Radeon R9 270X gestopt met werken

Pagina: 1
Acties:

• TimGeerts
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb net een nieuw systeem gekocht, gisteren aangekregen en in elkaar gezet, dus uiteraard ging ik het vandaag eens allemaal testen.

Na de boel te hebben opgestart, windows te installeren, allerhande drivers en kleine tools die ik altijd gebruik (bvb. dropbox), heb ik bij wijze van test World of Warcraft geïnstalleerd.
Alles ging vlotjes, geen problemen gehad, dus begon ik te gamen...
Ongeveer een uurtje ging alles zeer netjes en was er geen sprake van "luide fans" of "te warme sensoren", daarna begon het scherm te flikkeren en ging het gewoon naar een "black screen".
Sinds dan kan ik m'n bak niet meer opstarten met m'n scherm aan de DVI van de videokaart, als ik de videokaart eruit haal, en m'n scherm aan de onboard DVI hang lukt het weer wel.

Er zit op mijn moederbord maar één PCIe slot, dus ik kan de videokaart niet versteken om het slot te testen. Heb ook geen andere videokaart om mee te testen...

Het gaat hier over het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,86€ 154,86
1ASRock Intel H81 H81M-HDS€ 39,49€ 39,49
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 173,-€ 173,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 71,95€ 71,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,50€ 89,50
1Logitech Z120 Stereo Speakers€ 11,-€ 11,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,94€ 60,94
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,73

HELP!
Heeft er iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Heb de winkel (Azerty.nl) al wel gemaild met de melding dat ik denk dat hun videokaart kapot is, maar om eerlijk te zijn kan het eigenlijk evengoed het moederbord zijn (waar ik ook geen "dubbel" van heb liggen om te testen).

Heb de drivers al eens weg gesmeten en de laatste nieuwe van de AMD site geprobeerd, geen oplossing.
Heb de bios al geupgradet, geen oplossing.

Ik ben een beetje ten einde raad...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Probeer de vddc van de videokaart een tikkeltje te verhogen ( luider/warmer ) of de kaart lichtelijk te onderklokken ( minder fps ).

• TimGeerts
Misschien een domme vraag, maar, wat is de "vddc"?
En om die settings te kunnen veranderen moet m'n kaart ingeplugged zijn en moet ik in windows kunnen booten, toch?

Daar zit nu net het probleem, zolang ik de 2x6pins connectors niet uit de GPU haal, wil m'n computer helemaal niet booten ookal hangt m'n scherm aan de onboard DVI...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dat is inderdaad apart.

Ik zou de kaart eruithalen, booten op je igpu ( zie bios ) en een andere bios op je kaart flashen met een lagere hogere vddc ( core spanning ) of een lagere core clock.

Het lijkt wel alsof je kaart een te lage core spanning heeft tov de core clock.

• TimGeerts
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik aan die zaken moet beginnen...
En, zou dat niet willen zeggen dat de kaart vanaf het begin al problemen vertoond zou moeten hebben? Niet nadat ik reeds 3u (welliswaar niet intens) met het systeem gewerkt heb?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TimGeerts schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:34:
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik aan die zaken moet beginnen...
En, zou dat niet willen zeggen dat de kaart vanaf het begin al problemen vertoond zou moeten hebben? Niet nadat ik reeds 3u (welliswaar niet intens) met het systeem gewerkt heb?
Hmm, het kan ook dat wat soldeer los is gaan zitten door de hitte.
Dat is niks minder dan een DOA.

Hier kan ik erg kort in zijn, proberen in andere pc.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoe je vddc dus het core voltage moet aanpassen staat in t algemeen overclock topic (zie voor de link hieronder).
ik denk zelf dat het het memory voltage is.

installeer msi afterburner en verhoog het memory voltage (pijltje rechts van coreclock, goed kijken!) Met 50mv.
nu nog steeds het probleem?

Heb je vaker pcs gebouwd?

[ Voor 49% gewijzigd door Frozen op 21-02-2014 00:42 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TimGeerts
De laatste keer dat ik nog een pc heb gebouwd is ongeveer 6 jaar geleden =D
Sindsdien altijd een Mac gehad, maar nu toch weer de keuze voor een windows bak (omdat gamen daarop toch altijd beter is).
Afterburner had ik al staan, maar hierbij is dus ook het probleem dat die tool geen nut heeft zolang ik niet kan opstarten op de videokaart (of sla ik hier de bal volledig mis?).

Misschien dat ik best niet zomaar een beetje ga spelen met de voltages als ik de kaart nog onder garantie zou kunnen terugsturen?
Pagina: 1