Toon posts:

Specifieke wensen thuisserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu volgens de DAA guidelines

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet een aantal functies bedragen. Hier komen 2 Minecraft servers op te draaien, word tevens gebruikt als fileserver, gaan VM's op draaien voor schoolopdrachten en tot slot maak ik gebruik van RDP om verbinding te maken met bepaalde VM's en de computer zelf.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1.000 en het liefst zo goedkoop mogelijk. Maar als het eroverheen gaat met goede rede is dit natuurlijk te overwegen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Specifieke componenten of merken heb ik niet. Heb wel al goed gekeken naar de prijzen maar doordat ik er niet goed uitkwam met energiegebruik heb ik dus geen specifieke componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart die Full HD films ondersteunt en 1080p youtube filmpjes
Een moederbord dat 32gb aan ram ondersteunt
Een processor met 4 cores (De rede hiervoor is dat 2 cores gebruikt zullen worden voor minecraft servers)
(Ja ik weet dat er meer componenten nodig zijn voor een computer maar bij deze heb ik specifieke wensen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel/coolermaster/nVidia. Hier heb ik met mijn vorige pc's goede ervaringen mee gehad.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag niet al te groot en zo stil mogelijk. De pc zal geplaatst worden in de woonkamer en mag dus geen overlast qua geluid geven. Aangezien deze pc 24/7 aan zal blijven staan wil ik hem zo zuinig mogelijk hebben.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan

-----------------------------------------------------------------------Oude Bericht--------------------------------------------------------------

Hallo iedereen,

In de nabije toekomst zou ik graag een PCtje willen hebben die 24-7 aan zou kunnen staan. Redundancy is niet nodig maar ik wil er wel een paar dingen mee kunnen. Belangrijk voor mij is vooral dat hij stil is en energiezuinig. Videokaartfuncties zijn niet nodig los van zo nu een dan een redelijk filmpje kijken. (Full HD filmbestanden en 1080p op youtube). Maar wat ik erg graag is een moederbord met ruimte voor 32 gb ram samen met een processor van minimaal 4 cores.

Dit zou de eerste computer zijn die ik samenstel en vanwege deze specifieke wensen ben ik wat huiverig om maar gewoon zo hier en daar een onderdeel te bestellen. Maar in het kort wil ik dus stil en zuinig.

Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 15:48 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-04 21:49
DAA beleid

Wat heb je zelf al gevonden en wat wil je er mee doen?
Waarom perse quad-core en 32GB geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nog niet heel veel over gevonden omdat ik niet weet waar ik op moet letten qua energieverbruik. De rede dat ik 4 cores wil is omdat ik minimaal 2 Minecraft servers erop zal draaien. Deze nemen per stuk 1 core in beslag en werken op die manier het meest efficiënt. Los van dit wil ik de 32gb RAM gebruiken voor o.a die servers maar ook een aantal VM's die ik in gebruik zal nemen ivm schoolopdrachten.

Dat DAA beleid moet ik even doornemen, is alweer even geleden dat ik op een forum ben geweest en ben dus ook vergeten dat er guidelines zijn. xD

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-04 09:10
Hier heb je genoeg aan
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1ASRock B85M Pro4€ 57,-€ 57,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master Silencio 352€ 51,-€ 51,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 119,50€ 119,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 41,55€ 41,55
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 99,99€ 99,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,93

Snelle 4-core processor. Moederbord met 4 geheugensloten waarvan 2 bezet van 8gb elk. Stille kast en goede voeding. 240gb ssd voor de minecraft servers, ik weet persoonlijk hoe erg dit de servers kan verbeteren. En nog een 1tb HDD extra voor data.