Toon posts:

Temperatuur moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de Asus m5a78l-m/usb3 (4+1phase), en bereik 50 graden na enkele uren farcry 3 gespeeld te hebben op standaard kloksnelheid.
Via google heb ik al wat informatie proberen te vinden of dit een normale temperatuur is maar tevergeefs.
Ik heb navraag gedaan bij Asus die mij vertelde dat de temperaturen tot 100 graden zijn getest en dat ik me nergens druk over hoef te maken, niet dat ik dat doe maar wou weten hoeveel ruimte ik had voor een OC.
En aangezien hun daar geen ondersteuning voor bieden had ik het maar zo gebracht dat ik bang was :P
Wat denken jullie, 100 graden is toch wel erg veel voor dit bordje al dan niet voor ELK bord ?
En zelfs 80 graden lijkt me niet echt veilig voor lange termijn ?
Aangezien ik voor algemene moederbord temperaturen rond de 60 graden lees op enkele fora.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
cpu?
cpu-cooling?
wat, welke en hoe?
we zijn geen ervaren gokker(s)
O-)

Verwijderd

Topicstarter
Fx 4300 4,-ghz turboboost
Stock heatsick.
Ik bedoel het moederbord temperatuur he dus wat voor processor er op zit lijkt me niet meespelen :P

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

50 Graden lijkt mij wel acceptabel voor een moederbord. Mocht je toch willen de temp omlaag te brengen, dan kan je eens kijken hoe de airflow is in je kast.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps ik bereik 40 geen 50 , goed om te weten :)
Dit lees ik af bij tmpin1 van HwMonitor Tmpin0 geeft 55 aan onder load dus ik neem aan dat dat de cpu is.
Btw tmpin0 die dus de 40 aangeeft van moederbord, is dat enkel de chipset/socket of ook mijn mosfets?
LnC schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:09:
50 Graden lijkt mij wel acceptabel voor een moederbord. Mocht je toch willen de temp omlaag te brengen, dan kan je eens kijken hoe de airflow is in je kast.

Verwijderd

40 is een mooie temperatuur tijdens het gamen. Ik heb zon 27-30 graden idle en kom tijdens het gamen ook rond de 40 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok lekker om te horen , heb je een aftermarket cooler erop ?
Ik heb nog een stock namelijk erop zitten en lijkt mij dat de socket dan ook flink koeler word met een ander.
Of heeft deze temperatuur niet alleen met de socket te maken maar het moederbord in algemeen incl. vrm ?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:02:
40 is een mooie temperatuur tijdens het gamen. Ik heb zon 27-30 graden idle en kom tijdens het gamen ook rond de 40 uit.

Verwijderd

Bij mijn P8H67-M EVO kom ik ook rond de 40 graden uit bij het gamen.
40°C is normaal.

Ik heb ervoor gezorgd dat speedfan mijn kast ventilator pas doet draaien bij 45°C, waardoor ik nog nooit 50°c heb gehaald. een kast ventilator doet wonderen :)

Verwijderd

Momenteel heb ik een Be Quiet dark rock sr1 (of iets in die richting). Ook zoals hierboven vermeld doen case fans wonderen, een goede airflow is essentieel voor een goed systeem.
Pagina: 1