Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoektermen gezocht voor file sharing tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een zoekvraag voor een term waar ik niet op kan komen. Tbv van een projectje wil ik het volgende realiseren (en zelf maken, want; dat is leuk): een file sharing site met user control. Daar is heel veel voor te vinden, maar... ik zoek een specifieke functionaliteit.

Het online systeem moet users beheren op een zodanige wijze dat zij alleen ná uploaden van files, recht hebben om te downloaden. Er worden op deze site grote bestanden gedeeld van 1GB+. En om een deur in te bouwen: bestanden moeten minimaal x-grootte hebben om te voorkomen dat mensen de boel neppen met een klein bestand om toegang te krijgen. Óf het moet voor de administrator handig zijn om handmatig rechten toe te kennen.

edit: En als klap op de vuurpijl: uploaden via FTP en na upload verdwijnt de file uit de uploaddirectory naar een gedeelde folder voor iedereen die reeds heeft geupload.

Ik wil dolgraag de Google inzetten, maar ik weet nog niet eens wáár op te zoeken. Wie kan mij helpen met wat zoektermen/keywords?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 15:42 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
FTP kan dit prima als ie useraccounts gebruikt. Hoef je alleen een webbased FTP app te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
webbased ftp, ga ik nu ff op speuren. Ik zat al met uploaders, file managers en user management dingetjes.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom denk je dat dit een naam heeft en waarom maakt het uit? Als je het toch zelf wil bouwen hoef je toch alleen maar te weten voor jezelf hoe het werkt? Bij elke user een vlaggetje bijhouden dat zegt of je mag uploaden of niet, en dat vlaggetje alleen flippen als je user na een upload aan jouw voorwaarden voldoet, en je bent er?

Hoe je verder de upload managet maakt niet uit. Of dat nu via FTP, HTTP, java, javascript, activeX of flash gaat boeit niet voor de werking van wat je vraagt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
@NMe. Zo had ik nog niet nagedacht (ben ook geen pro). Thanks voor je gedachten. Ik op deze manier mijn idee benaderen.

Dan ben ik eruit denk ik: webftp: je houdt toegang tot downloaden wanneer je bv elke dinsdag voor 17.00 een bestand hebt geupload.

Dan benne we er ook. Zo simpel soms.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 15:53 ]