Hoe goed werkt RemoteFX?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimfilth
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 13:55
In mijn huiskamer staat een ASRock's ION 330 en deze gedraagt zich als een oud beestje, en is echt niet vooruit te branden. Als monitor hangt er een full hd tv aan, aangesloten met hdmi en al, maar met de full hd resolutie valt er niet met dit apparaat te werken, laat staan internetten, yt of gamen. Eigenlijk is die ION alleen te gebruiken als boekensteun.

Nou heb ik boven een mooier apparaat staan; een i5 4670k met een gtx 770 videokaart, en nu ik dit eenmaal gewend ben, wil ik ook wel eens fatsoenlijk op de bank simpele games kunnen doen, of op zijn minst youtube kijken. (daar heeft de ION het erg moeilijk mee) Een hele lange hdmi kabel heb ik al eens naar gekeken, maar dit is niet de manier, aangezien ik geen zin heb om nieuwe gaten door het hele huis te boren, om af te wachten hoe slecht het signaal word.

Nou was ik op zoek naar een netwerkoplossing en kwam RemoteFX tegen, en ik ben benieuwd of dit werkt, is er iemand die hier ervaring mee heeft? Er ligt een normale UTP kabel tussen de computers zonder gigabit, beide computers maken gebruik van win7 64, en hebben allebei een nVidia kaart. Dit ga ik in de loop van de week installeren en zal mijn bevindingen hier posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ja, heb er ervaring mee als consument.

Ik vind het voor consumenten niet heel geschikt. Je bent (met licenties en hardware) veel goedkoper uit om gewoon iets als een Intel NUC als client te gebruiken ipv een dure server. Ik had de licenties wel liggen, maar ik vond dat het niet onder elk spel goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 19:51
RemoteFX (RDP) ondersteund geen DirectX, dus de meeste games kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
DJSnels schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:41:
RemoteFX (RDP) ondersteund geen DirectX, dus de meeste games kun je wel vergeten.
Dat is niet waar. RemoteFX via RDP werkt subliem. Zelf drie jaar geleden al 3DMark in gedraaid als test en dat werkte fantastisch. Dat was op Windows 2008R2. Zal tegenwoordig nog wel beter lopen.

Voorwaarde is wel dat je Hyper-V inzet, een Windows 7 of 8 VM maakt met een RemoteFX adapter en daar naar verbind via RDP.

Het lijkt mij echter niet geschikt voor wat Grimfilth in gedachten heeft. Betwijfel of de Asrock wel fatsoenlijk RemoteFX streaming kan ontvangen. Je hebt hier alsnog een snelle client voor nodig die RDP7 goed ondersteunt. Een veel gemaakte denkfout is dat een willekeurige Thin Client wel voldoende is.
Daarnaast zal latency ook een issue worden bij het spelen van spellen. RemoteFX is meer bedoeld voor grafische doeleinden in VDI-omgevingen.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff830364.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door Dysmael op 23-02-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Subliem qua performance: Ja
Maar ik vond dat sommige games er niet goed op functioneerden.

Wellicht moet ik er ook weer iets mee gaan proberen. Opzich was RemoteFX wel echt heel gaaf. Helaas heb ik alleen een bak met oude Thin Clients die nog op XP Embedded draaien. Zou er een hack mogelijk zijn om de RDP 7.1 client op Windows XP te installeren? RDP 7.1 is volgens mij de eerste RDP versie die RemoteFX ondersteunt.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 23-02-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Edit: nee, zal je niet gaan lukken op XPe.

Lijkt mij ook niet geschikt om op te gamen. Volgens mij ben je dan beter af met een lange HDMI kabel en USB verlengkabel voor een controller.
Mijn post was meer bedoeld als reactie op DJSnels die roept dat RemoteFX geen DirectX ondersteunt terwijl dat juist is waar RemoteFX voor is bedoeld en zo goed in is.

Thin Clients met XPe zal niet gaan werken nee. Je hebt echt wel Win7 minimaal nodig als client. Ik heb destijds op mijn PC een Windows 7 VM in Hyper-V gemaakt en daar naar verbonden met mijn laptop. Was erg verbaasd toen 3DMark gewoon draaide.

Ps. Crysis via RemoteFX: (let ook op de datum, filmpje is al uit 2010!)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sRbEh_58XmI]

Halo 2 via RemoteFX:

Supreme Commander via RemoteFX (let ook op de datum, filmpje is al uit 2011!)

Disclaimer: zal voor de TS veel te omslachtig en lastig zijn. Ik suggereer niet dat RemoteFX geschikt is voor in de huiskamer.

Voor Youtube en Full HD films is de ION330 uitermate geschikt. XBMC erop en je bent klaar. Voor gamen ben je dan denk ik beter af met bv een Xbox 360 of PS3.

[ Voor 31% gewijzigd door Dysmael op 23-02-2014 14:16 ]

Pagina: 1