Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XAMPP] met PostGREs ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Dag mensen,

ik probeer al een tijdje Postgres via PDO aan de gang te krijgen met XAMPP.
PDO support staat standaard aan, maar alleen voor MySQL en SQlite.
Het lijkt erop dat je pgsql kan aanzetten door in de php.ini 2 regels te uncommenten:
code:
1
2
3
// php.ini
extension=php_pdo_pgsql.dll
extension=php_pgsql.dll

Helaas was het niet direct klaar, apache wilde niet starten omdat libpq.dll niet gevonden kon worden.
Toch bleek dat dit bestand weldegelijk aanwezig was in het XAMPP pakket.
In httpd.conf maar een verwijzing naar gemaakt:

code:
1
2
// httpd.conf
LoadFile "C:/xampp/php/libpq.dll"

Apache kon weer vrolijk starten. Echter krijg ik nu wéér een andere fout:

code:
1
2
// In de browser
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[08006] [7] FATAL: no pg_hba.conf entry for host "212.78.196.133", user "xkojfxxxxpoyav", database "d7p21gxxxjoe3", SSL off' in C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php:13 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php(13): PDO->__construct('pgsql:host=ec2-...', 'xkojxxxxyav', 'ccxlYxxxx1iGe...') #1 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php on line 13

Het lijkt erop dat ik rechten moet aangeven in pg_hba.conf. Echter bestaat dit bestand niet in de xampp directory. Het aanmaken en op verschillende plekken neerzetten lukt ook niet...

Tenslotte, belangrijk om te weten: Ik verbind met een externe database, via Heroku. De pdo pgsql driver moet dus werken, ik wil geen lokale Postgres server te draaien.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Alvast dank!!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 12:58
De foutmelding komt van de externe database. Gebruik je de verbindingsgegevens zoals hier staat aangegeven? https://devcenter.heroku....ernal-connections-ingress Let op dat je dus SSL moet gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door matthijsln op 21-02-2014 16:33 ]

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
matthijsln schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:31:
De foutmelding komt van de externe database. Gebruik je de verbindingsgegevens zoals hier staat aangegeven? https://devcenter.heroku....ernal-connections-ingress Let op dat je dus SSL moet gebruiken.
Bedankt! Ik ben even in die richting gaan zoeken. Nu blijkt dat libpq.dll niet met ssl gecompileert is... zucht...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
code:
1
2
3
4
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[08006] [7] sslmode value "require" invalid when SSL support is not compiled in' in C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php:13 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php(13): PDO->__construct('pgsql:host=ec2-...', 'xxx', 'xxx...') #1 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\webawesome\index.php on line 13

Mijn connectionstatement:
$DBH = new PDO("pgsql:host=xxxxxx.compute-1.amazonaws.com;dbname=xxx;sslmode=require",'xxxx','xxxiheuiehb');

Het gaat me nog niet bepaald goed af...
Iemand nog tips?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De foutmelding even in een zoekmachine gooien (al dan niet in combinatie met 'XAMPP') en kijken wat phpinfo(); over SSL support onder het kopje PostgreSQL vermeldt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 12:58
Installeer anders Ubuntu in VirtualBox, ben je sneller klaar :)

Of anders PostgreSQL op Windows installeren, dat is ook zo gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door matthijsln op 24-02-2014 13:49 ]

Pagina: 1