik hoor graag jullie advies!

Pc specs:
Antec Case Sonata IV Black ATX - w/620W
Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
Asus mainboard P6T Deluxe V2 - X58 - s1366 - ATX
Kingston 6Gb Memory (3x 2Gb) 1333MHz DDR3 CL9

[ Voor 10% gewijzigd door DeEindbaas op 22-02-2014 13:43 ]

Verwijderd

De 770 is natuurlijk meer "future-proof" maar daar betaal je natuurlijk ook naar. Je moet jezelf afvragen of je de 770 het geld waard vind omdat je niet veel meer gamed. De 760 kan ook nog een aantal jaren mee.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-02 02:10
De 760 overclockt over het algemeen wat beter dan de 770. Dus als je bereid bent om over te clocken wordt het prestatieverschil al minder. Bovendien vind ik de prijs van de 770 te dicht in de buurt komen van de radeon 290, welke weer een stuk beter is.

Ik denk dat als je echt graag wilt besparen op de videokaart, je het beste voor een 760 kunt gaan :)

Als je helemaal veel geld wilt besparen op een videokaart, en graag nvidia wilt, zou je ook kunnen kijken voor een 2e hands 670, dat is bijna precies dezelfde kaart als de 760. Als je er eentje onder de 150 euro kunt vinden zou dat volgens mij al wel een goede prijs zijn, misschien vind je ze zelfs wel goedkoper (ik ben niet goed op de hoogte van de marktprijs momenteel)

Ik heb zelf een msi 760 frozr gehad, en dat is echt een supersupersuperstille kaart die goed overclockt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timba- op 21-02-2014 20:57 ]

• DeEindbaas
Timba- schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:56:
De 760 overclockt over het algemeen wat beter dan de 770. Dus als je bereid bent om over te clocken wordt het prestatieverschil al minder. Bovendien vind ik de prijs van de 770 te dicht in de buurt komen van de radeon 290, welke weer een stuk beter is.

Ik denk dat als je echt graag wilt besparen op de videokaart, je het beste voor een 760 kunt gaan :)

Als je helemaal veel geld wilt besparen op een videokaart, en graag nvidia wilt, zou je ook kunnen kijken voor een 2e hands 670, dat is bijna precies dezelfde kaart als de 760. Als je er eentje onder de 150 euro kunt vinden zou dat volgens mij al wel een goede prijs zijn, misschien vind je ze zelfs wel goedkoper (ik ben niet goed op de hoogte van de marktprijs momenteel)

Ik heb zelf een msi 760 frozr gehad, en dat is echt een supersupersuperstille kaart die goed overclockt :)
Beste Timba,

Ik ben niet echt van het overclocken dus dat zal niet gebeuren.

Ik heb nu alleen bij nvidia gekeken omdat er zoveel kaarten zijn en ik mij eigenlijk de laatste jaren niet meer in dit soort dingen heb verdiept, daarom dit topic dan ook.

Je geeft aan dat ik het beste voor de 760 kan gaan en dat deze kaart ook nog wel even mee kan maar zijn er dan van AMD leukere kaartjes voor een leukere prijs?

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-02 02:10
ehmm mja de 290 is de directe concurrentie van de 780, betere prestaties voor minder geld. Hetzelfde geldt voor de 280X tov de 770. En ik weet het niet zeker, maar volgens mij ook voor de 270X tov de 760.

Overigens geldt voor zowel nvidia als AMD dat ze veel kaarten van de vorige generatie gewoon hebben hergebruikt. Zo zijn bijvoorbeeld in overgrote mate gelijk:
270X - 7950
280X - 7970
760 - 670
770 - 680

Alleen de 780, 780 Ti, 290 en 290X zijn in principe "echt" nieuwe generatie, ondanks dat ook eigenlijk niet eens zo is, want ze zijn nog steeds allemaal 28nm. Sommigen vinden iets pas een nieuwe generatie als de die-shrink veranderd.

In ieder geval, bij jouw budget zou ik voornamelijk kijken naar de AMD 270X, 7950, en nvidia 760 en 670. Ik ben jammer genoeg niet goed genoeg op de hoogte van de prestatie- en prijsverschillen om te kunnen vertellen welke van deze kaarten de beste keuze zou zijn.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
De beste koop is denk ik de R9 280X. Die heeft 3GB vram, wat hem erg futureproof maakt, goede prestaties en de prijs valt ook mee, voor 260,- heb je de Club3D variant. Erg goede kaart is het, hij is iets goedkoper dan de 770.

Verwijderd

Arthur-M. schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:25:
De beste koop is denk ik de R9 280X. Die heeft 3GB vram, wat hem erg futureproof maakt, goede prestaties en de prijs valt ook mee, voor 260,- heb je de Club3D variant. Erg goede kaart is het, hij is iets goedkoper dan de 770.
"Zegt degene met de mac book pro...".

Ik zou voor de 770 gaan, heb er zelf ook een en ik vind m super. Speel zonder problemen battlefield 4 op ultra.

Verwijderd

Ik zou voor het snelste gaan wat je kunt betalen als je veel games speelt.
Als je liever nvidia hebt de gtx770, daar bij heb je dan ook nog een physx en als je die game speelt die physx ondersteunen. Hoef je geen physx dan kun je eventueel ook een AMD kaart nemen die rond de zelfde prijs en prestaties ligt de hd 280x is dat.

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:31:
Ik zou voor het snelste gaan wat je kunt betalen als je veel games speelt.
Als je liever nvidia hebt de gtx770, daar bij heb je dan ook nog een physx en als je die game speelt die physx ondersteunen. Hoef je geen physx dan kun je eventueel ook een AMD kaart nemen die rond de zelfde prijs en prestaties ligt de hd 280x is dat.
Zoals je kan lezen wil ik af en toe weer een game gaan spelen en zal het dus niet een dagelijkse bezigheid zijn. Wat ik dan wel weer graag zou willen is dat ik een aantal jaar weer met de kaart kan doen zodat ik volgend jaar al niet weer een nieuwe hoef te kopen.

Als ik op Rooted en Timba af ga dan zal een 760 dus al genoeg zijn. Al als ik even in de pricewatch kijk en reviews van de MSI Radeon R9 270X GAMING 2G dan kom ik daar ook al een aardig end mee of niet? En deze kaart is een heel stuk goedkoper dan de 760 of de 770.
  • MSI Radeon R9 270X GAMING 2G - € 177
  • MSI GeForce GTX 760 Gaming - € 220
  • MSI Radeon R9 280X GAMING 3G - € 270
  • MSI GeForce GTX 770 Gaming - € 274
Tussen de kaart 270X en de 770 zit € 100 verschil. Natuurlijk de 770 zal wat krachtiger zijn maar is dat die € 100 waard? Ik zal game op een resolutie van 1920x1200 in het begin zal het leuk zijn als je alles op ultra kan zetten en 3x anti aliasing erop etc. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als we een 1 of 2 jaar verder zijn dat ik mij nog prima kan vermaken als ik alles op high moet zetten en maar 1x anti aliasing erop kan gooien.

• DeEindbaas
Maar is deze dan net zo goed als die van MSI?

Verwijderd

Dreamwire schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:33:
[...]

Maar is deze dan net zo goed als die van MSI?
Veel verschil is er niet, de koeler van de MSI zal beter zijn.

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Veel verschil is er niet, de koeler van de MSI zal beter zijn.
Dan scheelt het dus €150 tegenover de 770. Is dat dus het geld waar of kan ik dan beter dus voor de goedkopere kaart gaan? Daar zal ik graag nog wat meningen over horen. :-)

Verwijderd

In die prijsklasse is het verreweg de snelste kaart, je kunt er 2 in crossfire zetten voor de prijs van een GTX 770.

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:41:
In die prijsklasse is het verreweg de snelste kaart, je kunt er 2 in crossfire zetten voor de prijs van een GTX 770.
Als je ze in crossfire zet (nog nooit gedaan). Moet je dan 2 dezelfde hebben? Dus echt 2 dezelfde 270x van MSI of kan je ook 1 270 van MSI en 1 van Sapphire bijvoorbeeld nemen?

Verwijderd

Dreamwire schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:57:
[...]

Als je ze in crossfire zet (nog nooit gedaan). Moet je dan 2 dezelfde hebben? Dus echt 2 dezelfde 270x van MSI of kan je ook 1 270 van MSI en 1 van Sapphire bijvoorbeeld nemen?
Kan met 2 verschillende merken.

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:01:
[...]

Kan met 2 verschillende merken.
Oke dat is mooi om te horen. Mocht ik 2x de 270X kaarten in crossfire draaien overpower ik dan ook die 770 kaart of zit ik daar dan gelijk qua performance eraan?

Verwijderd

Dreamwire schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Oke dat is mooi om te horen. Mocht ik 2x de 270X kaarten in crossfire draaien overpower ik dan ook die 770 kaart of zit ik daar dan gelijk qua performance eraan?
Vergelijking tussen die 2 als single kaart laat zien dat een GTX ongeveer 30% sneller is.
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-270X-vs-GeForce-GTX-770

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:22:
[...]

Vergelijking tussen die 2 als single kaart laat zien dat een GTX ongeveer 30% sneller is.
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-270X-vs-GeForce-GTX-770
Dus met 2 van die 270X kaarten zit ik wel goed dus. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Verwijderd

Dreamwire schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Dus met 2 van die 270X kaarten zit ik wel goed dus. :)
Heeft ook wel nadelen, hoger stroomverbruik, meer geluid en Crossfire werkt niet in elke game.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:13
Vind het wel heel goedkoop voor een 270x, zal me niks verbazen als je hem bestelt dat je dan een mailtje krijgt dat de prijs er verkeert opstond o.i.d.

Verwijderd

!mark schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:33:
Vind het wel heel goedkoop voor een 270x, zal me niks verbazen als je hem bestelt dat je dan een mailtje krijgt dat de prijs er verkeert opstond o.i.d.
Valt wel mee toch? Zo vreemd is die prijs niet.
pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Heeft ook wel nadelen, hoger stroomverbruik, meer geluid en Crossfire werkt niet in elke game.
Is dat met veel games of valt dat wel mee? Dat stroomverbruik vind ik niet zo erg ik neem aan dat als ik niet aan het gamen ben dat ik ook 1 videokaart kan uitschakelen?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:44
Ik zou sli of crossfire absoluut niet aanraden, het is leuk voor als je echt aan de top van performance wil zitten, maar anders ben je beter af met een enkele gpu die anderhalf maal sneller is dan 1 van het cfx/sli setje.

Ik zou voor de gtx 760 gaan, de meeste amd gpu's zijn momenteel lastig te krijgen door het coinmining fenomeen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• DeEindbaas
haarbal schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:45:
Ik zou sli of crossfire absoluut niet aanraden, het is leuk voor als je echt aan de top van performance wil zitten, maar anders ben je beter af met een enkele gpu die anderhalf maal sneller is dan 1 van het cfx/sli setje.

Ik zou voor de gtx 760 gaan, de meeste amd gpu's zijn momenteel lastig te krijgen door het coinmining fenomeen.
Hoi Haarbal,

Waarom zou jij dat afraden dan? Veel games ondersteunen dit niet? (gaat mij dan vooral om de nieuwere games)

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-02 04:42
270X is een échte aanrader, zelf heb ik de msi versie voor 180 verkocht en kreeg er ook nog BF4 bij. Qua prijs is het een absolute topper en aangezien hij 100 euro goedkoper is dan de gtx770 kan je over een paar jaar gerust weer ee nieuwe kaart van 180 kopen. Je kunt beter de iets zwakkere kaart kopen en later sneller ee nieuwe kopen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:44
Dreamwire schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Hoi Haarbal,

Waarom zou jij dat afraden dan? Veel games ondersteunen dit niet? (gaat mij dan vooral om de nieuwere games)
Het is enorm afhankelijk van drivers, je hebt extra latency en vaak microstutter, die niet zo micro is imo.

Multigpu is leuk voor highend, niet iets om meer bang/buck te krijgen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1