Realgamer = dood, wat gaat T.net nu doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:53

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik lees net op Gamers.nl dat het Realgamer magazine gestopt is, er zullen geen magazines meer gemaakt worden. Ik weet dat T.net en Realgamer een samenwerkingsverband hadden.

Nu is mijn vraag, gaat dit ook weg? Of gaat Realgamer zich op hun site storten, want volgens mij is deze al eeuwen niet geupdate.

voor de geinteresseerden hier de post
Er deden al enige tijd geruchten de ronde over RealGamer, en nu blijken de geruchten te kloppen: RealGamer stopt er mee. Gerben, een medewerker van RealGamer, bevestigde dit op ons forum. Wat er in de toekomst precies gaat gebeuren is niet bekend. Ook is er niet bekend waarom RG moet stoppen. Wel is al zeker dat de dochtersites, zoals Tacticalgames.nl, zullen blijven bestaan. De bijbehorende domeinnamen zullen ook gewoon gehouden mogen worden.

Meer informatie is er op dit moment helaas niet beschikbaar, maar zodra er een officiele statement is, zullen we deze plaatsen.

OK, het komt dan toch uit jongens, RealGamer is niet meer! Er zullen geen magazines meer worden gedrukt of uitkomen helaas! Ik zelf weet van niets, niets over de oorzaak en al helemaal niets over hoe het nu verder gaat. Ik weet dus helemaal niets waarmee ik abonees en andere (ex-)lezers kan geruststellen, het spijt me zeer jongens!
Een zware teleurstelling voor de fans die lid van het blad waren. Welke regeling er voor die mensen getroffen zal worden is ook nog niet duidelijk. We gaan ervanuit dat op de officiele site meer info zal worden gegeven.

Verwijderd

Ja dat wil ook wel weten.

• Floor-is
  • Laatst online: 12:48

Floor-is

5.2

Ook ik vraag me het af eerlijk gezegd, ik heb al tijden niets meer van wie dan ook van RealGamer mogen vernemen. Dus euhm ik kan jullie in ieder geval al niet helpen.

Bericht hierboven

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mocht er meer gamecontent komen houdt ik me ten sterkste aanbevolen :)

edit:
Lastig hoor dat spellen :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 18:38 schreef IceStorm het volgende:
Mocht er meer gamecontent komt houdt ik me ten sterkste aanbevolen :)
Hehe, ik heb ook zo m'n redenen voor deze vraag ;)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 18:30 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ook ik vraag me het af eerlijk gezegd, ik heb al tijden niets meer van wie dan ook van RealGamer mogen vernemen. Dus euhm ik kan jullie in ieder geval al niet helpen.
Uhm, Floris, jij zat toch in het T.net managment :?

Als jij het niet weet, wie weet het dan wel? Beetje maf dat Realgamer dan zolang niet van zich laat horen, ook beetje dom imho om zo'n kans te laten schieten

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Een 'game' broertje van t.net lijkt me idd geen slecht idee. Maar dan niet als gamer.nl, maar gewoon als een soort uitbreiding op t.net zelf.

BTW dat gamer.nl domein, is dat nou nog van t.net? er staat nl geen site op oid.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 20:09 schreef msturm10 het volgende:
Een 'game' broertje van t.net lijkt me idd geen slecht idee. Maar dan niet als gamer.nl, maar gewoon als een soort uitbreiding op t.net zelf.

BTW dat gamer.nl domein, is dat nou nog van t.net? er staat nl geen site op oid.
gamer.nl (nu Gamers.nl) werkt gewoon volgens het concept van T.net hoor, nieuws verzamelen en het posten en zelf ook reviews en features plaatsen

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
*kick*

misschien dat Femme iets weet en ff kan replyen?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het Gamer.nl domein is van Jascha heb ik begrepen. Daarom is het ook Gamers.nl geworden toen Jimmy (een van de oprichters van Gamer.nl) van RealGamer naar Gamepoint ging.

Verder ben ik niet op de hoogte over de situatie bij RealGamer.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Niemand is op de hoogte, maar het draaid wel op dezelfde servers en onder hetzelfde contract :?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Realgamer draait niet op de servers van T.net. Dat was ooit wel de bedoeling, maar dat is er op 1 of andere manier nooit van gekomen.

Verwijderd

'om de 1 of andere reden'...

Er is echt meer aan de hand volgens mij...zulke dingen weet je...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

Chakotay

Lick here to continue

Er is nog steeds niets officieels bekend?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 09 juni 2001 12:14 schreef Frank83 het volgende:
Er is echt meer aan de hand volgens mij...zulke dingen weet je...
Ja het is eigenlijk allemaal een groot complot :?

Beetje paranoia imho :)

Verwijderd

Ben ik nou gek of wat??

C:\WINDOWS>tracert www.realgamer.nl

Tracing route to www.realgamer.nl [212.189.235.5]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms TUXSERVER [192.168.0.1]
2 28 ms 27 ms 28 ms 195.190.240.153
3 28 ms 55 ms 41 ms iawxs5.wxs.nl [195.121.244.253]
4 41 ms 69 ms 41 ms m6-a.wxs.nl [195.121.0.114]
5 42 ms 55 ms 54 ms amsix-gw1-amssa.nl.conxion.net [193.148.15.63]
6 41 ms 41 ms 41 ms pos1-1-0-brj1-amssl.nl.conxion.net [213.35.124.3
7]
7 41 ms 41 ms 41 ms versatel-gw1-amssl.nl.speedport.net [213.35.4.30
]
8 41 ms 42 ms 68 ms 62.58.131.13
9 55 ms 41 ms 41 ms srp0-0.12008-1.hlm.versatel.net [62.58.128.69]
10 27 ms 41 ms 42 ms 62.58.143.141
11 54 ms 55 ms 42 ms 62.58.142.2
12 41 ms 41 ms 55 ms athena.realgamer.nl [212.189.235.5]

Trace complete.

Tis dus wel een complot :)

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 09 juni 2001 12:16 schreef Frank83 het volgende:
Ben ik nou gek of wat??
Bij mijn weten hangt de server van Realgamer wel gewoon in het rekje bij T.net. Hmm weet je wat ik zeg wel niks want anders ga ik dingen door elkaar halen waar ik niks van weet ;)

Verwijderd

Overigens, ik weet ook wel dat dat athena niet wil zeggen dat het dezelfde server is, maar het draait nog bij vuurwerk ook..

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 09 juni 2001 12:29 schreef Frank83 het volgende:
Overigens, ik weet ook wel dat dat athena niet wil zeggen dat het dezelfde server is, maar het draait nog bij vuurwerk ook..
Ja wat Daniel bedoelt (DENK IK :) ) is dat het ooit de bedoeling is geweest dat Realgamer op de servers van T.net ging draaien. En het is nooit verder gekomen dan dat de 2 sites buurman van elkaar waren in een rackje :)

Verwijderd

athena.realgamer.nl = athena.tweakers.net
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
router:~# nmap -sS -O athena.realgamer.nl

Starting nmap V. 2.54BETA22 ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on athena.realgamer.nl (212.189.235.5):
(The 1530 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port     State   Service
21/tcp     open   ftp
22/tcp     open   ssh
25/tcp     open   smtp
53/tcp     open   domain
79/tcp     open   finger
80/tcp     open   http
110/tcp    open   pop-3
139/tcp    filtered    netbios-ssn
587/tcp    open   submission
3306/tcp   open   mysql
6667/tcp   open   irc
9090/tcp   open   zeus-admin

Remote operating system guess: Linux 2.1.122 - 2.2.16
Uptime 9.780 days (since Wed May 30 17:48:32 2001)

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 11 seconds

router:~# nmap -sS -O athena.tweakers.net

Starting nmap V. 2.54BETA22 ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on athena.tweakers.net (212.189.235.3):
(The 1530 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port     State   Service
21/tcp     open   ftp
22/tcp     open   ssh
25/tcp     open   smtp
53/tcp     open   domain
79/tcp     open   finger
80/tcp     open   http
110/tcp    open   pop-3
139/tcp    filtered    netbios-ssn
587/tcp    open   submission
3306/tcp   open   mysql
6667/tcp   open   irc
9090/tcp   open   zeus-admin

Remote operating system guess: Linux 2.1.122 - 2.2.16
Uptime 9.781 days (since Wed May 30 17:48:32 2001)

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 11 seconds

zegt genoeg denk ik ;)

Verwijderd

pffft, je had ook gewoon ip's kunnen vergelijken....

[edit] lama... dan fkooman

/me kruipt zijn bedje weer in

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 12:36 schreef Paz het volgende:
pffft, je had ook gewoon ip's kunnen vergelijken....
De IP's zijn niet hetzelfde :) .5 en .3 :) kan net zo goed een andere server zijn, maar die uptime van beide IP's sluit het toch wel bijna uit dat het 2 verschillende fysieke servers zijn...

Verwijderd

ik hoorde dat er nog een officiele statement zou komen over RealGamer. Op dit moment wordt er namelijk door iedereen over losgefantaseerd en is er eigenlijk nog niets bevestigd.

weet iemand binnen Tweakers hier wat meer over?

een ander gerucht wat de ronde ging was dat RealGamer niet meer op zn eigen site kon komen (en dus een statement plaatsen) omdat ze het 'wachtwoord' van de site vergeten waren. Maar zover ik begreep werd de RG-site toch op de bakken van Tweakers gehost? Een accountje is dan toch zo gefixed?

ps WoutF..subtiele signature ;)

Verwijderd

Dus Daniel, verklaar jezelf nader :).

• Floor-is

Floor-is

5.2

Femme is bezig (geweest) met het ontwerpen van de nieuwe site voor RealGamer, hij weet niet hoe het zit.

Daniel en ik weten het ook niet. Jah we weten dat het ooit de bedoeling was dat men op onze servers kwam te draaien, maar daar hebben we al tijden niets meer van gehoord. De laatste keer dat ik contact heb gehad met RealGamer was omstreeks eind maart.

Bericht hierboven

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rectificatie: Realgamer draait dus wel bij ons, op Athena.

Het was de bedoeling dat er met een nieuw design voor Realgamer ook meteen meer integratie tussen RG en T.net zou komen, maar dat is er dus niet van gekomen -> nieuwe design was nog niet af.

Wij weten niets meer van de situatie van Realgamer dan jullie. Helaas.

Verwijderd

Je kon het nu niet meer ontkennen :P.

Tis een plot ;).

j/k

Vind het alleen nog steeds vaag hoe de samenwerking liep. Als je een paar maanden nix van RG hoort ga je zelf ook niet eens bellen wat er aan de hand is ofzo?...

Verwijderd

wat hield de samenwerking tussen Tweakers.net en RealGamer in?

is dat eigenlijk ooit 'officieel' ergens geplaatst?

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Sorry hoor, maar je weet toch wel wat er op je eigen servers draait?
Beetje vreemd...

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik wil niemand op de tenen trappen, maar is het samenwerkingsverband van T.net en RG niet iets tussen die twee partijen en die twee partijen alleen?

Hoe en wat verder, dat is ons niet bekend, ik heb al wel geprobeerd te bellen naar iemand van RG, maar kreeg geen gehoor, ik kan het wel blijven proberen, maar IMO is het ook wel netjes als zij ons op de hoogte brengen niet?

Bericht hierboven

• Sir Abarth

Sir Abarth

Op zaterdag 09 juni 2001 14:58 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik wil niemand op de tenen trappen, maar is het samenwerkingsverband van T.net en RG niet iets tussen die twee partijen en die twee partijen alleen?
Tuurlijk is dat jullie zaak, alleen vind ik het gewoon vreemd dat je niet eens weet dat er een site bij jullie draait.
Hoe en wat verder, dat is ons niet bekend, ik heb al wel geprobeerd te bellen naar iemand van RG, maar kreeg geen gehoor, ik kan het wel blijven proberen, maar IMO is het ook wel netjes als zij ons op de hoogte brengen niet?
Zeker wel, niet netjes van hun, maar zelf een beetje opletten kan kwaad :)

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel houdt zich niet bezig met de technische kant van het server beheer. Kees, Rick en ik weten echt wel dat Realgamer op de servers draait.

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:58 schreef Floris_Diemel het volgende:

Iedereen wil gewoon alles ervan weten, mensen zijn van nature nieuwsgierig ;). Je hebt overigens helemaal gelijk dat RG contact met jullie op mag nemen, maar jah, ze doen het niet...

Dat de laatste paar maanden geen van de partijen contact met elkaar op heeft genomen blijft toch echt raar van beide kanten. Niet dat het mijn zaken zijn, maar toch...

Succes in ieder geval ;).

• Sir Abarth

Sir Abarth

Op zaterdag 09 juni 2001 15:04 schreef Femme het volgende:
Daniel houdt zich niet bezig met de technische kant van het server beheer. Kees, Rick en ik weten echt wel dat Realgamer op de servers draait.
Ok, mensen kunnen niet alles te weten. Is ook niet nodig, maar een meer geinformeerd antwoord had dan fijn geweest. (In hoeverre dat de zaak van een gebruiker hier is).

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zeg dat ik al tijden geen contact met ze heb gehad en dan spreek ik toch echt alleen voor mijzelf :)

Maar bedankt hoor :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 15:09 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik zeg dat ik al tijden geen contact met ze heb gehad en dan spreek ik toch echt alleen voor mijzelf :)

Maar bedankt hoor :)
In een ander topic las ik hier ook al wat over, dus het geldt min of meer voor heel t.net,of zie ik dat verkeerd? Femme zei ook al iets in die richting ('ik ben ook niet op de hoogte van de situatie').

Verwijderd

de enige vraag die ik stelde was:

als RealGamer en Tweakers zeggen: wij gaan samenwerken...wat voor extra's zou dat betekenen voor de gebruikers?

ik bedoel, naar buiten wordt er gezegd: hé, WIJ gaan samenwerken. Dus we gaan extra coole dingen doen voor onze bezoekers.

is dit dan enkel een samenwerking in 'woord' of heeft het ook echt wat om armen?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 09 juni 2001 15:40 schreef Goodiem4n het volgende:
de enige vraag die ik stelde was:

als RealGamer en Tweakers zeggen: wij gaan samenwerken...wat voor extra's zou dat betekenen voor de gebruikers?

ik bedoel, naar buiten wordt er gezegd: hé, WIJ gaan samenwerken. Dus we gaan extra coole dingen doen voor onze bezoekers.

is dit dan enkel een samenwerking in 'woord' of heeft het ook echt wat om armen?
Samenwerken in dit geval was, voor zover ik weet, het hosten van RealGamer en dat Femme hun site ontwierp. Misschien dat dit nog eens aangevuld kon worden op een later moment, maar daar weet ik niet zo veel van.

Bericht hierboven

• Martin Sturm
  • Laatst online: 12-02 13:47
Wat ik wel een beetje 'vreemd' vind, is dat er helemaal niets op de site van RealGamer staat over een eventuele beëindiging van hun bestaan. Misschien is het nog wel niet helemaal zeker :?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 09 juni 2001 18:01 schreef msturm10 het volgende:
Wat ik wel een beetje 'vreemd' vind, is dat er helemaal niets op de site van RealGamer staat over een eventuele beëindiging van hun bestaan. Misschien is het nog wel niet helemaal zeker :?
Zolang ik niemand te pakken kan krijgen weet ik het ook niet, sorry. Wij kunnen dus niet meer vertellen dan jullie al weten, wat wij uiteraard ook niet leuk vinden en ten zeerste betreuren.

Bericht hierboven

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
k, draadje is flink bepost zie ik, en antwoord verschaft, thx

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:14
Uit dit topic blijkt het weer... miscommunicatie.

Zoals ik hier o.a. al zei... er schort wat aan de 'organisatie' van t.net en daar zijn oplossingen voor (die ik dus ook aandraagde).

----------
Gepost door The Source Maandag 4 Juni 2001 - 17:16 Score: 4 (Inzichtvol)
Goede organisatie als jullie in dit stadium achter zulke feiten komen. Ik krijg steeds meer de indruk dat het voor t.net tijd wordt om wat mensen met commerciele en management vaardigheden aan te trekken om wat dingen te structureren. En dan bedoel ik ook iemand die er voor geleerd heeft en er ervaring voor heeft, dus niet iemand die wel eens een management boek heeft gelezen. Ok iedereen heeft verstand van techniek maar op het gebied van het sturen van een organisatie schiet nog veel tekort.

Als er bijvoorbeeld goed en duidelijk was gecommuniceerd bij de config van de server had de cheeta crash ook niet zoveel gevolgen gehad.

Dit is niet als flamebeat bedoeld maar als opbouwende kritiek. Natuurlijk kunnen jullie mijn mening ook links laten liggen... maar ik hoop dat je er iets mee doet... Dit is op zich al een leerzame ervaring.
------------------

[edit]
typo

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En wat heeft dat hiermee te maken? De band met RealGamer is gewoon niet zo nauw als een aantal mensen lijken te denken. Dan kunnen wij er toch niets aan doen dat we niet op de hoogte zijn van de situatie bij Realgamer?

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 10 juni 2001 01:15 schreef The Source het volgende:
Uit dit topic blijkt het weer... miscommunicatie.
Volledig correct, enig nadeel is dat er geen bakken met geld zijn om het perfect te laten verlopen. "We" doen dit immers gratis :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 01:50 schreef Femme het volgende:
En wat heeft dat hiermee te maken? De band met RealGamer is gewoon niet zo nauw als een aantal mensen lijken te denken. Dan kunnen wij er toch niets aan doen dat we niet op de hoogte zijn van de situatie bij Realgamer?
Maar Femme, mag ik vragen wat de plannen van T.net nu dan zijn omtrend Realgamer? Wachten tot ze contact met jullie opnemen (kan lang duren) of zelf nog een keer proberen (lijkt me niet, was al geprobeerd zonder effect) of gewoon hier en nu samenwerking verbreken.

Of zijn jullie er nog niet over uit. Ik vraag dit want het zou echt goed zijn voor de 'community' als er nog een gamesgedeelte bij zou komen. Je hebt dan Fok! voor normaal nieuws en wat sensatie dingen, T.net voor de technische kant en dan dus nog een gamesite voor de gaming kant. Dan zou het compleet zijn :)

Verwijderd

Op het gebied van hardware is er niet veel concurrentie (hardwareinfo.net maar dat is het wel zo een beetje), Fok! heeft een andere doelgroep als de meeste nieuwssites dus ook geen concurrentie, maar op gamesgebied is toch aardig wat te vinden hoor. Gamers.nl op dit moment als de grootste denk ik, en dan nog gamesen, gamez.nl etc. Dus echt nodig is het niet ;).

Je zet zoiets ook niet zomaar op.

Is het niet wat voor T.net om zich gewoon over te laten kopen door een groot bedrijf dat wel het geld kan investeren om de organisatie beter te laten lopen? Het wordt dan wel commercieler, maar dan kan je tenminste wel groeien zonder al die problemen die nu ontstaan zijn...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 10 juni 2001 12:24 schreef Frank83 het volgende:
Op het gebied van hardware is er niet veel concurrentie (hardwareinfo.net maar dat is het wel zo een beetje), Fok! heeft een andere doelgroep als de meeste nieuwssites dus ook geen concurrentie, maar op gamesgebied is toch aardig wat te vinden hoor. Gamers.nl op dit moment als de grootste denk ik, en dan nog gamesen, gamez.nl etc. Dus echt nodig is het niet ;).

Je zet zoiets ook niet zomaar op.

Is het niet wat voor T.net om zich gewoon over te laten kopen door een groot bedrijf dat wel het geld kan investeren om de organisatie beter te laten lopen? Het wordt dan wel commercieler, maar dan kan je tenminste wel groeien zonder al die problemen die nu ontstaan zijn...
Over laten kopen :? Nee!
1. De marktsituatie op dit moment is niet goed genoeg.
2. De structuur van de organisatie wordt omgegooid, weinig mis mee, behalve dat de gebruiker dit ook zal merken.
3. Er is niet echt een bedrijf dat genoeg geld heeft :P

Dus euhm overkopen zit er niet in, misschien wel een bepaalde vorm van samenwerking, maar een totale buy-out, nee dat zie ik niet gebeuren...

TheSource:
Goede organisatie als jullie in dit stadium achter zulke feiten komen. Ik krijg steeds meer de indruk dat het voor t.net tijd wordt om wat mensen met commerciele en management vaardigheden aan te trekken om wat dingen te structureren.
Dat kan, dat jij dat gevoel krijgt.
En dan bedoel ik ook iemand die er voor geleerd heeft en er ervaring voor heeft, dus niet iemand die wel eens een management boek heeft gelezen. Ok iedereen heeft verstand van techniek maar op het gebied van het sturen van een organisatie schiet nog veel tekort.
Je kent slechts een paar feiten van een hele grote berg met feiten, jij weet niet wat er allemaal wel goed gaat, in hoeverre er dingen achter de schermen veranderen. Je kent alleen de dingen die naar buiten komen als zijnde fouten, dat zijn er misschien de laatste tijd veel te veel, maar dat zegt niet dat gelijk "de hele organisatie niet klopt", dat "op het gebied van het sturen van een organisatie nog veel tekort geschoten wordt" etc.

Als je de feiten niet allemaal kent, kan je niet oordelen vind ik. Je weet immers niet wat er allemaal gebeurd wel?
Als er bijvoorbeeld goed en duidelijk was gecommuniceerd bij de config van de server had de cheetah crash ook niet zoveel gevolgen gehad.
Zie hierboven: Jij was niet bij dit soort besprekingen, jij kent dus wederom niet alle feiten en je kunt dus niet oordelen op basis van al deze feiten, derhalve praat je hier gewoon poep.
Dit is niet als flamebeat bedoeld maar als opbouwende kritiek. Natuurlijk kunnen jullie mijn mening ook links laten liggen... maar ik hoop dat je er iets mee doet... Dit is op zich al een leerzame ervaring.
Ik heb het zeker gelezen en heb met bepaalde dingen zeker rekening gehouden, maar ik blijf erbij dat als je niet de hele situatie kent, je niet moet oordelen.

[Edit] Stuk richting TheSource herschreven.

Bericht hierboven

• The Source
Femme:
Ik constateerde eerder dat er sprake was van miscommunicatie en naar mijn mening in dit geval ook. Dat de band met RealGamer niet nauw is maakt niet uit. Maar zodra iemand uit het MT niet weet dat realgamer op Athene draait, en de rest van de crewmembers er schijnbaar ook weinig van afweten dan vindt ik dat miscommunicatie. Dus gewoon een constatering om jullie te helpen. Maar als jullie als t.net crew niets aan dit soort constateringen hebben dan zal ik ze in te toekomst achterwege laten... just let me know.

Floris:
Je het helemaal gelijk als je zegt dat ik bij lange na niet van alle feiten op de hoogte ben. Wat ik echter wel weet is het eindresultaat wat voortkomt uit alle feiten. Maar het is wel zo dat het eindresultaat telt en daarop concludeer ik dan ook mijn conclusies. Mijn oordeel moet je ook niet zien als een veroordeeling maar als een gewone constatering. Ik heb immers het beste met jullie op :)

• xxxMaverick
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op zondag 10 juni 2001 13:15 schreef The Source het volgende:
Femme:
Ik constateerde eerder dat er sprake was van miscommunicatie en naar mijn mening in dit geval ook. Dat de band met RealGamer niet nauw is maakt niet uit. Maar zodra iemand uit het MT niet weet dat realgamer op Athene draait, en de rest van de crewmembers er schijnbaar ook weinig van afweten dan vindt ik dat miscommunicatie. Dus gewoon een constatering om jullie te helpen. Maar als jullie als t.net crew niets aan dit soort constateringen hebben dan zal ik ze in te toekomst achterwege laten... just let me know.

Floris:
Je het helemaal gelijk als je zegt dat ik bij lange na niet van alle feiten op de hoogte ben. Wat ik echter wel weet is het eindresultaat wat voortkomt uit alle feiten. Maar het is wel zo dat het eindresultaat telt en daarop concludeer ik dan ook mijn conclusies. Mijn oordeel moet je ook niet zien als een veroordeeling maar als een gewone constatering. Ik heb immers het beste met jullie op :)
misschien een stomme opmerking van mijn kant, maar waar bemoei jij je mee?
laat ze toch, die lui zetten een goede site neer en iedereen hier loopt om vanalles te zeiken, ze weten niks van realgamer punt.

Organisatie is jou zaak niet

Verwijderd

Over laten kopen Nee!
1. De marktsituatie op dit moment is niet goed genoeg.
2. De structuur van de organisatie wordt omgegooid, weinig mis mee, behalve dat de gebruiker dit ook zal merken.
3. Er is niet echt een bedrijf dat genoeg geld heeft
1. Dat is waar, het hoeft ook niet gelijk ;).
2. Maar wel zonder 'professionals' (zonder aan jullie kwaliteite te twijfelen hoor :P). Dus als het nu wel goed gaat zal ik me mond houden, maar dat betwijfel ik dus.
3. yeah right ;). Zoveel is een site niet waard hoor. Het gaat er vooral om dat er geld ingestoken wordt, vaste banen komen etc. Als een bedrijf tweakers overkoopt koopt deze niet een aantal simpele scripts over maar vooral de hele content, de toekomstige conten. Dus ook de crew min of meer.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 10 juni 2001 14:20 schreef Frank83 het volgende:

[..]

1. Dat is waar, het hoeft ook niet gelijk ;).
2. Maar wel zonder 'professionals' (zonder aan jullie kwaliteite te twijfelen hoor :P). Dus als het nu wel goed gaat zal ik me mond houden, maar dat betwijfel ik dus.
3. yeah right ;). Zoveel is een site niet waard hoor. Het gaat er vooral om dat er geld ingestoken wordt, vaste banen komen etc. Als een bedrijf tweakers overkoopt koopt deze niet een aantal simpele scripts over maar vooral de hele content, de toekomstige conten. Dus ook de crew min of meer.
1. Inderdaad, jammer maar waar...
2. Je kunt er iig van uit gaan dat wij het zo goed mogelijk proberen. En wij zijn echt niet alleen in deze situatie, we vragen ook wel advies aan mensen die niet bij ons werken en al jaaaaren ervaring hebben in verschillende sectoren :)
3. Sjah, ik zeg dat omdat bedrijven als VNU, Elsevier en anderen hun budget nogal omlaag hebben aangepast voor internet. VNU is terug naar nog geen kwart van het oorspronkelijke bedrag, Elsevier zit rond de 35% van het aanvankelijke te investeren bedrag. Dan wordt het heel lastig om hier een grote hap van te nemen zegmaar :)
[Edit] Je vergeet te zeggen dat een bedrijf het voornamelijk zou doen omdat er een community is, een vaste kern bezoekers die voor bijna 90% allemaal in dezelfde sector werken.

Bericht hierboven

Verwijderd

Dat bedacht ik me idd later nog, dat ik dat vergeten te melden was. Ik wilde het er nu nog bijzetten maar jij was me weer voor :P.

Maar er zullen best wel bedrijven geinteresseerd zijn. Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat bij VNU bijvoorbeeld, maar 35% van heel veel kan nog steeds heel veel zijn ;).

• xxxMaverick
Op zondag 10 juni 2001 15:39 schreef Frank83 het volgende:
Dat bedacht ik me idd later nog, dat ik dat vergeten te melden was. Ik wilde het er nu nog bijzetten maar jij was me weer voor :P.

Maar er zullen best wel bedrijven geinteresseerd zijn. Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat bij VNU bijvoorbeeld, maar 35% van heel veel kan nog steeds heel veel zijn ;).
waar haalt tweakers geld vandaan? precies banners, welke markt is ingestort? precies banners, welke industrie krijgt er van langs? precies de it/e-commerce...

dus...

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 15:56 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

waar haalt tweakers geld vandaan? precies banners, welke markt is ingestort? precies banners, welke industrie krijgt er van langs? precies de it/e-commerce...

dus...
Daar hadden we het al over |:(. Het hoeft toch ook niet binnen 2 weken te gebeuren?? De markt blijft echt niet eeuwig zo.

• xxxMaverick
Op zondag 10 juni 2001 17:04 schreef Frank83 het volgende:

[..]

Daar hadden we het al over |:(. Het hoeft toch ook niet binnen 2 weken te gebeuren?? De markt blijft echt niet eeuwig zo.
zit jij in de internet markt? nee precies.....de markt laat zich niet weer zo gek maken, er worden geen grote bedragen meer gegeven voor alleen content bedrijven

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 17:58 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

zit jij in de internet markt? nee precies.....de markt laat zich niet weer zo gek maken, er worden geen grote bedragen meer gegeven voor alleen content bedrijven
Hoe weet jij of ik niet in de internet markt zit? Geen conclusies trekken voordat ik antwoord gegeven heb...

Anderhalf jaar terug werden er idd vreselijk grote bedragen uitgegeven aan de ICT business, dat zal niet gauw weer gebeuren. Maar nu zitten we precies bij het tegenovergestelde. En dit blijft echt niet eeuwig zo zoals ik zei. Daar hoef je geen econoom voor te zijn...

• The Source
De dip is grotendeels al voorbij. Er komen steeds meer adverteerders bij zeker gezien het feit dat steeds meer traditionele adverteerders ook hun kansen op internet willen wagen. De afgelopen maanden zijn de budgetten van adverteerders ook weer groter geworden.

Hierdoor wordt het voor content stronghouses ook weer interessant om investeringen te doen want de omstandigheden zijn weer zo zodat ze hun geld kunnen terug verdienen.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 11:59

CTVirus

Dexterslab FAN

Eerlijk gezegd, ben ik altijd wel op zoek geweest naar een goede game site (avault was een goeie maar is ook niet de oude meer), ik denk dat er genoeg animo is om zo'n site bestaansrecht te geven. (misschien in samenwerking met strikerz?)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Betekent dit nu dat die lelijke realgamers stickers eindelijk van de servers afgaan? :)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• pven
  • Niet online
Jezus, eerst gaan de abonee's van Hoog Spel over naar RealGamer en nu ... Dat is een goede keuze geweest! |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

FF om een idee te krijgen wie kijkt hier weleens op een game site ???? Wiens abbo op realgamer is nu dood ??? wie zou er wat moeitje in wille steken ??? (nieuws submitten enzo)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
* WoutF runned een gamesite :P
Maar voor de mensen die geintereseerd zijn, de statement van de uitgever. En het klopt dat ze hun pwd vergeten zijn ofzo, want ze kunnen niet bij de server, hierdoor is op de site nog niks te zien.
RealGamer Magazine - genoodzaakt tot stoppen.

Op het Internet waren de discussies al hevig en het gespeculeer nog erger.
Maar hier is dan toch eindelijk de officiële statement van Martell Publications. Wegens omstandigheden is er door hogerhand besloten om de geprinte uitgave van RealGamer Magazine gedwongen stop te zetten, ofwel niet
meer te laten verschijnen. Het magazine is in 1999 opgezet met een minimaal startkapitaal en een team van zeer hechte en vooral enthousiaste gamers cq. schrijvers.

De onderwerpen en benadering + de opzet was vrij uniek te noemen, volgens bedrijven was de link naar online entertainment en vooral multiplayer gaming niet haalbaar en te vroeg. Toch gooide het blad hoge ogen en kunnen we zeggen dat er een gat in de gaming markt opgevuld was.

Het was duidelijk dat de eigen stijl zowel voor- als nadelen had. Een aantal rubrieken die RG in het leven riep werden direct door de collegabladen zonder schroom overgenomen, de betrokkenheid met de lezer en het in het leven roepen van de MODs op de cd's, de aanwezigheid en betrokkenheid bij de lanparties en uitgebreide hardware besprekingen - een verleden om trots op te zijn. En met een groot team van echte gamers was het een echt blad voor gamers - door gamers. We moeten wel realistisch zijn en zeggen dat er nog veel verbeterd moest worden. Net te weinig adem ofwel geen overname of investering van een "grote jongen" , de teruglopende verkoopcijfers van magazines in het algemeen, te hoge kosten, te weinig vertrouwen en feeling vanuit de "advertentie" markt (ofwel te lang aarzelen met het inzetten van RG) hebben er uiteindelijk toe geleid dat we gedwongen zijn te stoppen.

Vooralsnog liggen er plannen om in september met een Online versie te starten, dit in volledige samenwerking met de huidige redactie. We verlaten met opgeheven hoofd het strijdveld en willen iedereen bedanken voor de steun en het vertrouwen in RealGamer Magazine!

Salut en wie weet tot later.

de redactie van RealGamer Magazine
Helemaal online, hmmm, misschien toch wat voor T.net om mee samen te werken

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 20:55 schreef woutf het volgende:
* WoutF runned een gamesite :P
Maar voor de mensen die geintereseerd zijn, de statement van de uitgever. En het klopt dat ze hun pwd vergeten zijn ofzo, want ze kunnen niet bij de server, hierdoor is op de site nog niks te zien.
[..]

Helemaal online, hmmm, misschien toch wat voor T.net om mee samen te werken
Ik weet niet of dat nog wel zo verstandig is..btw, wel een bronvermelding erbij plakken he? :) Aangezien het niet op rg.nl staat...

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
whoopsie :)
stond op Gamers.NL

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

Maar we hebben hier rond t.net al heel veel bouwsteentjes om een goede game site te maken, we hebben met strikerz een aantal game servers, we hebben de hardware reviews (die voor het grootste deel ook toepasbaar zijn op game pc's), we hebben een groot aantal mensen die weleens een spelletje speelt en we hebben de t.net crew die er verstand van heeft hoe je een i'net site/comunity moet runnen!

Vergeleken met iets helemaal van het begin opbouwen zoals tweakers.net zou dit makkelijker moeten zijn.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 11 juni 2001 23:47 schreef CTVirus het volgende:
Maar we hebben hier rond t.net al heel veel bouwsteentjes om een goede game site te maken, we hebben met strikerz een aantal game servers, we hebben de hardware reviews (die voor het grootste deel ook toepasbaar zijn op game pc's), we hebben een groot aantal mensen die weleens een spelletje speelt en we hebben de t.net crew die er verstand van heeft hoe je een i'net site/comunity moet runnen!

Vergeleken met iets helemaal van het begin opbouwen zoals tweakers.net zou dit makkelijker moeten zijn.
Het enige dat je even mist is dat er al een realgamersite bestaat :)

www.realgamer.nl is dat :)

Bericht hierboven

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 juni 2001 23:53 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Ik heb toch wel eens een andere versie van die site gezien die verdacht veel op tweakers.net leek ;)

Professioneel Hyves-weigeraar

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 23:53 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Die door Realgamer niet geupdate kan worden >:) ;)

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Op maandag 11 juni 2001 23:47 schreef CTVirus het volgende:
t.net heeft lange tijd geleden nog gamenieuws gepost, kijk maar eens rond in oude nieuwspostings. Na het samenwerkingsverband met realgamer hoefde dat dus niet meer.

Goed. Hier zegt realgamer er dus iets over:
http://www.gamers.nl/nieuws/8284

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook bij die Gamers.nl posting gereageerd...
Ik schreef dus ook voor RealGamer, en ik heb het van mijn co-ordinator gehoord (ongeveer 10 dagen geleden).
Ik schaam me diep voor de manier waarop er word omgegaan met de abbo's, die nu bijzonder slecht zijn ge-informeerd.
Met de communicatie wou het al niet vlotten binnen RealGamer, laat staan naar buiten toe. Over de deal tussen Tweakers.net en RealGamer kan ik niks zeggen, geen flauw benul. Misschien dat het voor die doorstart is?! Maar goed, het was leuk om voor RealGamer het ModNews te doen.

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

I doel niet op een site op realgamer.nl want dat domein naam hebben we niet :( , maar een nieuwe >:) !

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik vind dit eigenlijk wel behoorlijk klote.
Had net een abbo op RealGamer genomen (heb nu 2 nummers ontvangen) maar dat gaat dus niet meer door :'(

En eigenlijk zijn er voor de rest geen fatsoenlijke gaming magazines op de markt, ben nu nog lid van PCZone Benelux (wilde ik dus opzeggen aan 't einde van dit termijn) maar daar ben ik niet echt tevreden over :(

"I sit in my room and imagine the future."

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 12 juni 2001 08:43 schreef woutf het volgende:

[..]

Die door Realgamer niet geupdate kan worden >:) ;)
Als ze geen contact opnemen met ons, kunnen we ze ook niet voorzien van de mogelijkheid dit te doen. Bellen heeft geen zin, Jascha heeft nog bergen mail staan geloof ik dus ook dat gaat niet helpen.

Mail van Jasha:
code:
1
-rw------- 1 jvink mail 1895038 Jun 13 11:42 jvink

Het is voor hun ook wel handig om ons op de hoogte te houden misschien, wij moeten ergens anders maar lezen dat ze zich willen toeleggen op de website, waar ze (wat we ook al ergens anders moeten lezen) de site niet kunnen updaten.

Communicatie van niks dus ;(

Bericht hierboven

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op het Gamers.nl forum is ook het een en ander te lezen.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:46 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Als ze geen contact opnemen met ons, kunnen we ze ook niet voorzien van de mogelijkheid dit te doen. Bellen heeft geen zin, Jascha heeft nog bergen mail staan geloof ik dus ook dat gaat niet helpen.

Mail van Jasha:
code:
1
-rw------- 1 jvink mail 1895038 Jun 13 11:42 jvink

Het is voor hun ook wel handig om ons op de hoogte te houden misschien, wij moeten ergens anders maar lezen dat ze zich willen toeleggen op de website, waar ze (wat we ook al ergens anders moeten lezen) de site niet kunnen updaten.

Communicatie van niks dus ;(
Ik hoorde van verschillende mensen dat ze het password gewoon kwijt zijn. Ik weet niet in hoeverre jullie daar wat over kunnen zeggen, of dat mogelijk is?

Het zou wel een enorme blunder zijn...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 13 juni 2001 15:43 schreef Frank83 het volgende:

[..]

Ik hoorde van verschillende mensen dat ze het password gewoon kwijt zijn. Ik weet niet in hoeverre jullie daar wat over kunnen zeggen, of dat mogelijk is?

Het zou wel een enorme blunder zijn...
Twee dingen verduidelijken:
1. Jasha heeft dus ±1.9Mb in zijn mailbox aan berichtjes...
2. Ze kunnen het wachtwoord kwijt zijn, maar ik zou dan toch echt contact met Rick/Kees/Femme opnemen (als ze nog niet weten dat Rick weg is dus). Maar ook dat hebben ze niet gedaan, zonder lullig te willen doen lijkt het er dus op dat het ze ook niet echt boeit dat ze geen wachtwoord meer hebben ofzo...

Bericht hierboven

Verwijderd

hehe, maar ik blame jou ook nix :).

Vind het alleen allemaal erg vaag...

Men zegt dat ze er niet op kunnen komen vanwege 'technische problemen'. Maar jah, aangezien tweakers op dezelfde servers draait...

Toen hoorde ik van insiders dat het password gewoon weg was...en daar zijn dan van die webmasters die de site moeten onderhouden, die weten ineens het password niet meer?...

Maar goed, RG=gone, en het is onze zaak niet meer ;).

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 13 juni 2001 15:47 schreef Floris_Diemel het volgende:

2. Ze kunnen het wachtwoord kwijt zijn, maar ik zou dan toch echt contact met Rick/Kees/Femme opnemen (als ze nog niet weten dat Rick weg is dus).
Rick weg? Dat is ook nieuw voor mij, waar kan ik meer hier over lezen?
Of was hij de crewmember van de soapserie tweakers.lan

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:58 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Hij is al een tijdje weg hoor, tijdgebrek geloof ik.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 13 juni 2001 15:59 schreef Frank83 het volgende:

[..]

Hij is al een tijdje weg hoor, tijdgebrek geloof ik.
Ik zag nog wel postings van hem, ik kijk niet steeds door de .plans

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 13 juni 2001 15:58 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Nee, dat was Rick niet. Hij heeft tegenwoordig een 'echte' baan en daarom mag hij niet meer voor Tweakers.net werken.

Professioneel Hyves-weigeraar

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Vind het wel hele zwakke actie van realgamer. Heb net paar maanden abbo gekocht voor honderdnogwat gulden met game, krijg keurig eerste nummer, bij tweede nummer een verontschuldiging dat de game zolang duurt en ik wacht nu al bijna 2 maanden op mn derde nummer met cd en 'realgamer verassing' spel is intussen ook allang geen 90 gulden meer waard.. grom! Hoor ik het hier opeens.

Maar ik lees hier vanalles over het doorgaan met een realgamer site, maar het blad is en blijft dus voorgoed van de baan? kan iemand daar meer over zeggen?

Localhost is where the heart is

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 13 juni 2001 17:41 schreef SilentStorm het volgende:
Vind het wel hele zwakke actie van realgamer. Heb net paar maanden abbo gekocht voor honderdnogwat gulden met game, krijg keurig eerste nummer, bij tweede nummer een verontschuldiging dat de game zolang duurt en ik wacht nu al bijna 2 maanden op mn derde nummer met cd en 'realgamer verassing' spel is intussen ook allang geen 90 gulden meer waard.. grom! Hoor ik het hier opeens.

Maar ik lees hier vanalles over het doorgaan met een realgamer site, maar het blad is en blijft dus voorgoed van de baan? kan iemand daar meer over zeggen?
Alleen de mensen van RG zelf, aangezien zij ons ook niet op de hoogte brengen van de plannen...

Bericht hierboven

• Thunder
  • Niet online
Hmm wat ik gehoord heb (als ik het me allemaal goed herriner nog :) )
Is dat verschillende RealGamer medewerkers het ook niet wisten :?
Nog een keer weet ik niet meer 100% zeker!

• Cartman!
  • Niet online
Maar dat betekent dat je als abbo ook geen geld terug krijgt?!

Ik ben half jaar lid en begon me al af te vragen waarom het zoalng duurde voor een nieuwe....maar dit verklaart het dus

nu is er dus geen goed games magazine meer :'(

Verwijderd

Het magazine stopt er mee, dat is zeker. Via een mailing is de redactie op de hoogte gesteld, iedereen weet ervan dus, maar niemand weet het hoe en waarom. Daarnaast staat op gamers.nl die officiele statement.

Wat er met het abonnementsgeld gebeurt is niet duidelijk, ook de redactie weet het niet zover ik gehoord/gelezen heb.

Als RealGamer echt failliet is, dan heb je een kans dat je naar je geld (en game al helemaal (zitten veeeeeeeeel mensen op te wachten)) kan fluiten. Volgens mij krijgen banken e.d. voorrang bij het leegplukken, en als het echt helemaal leeg is dan hebben zelfs de banken pech. Als het een BV is tenminste (daar ga ik van uit). Bij een eenmanszaak is de eigenaar ook nog eens verantwoordelijk...mag je Jascha's nieuwe bankstel weg komen halen ;).

Ik ben overigens geen jurist ofzo, dus kunnen best wel fouten in mijn laatste stukkie txt zitten, verbeter ze gerust ;).

• IceStorm

IceStorm

Frank heeft gelijk, als ze failliet zijn kun je waarschijnlijk naar je geld fluiten. Abonnees komen als allerlaatste ;)

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Hmm, ik was niet zo lang geleden lid geworden maar heb toch Half-Life Generations gekregen, gelukkig maar dan :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Naar ik via via via heb gehoord zijn ze niet failliet.

Bericht hierboven

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

en die link staat hier.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dit heb ik dus van Femme in mijn mailbox mogen ontvangen:
-------- Original Message --------
Return-Path: <info@realgamer.nl>
Delivered-To: femme@artemis.webmagix.net

RealGamer Magazine - genoodzaakt tot stoppen.

Op het Internet waren de discussies al hevig en het gespeculeer nog erger.
Maar hier is dan toch eindelijk de officiële tatement van Martell Publications. Wegens mstandigheden is er door hogerhand besloten om de geprinte uitgave van RealGamer Magazine gedwongen stop te zetten, ofwel niet
meer te laten verschijnen. Het magazine is in 1999 opgezet met een minimaal startkapitaal en een team van zeer hechte en vooral enthousiaste gamers cq.
schrijvers. De onderwerpen en benadering + de opzet was vrij uniek te noemen, volgens bedrijven was de link naar online entertainment en vooral multiplayer gaming niet haalbaar en te vroeg. Toch gooide het blad hoge ogen en kunnen we zeggen dat er een gat in de gaming markt opgevuld
was.
Het was duidelijk dat de eigen stijl zowel voor- als nadelen had. Een aantal rubrieken die RG in het leven riep werden direct door de collega bladen zonder schroom overgenomen, de betrokkenheid met de lezers en het in het leven roepen van de MODs op de cd's, de aanwezigheid en betrokkenheid bij de lanparties en uitgebreide hardware besprekingen - een verleden om trots op te zijn. En met een groot team van echte gamers was het een echt blad voor gamers - door gamers. We moeten wel realistisch zijn en zeggen dat er nog veel verbeterd moest worden. Net te weinig adem ofwel geen overname of investering van een "grote jongen", de teruglopende verkoopcijfers
van magazines in het algemeen, te hoge kosten, te weinig vertrouwen en feeling
vanuit de "advertentie" markt (ofwel te lang aarzelen met het inzetten van RG) hebben er uiteindelijk toe geleid dat we gedwongen zijn te stoppen.
Vooralsnog liggen er plannen om in september met een Online versie te starten, dit in volledige samenwerking met de huidige redactie. We verlaten met opgeheven hoofd het strijdveld en willen iedereen bedanken voor de steun en het vertrouwen in RealGamer Magazine!

Salut en wie weet tot later.

de redactie van RealGamer Magazine

Bericht hierboven

Verwijderd

Dat stond dus op gamers.nl ook. Maar dat zegt nog nix. Het RG magazine kan best failliet verklaard worden waarna men een nieuw bedrijf op realgamer.nl kan zetten.

Dat is vooral handig als ze in de schulden zitten...een online bedrijf heeft tenslotte veel minder investeringskosten en dus geen leningen nodig (/minder snel). Maar nogmaals, ik ben geen jurist, ik verzin dit ook maar ter plekke. En daarnaast weet ik niet hoe het bij RG er aan toe gaat...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 14 juni 2001 19:58 schreef Frank83 het volgende:
Dat stond dus op gamers.nl ook. Maar dat zegt nog nix. Het RG magazine kan best failliet verklaard worden waarna men een nieuw bedrijf op realgamer.nl kan zetten.

Dat is vooral handig als ze in de schulden zitten...een online bedrijf heeft tenslotte veel minder investeringskosten en dus geen leningen nodig (/minder snel). Maar nogmaals, ik ben geen jurist, ik verzin dit ook maar ter plekke. En daarnaast weet ik niet hoe het bij RG er aan toe gaat...
Waar ik meer op doelde is dat ik had gehoord dat men was gestopt met het tijdschrift omdat ze anders goed in de shit zouden komen financieel gezien, maarja zoals ik al zei:
via via via gehoord...

Bericht hierboven

Verwijderd

Goh, GoT doet het weer :). FF de actieve threads opzoeken waarin ik reageerde :P.

niw, het feit dat rg in financiele problemen zat/zit klinkt logisch, ze stoppen er niet voor nix mee.

Maar ondertussen hebben ze nog steeds nix bekend gemaakt over het abonneegeld...

Ben benieuwd wanneer er een brief bij de abo's in de bus valt...

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

en wanneer!

en of de online versie icm (bij gebrek aan een beter woord) t.net word gemaakt.

en voorral wat er met de games gebeurd.

Voor het doorgaan met een site lijken mij behalve hosting ed weinig problemen. Ze hebben fans, schrijvers en enthousiastelingen.. dus ze kunnen zo verder.

Pagina: 1