Injector Cleaner Ja, Nee, Waarom, Welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412275

Topicstarter
Beste Tweakers en auto fanaten..

Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar de werking van injector cleaning producten of juist het placebo effect hiervan. :?

Wie heeft er ervaring met een dergelijk product en is dit aan te raden om te gebruiken of kan het juist schadelijk zijn voor je auto? |:(

Op internet heb ik een beetje gezocht en kwam voornamelijk de namen Wynn's, Bardhal en Forte tegen.. Welke is volgens jou de beste of is het allemaal mooi makerij? :+

Benieuwd naar jullie mening en ervaring(en) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40
Mijn ervaring:
1 flesje of 10/15 liter doet wonderen als je klachten hebt met je injectoren, het verbruik word er ook beter van.
IMO is het ratio 1 flesje op een volle tank te weinig om echt wat te doen, dat is denk ik meer 'onderhoud' dan klacht oplossing.

Bij echt hardnekkige injectoren (1 viel helemaal uit) heb ik 2 flesjes op 15 liter gebruikt en voila probleem verholpen.

Kortom: Het werkt mits je bovenstaand aanhoud ipv de gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Heb wel eens Forte gebruikt, zoals hierboven aangegeven ook wat meer gebruikt dan gebruiksaanwijzing. Twee flesjes op een volle tank, en opnieuw tanken als je meter halverwege staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat ook werkt is Shell V-Power oid tanken. Daar zitten ook allerlei reinigingsmiddelen in.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40
Dat werkt helaas nog slechter dan 1 flesje injector cleaner op een volle tank. Daar zit zo weinig toevoeging in. Helaas ook veel discussies over en het is nooit gebleken of het spul echt werkt. Maar om deze zoveel tijd vpower (of aanverwanten) tanken kan nooit kwaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De garage heeft het er ooit wel eens ingegooid of het hielp weet ik niet. Maar het is wel voordeliger dan V-power. Zo'n flesje heeft een verdunning van 1:100 in een tank. V-power ed. 1:10.000 (Dat begint op homeopathie te lijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:26
De beste ervaring heb ik met Tecflow, daarmee kun je zelfs half dichtgekoekte carburateurs mee schoonkrijgen zonder ze te demonteren. Bij de lokale automaterialenzaak hebben ze ook Liqui-moly, daar heb ik een keer een flesje van gekocht en in de tank gegooid (zonder flesje) voordat we naar zuid-Frankrijk vertrokken. Toen we 1100 km later arriveerden liep de auto een stuk beter :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het schijnt wel te werken als je echt last hebt van vervuilde injectoren. Volgens mij is het op basis van kerosine wat dan simpelweg weer heel veel op diesel lijkt. Maar zoals hierboven al wordt verteld is één flesje vaak niet genoeg om echt goed te reinigen. Volgens mij kost een flesje Wynn 14e. Alhoewel het werkt is het dus wel aardig aan de prijs (gewoon erg duur). Als je ze echt wilt reinigen is het dus missen verstandiger om ze gedemonteerd te reinigen. Naast engine flush voor een oliewissel is injector reiniger het enige product waarover veel monteurs wel positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 931813

Mijn golf 4 start heel moeilijk met een warme motor en hij viel bijna uit onder het rijden.

Na 1 flesje wynn en een volle tank benzine 98 getankt liep hij weer lekker na 2 weken. Geen enorme rookwolken uit de uitlaat en hij start weer lekker snel en alles loopt prima.

Na 2 maanden deed de auto weer raar.

Nu heb ik weer een flesje Wynn erin gegooit in een kwart tank.

En hij loopt weer als een zonnetje na 1 dag.

Maar voor hoelang??????
Pagina: 1