dubbel account

Pagina: 1
Acties:

• danita
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02-2014
hallo,

Sedert een paar dagen doet zich het volgend probleem bij mij voor.

ik kan met mijn tablet geen verbinding houden met het draadloos netwerk, verbinding valt om de paar seconden weg.

ik heb ter controle het prg. inSSID op zowel mijn pc, laptop als tablet gezet.

wat blijkt nu op mijn tablet heb ik een dubbel account staan bbox2-xxx ( identieke naam als het originele)
het eerste originele account heeft een zeer goede verbindingwaarde -35 db
het tweede account heeft een waarde van -95 db. Dit account heeft als naam van de vendor apha networks.
waar dit vandaan komt is mij een raadsel.
de tablet maakt altijd verbinding met dit zwakste account/signaal !
ik zit alleen op het kanaal wat ik gebruik
andere gebruikers in mijn omgeving zitten 5 kanalen van mij af.

mijn pc en laptop die in hetzelfde draadloze netwerk zitten hebben dit dubbele account niet en werken dus uitstekend.

op de tablet staat win 8.1

mijn vraag is hoe kan ik dit dubbele account van mijn tablet verwijderen? of hoe kan ik win8.1 verplichten om het sterkste account te gebruiken

heb al van alles opgezocht op internet en geprobeerd maar ik krijg dit tweede account niet weg.
ttz ik verwijder het via de opdracht prompt 'netsh wlan delete bbox2-xxx
dit lukt maar zodra ik probeer om een draadloze verbinding te maken is dat dubbele account daar weer.

iemand enig idee hoe dat ongemak op te lossen?

met dank

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

In Windows 8 hebben ze jammer de UI weggehaalt ervoor.

Je zal het via command line moeten doen om ze te verwijderen:

http://technet.microsoft....ry/cc755301(v=ws.10).aspx

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het ene kanaal 2,4GHz, en het andere toevallig 5GHz? Post ook eens een screenshot van inSSider. 5GHz heeft minder bereik, ja (maar is wel sneller...).

• danita
@umbrah
nee beide kanalen zijn 2.4GHZ
er staat enkel bij dat 2de account co-channel

• danita
@snake

ik ben niet zo technisch op de hoogte van die zaken
misschien in eenvoudige woorden een uitleggen wat en hoe ik iets moet doen :)
waarvoor mijn dank

• danita
ben er in geslaagd om het dubbele en andere accounten waar ik al eens verbinding mee maakte van mijn tablet te verwijderen.
het probleem dat mijn wifi verbinding het zwakste signaal blijft kiezen om een wifi verbinding tot stand te brengen blijft echter bestaan.
op het hoofdkanaal heb ik een signaal van -35 en op het co kanaal amper -90
waarom win 8.1 steeds dat co-kanaal steeds wil gebruiken is me een raadsel
vraag: hoe kan ik dit veranderen zodat win 8.1 wel het sterkste signaal gaat kiezen
want nu met zo'n zwak signaal op het co-kanaal kan ik met mijn tablet niet meer op het internet.

bedankt

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Zoek eerst eens uit WAT het is, zet inSSIder eens op dat tablet, en maak eens een screenshot van wat het laat zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ICc6ox6vhZTfcGgtsF4sqhU/full.png
(even genomen vanaf een laptop zonder 5GHz, ik zeg oprecht dat 2,4GHz amper werkbaar is hier...)

Ik denk overigens dat je SSID bedoeld met account?

Heb je meerdere accesspoints die SSID's uitzenden? Vergelijk de MAC adresses & Vendors eens.

Laat ook eens wat screenshots zien van je accesspoint-configuratie. In andere woorden: pics or it didn't happen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Heb je niet een repeater geplaatst die het signaal van je router weer doorstuurt :) ?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

ThinkPadd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:43:
Heb je niet een repeater geplaatst die het signaal van je router weer doorstuurt :) ?
Auw, is een van de meest gore oplossingen ooit. Wifi is an-sich al nooit ideaal, maar een repeater die een slecht signaal ontvangt, en vervolgens weer onder het zeflde ssid uitzend op soms hetzelfde kanaal om NOG meer storing te geven met de ilusie van "vijf streepjes" of "-30dba" is nog schadelijker...
Pagina: 1