Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15,6" multimedia laptop advies

Pagina: 1
Acties:

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Ha heren/dames,

Mijn Dell l502x transformeert na 2,5 jaar langzaam maar zeker tot een desktop. De batterij is kapot, het touchpad is kapot en het keyboard is naar zijn gruzelementen. Oftewel, hij moet continu aan het stroom hangen in combinatie met een extern keyboard en externe muis.

Tijd voor een nieuwe laptop dus. Zelf loop ik 4 dagen best buys, reviews en het tweakers forum door te spitten opzoek naar informatie. Nu heb ik zelf al enkele ideeën opgedaan maar omdat ik me 15 minuten geleden besefte dat ik geen computer/laptop expert ben vraag ik me af of ik niet naar een laptop zit te zoeken die veel meer presteert dan dat ik nodig heb.

Ik ben op zoek naar een 15,6" laptop waarvan de voornaamste taak videobewerking zal worden (Premiere Pro & After Effects). Hiernaast speel ik natuurlijk graag een enkele game maar niks zwaars. Buiten een 1080p scherm heb ik verder geen eisen. Het gaat om een budget van €1000,- met maximale uitloop naar €1100,-. Nu is het mij dus de vraag of dit een goed budget is of dat ik het met minder af kan.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties en of deze overeen komen met mijn gevonden laptops. (mijn gevonden laptops zal ik hier nog even niet neerzetten om jullie niet te beinvloeden)

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Cwookie op 21-02-2014 20:58 ]

Verwijderd

Opzich wel een redelijk budget. Als ik jou was zou ik kijken naar de Asus N56 .. Die versie van 826,- met gt750m lijkt me prima voor je budget. Zet er daarna een SSD in en breid je werkgeheugen uit naar op z'n minst 8gb.

Ik kan niet zien hoe groot je projecten zijn, maar als je echt wil dat alles redelijk vloeiend verloopt kun je misschien wel beter 16gb aam RAM erin zetten. Mochten het kleine oppervlakkige hobby projectjes zijn waar weinig effecten in zitten dan lukt het met 8gb ook wel redelijk.

• Cwookie
Bedankt voor je reactie!

Dan komt het wel ongeveer overeen met wat ik zelf in gedachten had. Bij mijn huidige laptop met 8GB werkgeheugen, 540M 2GB GPU, en een HDD van 7200rpm redde ik me tot nu toe prima qua videobewerking. Een SSD werkt natuurlijk heerlijk snel maar lijkt me nog niet noodzakelijk

Zelf kwam ik ook uit op de Asus N56VV of de Asus N550JV uit. Bij de N550 zou ik (voor nu) niks hoeven te upgraden en bij de N56 zou ik zelf ook het werkgehugen en de 5400rpm HDD vervangen waardoor deze qua prijs iets hoger (?) uitkomt dan de N550 als ik me niet vergis.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:35:
Opzich wel een redelijk budget. Als ik jou was zou ik kijken naar de Asus N56 .. Die versie van 826,- met gt750m lijkt me prima voor je budget. Zet er daarna een SSD in en breid je werkgeheugen uit naar op z'n minst 8gb.

Ik kan niet zien hoe groot je projecten zijn, maar als je echt wil dat alles redelijk vloeiend verloopt kun je misschien wel beter 16gb aam RAM erin zetten. Mochten het kleine oppervlakkige hobby projectjes zijn waar weinig effecten in zitten dan lukt het met 8gb ook wel redelijk.

Verwijderd

Ik zou juist wel een SSD erin knallen, eentje met 240gb, je kunt daar dan iig Windows op knallen en wat programma's. Als je daarna zorgt dat je voldoende geheugen vrij houdt zou je je videofiles ook naar deze schijf kunnen wegschrijven (renderen), dit kan echt aanzienlijk schelen. Je systeem is zo snel als je langzaamste component ..

• Cwookie
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:09:
Je systeem is zo snel als je langzaamste component ..
Dat snap ik, maar denk je dat een HDD echt een bottleneck zou zijn in dit systeem? Zelf heb ik geen idee aangezien ik tot nu maar 1 laptop heb gehad en dus geen vergelijkingsmateriaal heb :] Hierbij redde ik me naar mijn idee prima met een 7200rpm HDD.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

De HDD is nagenoeg in elk systeem een bottleneck, zo niet dé bottleneck. Doe jezelf een plezier en neem een SSD, kost wat (al valt het tegenwoordig wel mee) maar je wil nooit meer anders.

Juist in vergelijking met de 2.5 inch 5400rpm laptopschijven maakt het een groot verschil qua snelheid, daarbij zijn ze gigantisch schokbestendig en zuiniger dan een een mechanische schijf. Stroomuitval is in een laptop een kleiner risico ivm de accu.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Cwookie
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:57:
De HDD is nagenoeg in elk systeem een bottleneck, zo niet dé bottleneck. Doe jezelf een plezier en neem een SSD, kost wat (al valt het tegenwoordig wel mee) maar je wil nooit meer anders.

Juist in vergelijking met de 2.5 inch 5400rpm laptopschijven maakt het een groot verschil qua snelheid, daarbij zijn ze gigantisch schokbestendig en zuiniger dan een een mechanische schijf. Stroomuitval is in een laptop een kleiner risico ivm de accu.
Jij ook bedankt voor je input! Ik heb het steeds over een 7200rpm HDD omdat ik bedoelde te linken naar deze Asus N550JV ipv de andere N550JV die ik hiervoor linkte.

Als ik naar de video's op Youtube kijk waarin HDD's met SSD's vergeleken worden moet ik zeggen dat een SSD wel erg lekker lijkt om te hebben.. Als ik me niet vergis wil dit dan zeggen dat als ik de N56 van €825,- upgrade van 6GB werkgeheugen naar 8GB (2GB reepje vervangen met 4GB), en ik de HDD naar een SDD upgrade ik ~200,- extra kosten heb?

edit: Zou het mogelijk zijn het 8GB werkgeheugen uit mijn Dell laptop in de Asus te zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Cwookie op 23-02-2014 01:15 ]

Verwijderd

Voor iets minder kan ook wel ... maar 7200 vs 5400 rpm .. is maar een vrij klein verschil. SSD gaat je ten opzichte van elke "gewone" hardeschijf enorm vooruit helpen.

• Cwookie
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:49:
Voor iets minder kan ook wel ... maar 7200 vs 5400 rpm .. is maar een vrij klein verschil. SSD gaat je ten opzichte van elke "gewone" hardeschijf enorm vooruit helpen.
Ik merk het inderdaad! En zo te zien is het nog vrij makkelijk te doen ook nog. Heb je enig idee of dit gaat werken? Of is het uberhaupt af te raden?
Zou het mogelijk zijn het 8GB werkgeheugen uit mijn Dell laptop in de Asus te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Cwookie op 23-02-2014 10:56 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Als het DDR3 geheugen is (denk het wel) kan het gewoon. Verder zou ik inderdaad een N56 pakken, daar een Crucial M500 240GB inzetten op de plek van de HDD, en de HDD in een caddy op de plek van de optische drive. Een caddy kost je ongeveer 25 euro bij Nederlandse internetwinkels, op eBay minder. Of je HDD 5400 of 7200 rpm is, is niet zo relevant als je al een SSD hebt. Daar zet je Windows en de meest gebruikte programma's op en je zult een flink verschil merken ten opzichte van iedere HDD.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Cwookie
MartijnLoarne schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:58:
Als het DDR3 geheugen is (denk het wel) kan het gewoon. Verder zou ik inderdaad een N56 pakken, daar een Crucial M500 240GB inzetten op de plek van de HDD, en de HDD in een caddy op de plek van de optische drive. Een caddy kost je ongeveer 25 euro bij Nederlandse internetwinkels, op eBay minder. Of je HDD 5400 of 7200 rpm is, is niet zo relevant als je al een SSD hebt. Daar zet je Windows en de meest gebruikte programma's op en je zult een flink verschil merken ten opzichte van iedere HDD.
Bedankt voor je reactie. Het gaat (volgens de Dell factuur) om 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel. Dat icm met de Crucial M500 zorgt voor een mooie laptop voor maar €925,- lijkt me zo!

• Cwookie
De laptop (N56VV) is vanmiddag besteld icm 12GB werkgeheugen. De SSD komt er in wanneer er weer geld op de rekening staat. Een review zal volgend weekeinde online komen. Hier kan dus een slotje op _/-\o_
Pagina: 1